آمریکا ویدئوی حادثه تنگه هرمز را منتشر کرد

۱۱:۱۱ bamardum 0 نظر

آمریکا ویدئوی حادثه تنگه هرمز را منتشر کرد

ارتش آمریکا تصاویر و صداهای ضبط شده از قایق های ایرانی که می گوید تهدید کردند ناوهای آمریکایی را در تنگه هرمز منفجر خواهند کرد منتشر کرده است. رئیس جمهور و وزیر دفاع آمریکا این رویداد را خطرناک خوانده اند.

آمریکا می گوید پنج قایق تندرو ایرانی روز یکشنبه با سه کشتی جنگی آمریکا در تنگه هرمز روبرو شدند.در تصاویری که پنتاگون منتشر کرده، و از روی یکی از ناوهای آمریکایی درگیر در حادثه گرفته شده است، چند قایق کوچک درحال نزدیک شدن با سرعت زیاد به کشتی ها دیده می شوند. مسئول بی سیم کشتی آمریکایی مکررا به قایق های تندرو ایران هشدار می دهد خود را معرفی کنند و از آنجا دور شوند. بعد از آن صدای مسئول بی سیم قایق نظامی ایران شنیده می شود که می گوید "داریم به سراغتان می آییم" و بعد کلمه "انفجار" به گوش می رسد. وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، می گوید قایق های ایرانی تنها زمانی دور شدند که ناوهای ارتش این کشور آماده شلیک بودند.پیشتر یک مقام ایرانی این ادعا را که قایق های ایرانی کشتی های آمریکایی را تهدید کرده اند انکار کرد. ایران پیشتر این حادثه را رویدادی عادی توصیف کرده بود. جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا، روز سه شنبه اقدام قایق های ایرانی را "تحریک آمیز" توصیف کرد.آقای بوش گفت: "این شرایطی خطرناک است و آنها نباید چنین می کردند، از این صریح تر و ساده تر نمی توانم بگویم."او پس از انتشار تصاویر حادثه توسط پنتاگون اظهار نظر می کرد.رئیس جمهور آمریکا گفت: "من نمی دانم آنها چه فکر می کردند، اما به شما می گویم که من در این باره چه فکر می کنم، فکر می کنم این یک عمل تحریک آمیز بوده است."

هشداری در زمینه‌ی رودررویی تهران و واشنگتن

روزنامه‌ی ایتالیایی «لا استامپا» چاپ تورین، درباره‌ی تهدید کشتی‌های آمریکایی توسط ایران می‌نویسد: «اقدامی که روز یکشنبه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت، به نظر می‌رسد هشداری باشد در زمینه‌ی رودررویی میان واشنگتن و تهران. روز چهارشنبه سفر هفت روزه‌ی جرج دبلیو بوش رییس‌جمهوری آمریکا به خاورمیانه آغاز می‌گردد. بوش در این سفر فقط نمی‌خواهد روند صلح آغاز شده در آناپولیس برای خاورمیانه را شتاب بخشد. او همچنین تلاش خواهد کرد، توافقی برای افزایش فشار بر تهران ایجاد کند. آمریکایی‌ها بار دیگر برنامه‌ی اتمی ایران را هدف‌گیری کرده‌اند و اسراییل اعلام نموده که می‌خواهد از متحد آمریکایی خود درخواست هشیاری بیشتری بکند».

منبع : بي بي سي و صداي آلمان

0 نظرات: