تاج‌زاده: جنتی اگر قانون را قبول ندارد، استعفا دهد

۱۳:۵۱ bamardum 0 نظر

تاج‌زاده: جنتی اگر قانون را قبول ندارد، استعفا دهد

تاج‌زاده در نشست رؤسای مناطق جبهه مشاركت به انتقاد از سخنان اخیر دبیر شورای نگهبان پرداخت و گفت: آقای جنتی اخیرا گفت که اصل بر برائت نیست و از اینجا خواستند نتیجه بگیرند كه ما باید صلاحیت داوطلبان را احراز كنیم.

وی با تاكید بر اینكه «اظهارات جنتی با قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت انطباق ندارد»، توضیح داد: مجلس پنجم با اینكه از منظر حقوق بشری و دموكراتیك با نظرات ما موافق نبود و اكثریت آن در دست جناح مقابل قرار داشت، اما منطق ما درباره چگونگی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را پذیرفت و مصوبه مهمی را گذراند كه شورای نگهبان آن را رد كرد و در نهایت، در مجمع تشخیص مصلحت مطرح شد. در جلسه‌ای كه اعضای شورای نگهبان هم حضور داشتند و به‌رغم مخالفت آقای جنتی تصویب شد و بر اساس آن، مراجع بررسی صلاحیت داوطلبان موظفند چنانچه صلاحیت داوطلبی را رد كردند، علت آن را به داوطلب ابلاغ كنند.

وی بر این اساس گفت: طبق قانون هر داوطلبی كه رد شود، باید دلایل متقن برای ردصلاحیت وی وجود داشته باشد. این، نص قانون است؛ نه اینكه مراجع مربوطه صلاحیت داوطلبان را احراز كنند. حال، اگر آقایان قانون را قبول ندارند، باید پرسید كه چطور آقایان، نامزدهای انتخابات مجلس را به جرم بی‌اعتقادی (در عین التزام) به چند اصل قانون اساسی رد می‌كنند؛ در حالی كه خودشان در رأس نهادی كه باید پاسدار قانون اساسی باشد، به قانون نه اعتقاد دارند و نه التزام.

تاج‌زاده تاكید كرد: اصلاح‌طلبان و همه دلسوزان كشور باید در این‌باره مقاومت كنند و این مساله را به شورای نگهبان بقبولانند كه در نظام جمهوری اسلامی، فصل‌الخطاب قانون است. این همان قانونی است كه آقای جنتی سوگند خورده كه از آن پاسداری كند. حال اگر آقای جنتی و سایر اعضای شورای نگهبان قانون را قبول ندارند، توصیه می‌كنیم سریع‌تر از مسؤولیت خود استعفا دهند و بروند در عرصه جامعه مدنی و برای تغییر قانون تلاش كنند.

وی با تاكید بر این مطلب كه «تندرو كسی است كه قانون را بشكند»، گفت: ما از امثال آقای جنتی نمی‌خواهیم كه به جمهوریت نظام و قانون اساسی اعتقاد داشته باشند؛ ما می‌گوییم همین كه ملتزم باشی، كفایت می‌كند. به همین خاطر ما اصلاح‌طلبان همچنان می‌گوییم قانون اساسی باعث مشكلات ما نیست، بلكه بی‌كفایتی بعضی مدیران و قانون‌شكنی امثال آقای جنتی مشكل‌زاست.

منبع : پايگاه خبري نوروز

0 نظرات: