شورای نگهبان و پرسش های بی پاسخ افکار عمومی

۱۳:۵۲ bamardum 0 نظر

شورای نگهبان و پرسش های بی پاسخ افکار عمومی

شورای نگهبان شامگاه دوشنبه پس از "بازشماری" برخی از صندوق های رای نظر آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی را در مورد صحت انتخابات تائید کرد . تایید این انتخابات در حالی صورت می گیرد که پاسخ بسیاری از شبهات از جمله حمله به ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی، ‌قطع پیامك ها یک روز قبل از انتخابات، فیلتر سایت‌های حامی کاندیداهای اصلاح طلب و جانبداری برخی از اعضای شورای نگهبان از یک کاندیدا همچنان مورد پرسش مردم ، فعالان سیاسی و کاندیداهای رقیب است .

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در کنفرانس خبری روز سه شنبه در پاسخ به خبرنگارانی که مستنداتی مبنی بر طرفداری برخی از اعضای شورای نگهبان از یک کاندیدا ، از جمله حمایت آیت‌الله جنتی در تریبون‌های مختلف از جمله نماز جمعه تهران از آقای احمدی‌نژاد ، دفاع آیت‌الله یزدی در جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از احمدی نژاد ، اعلام حمایت آیت‌الله کعبی در موارد متعدد از آقای احمدی‌نژاد ، حمایت عزیزی حقوقدان عضو شورا ومعاون رئیس‌جمهور از احمدی نژاد ، شرکت در میتینگ تبلیغاتی مصلای تهران و همایش‌های انتخاباتی با انجام مسافرت‌ها توسط غلام حسین الهام دیگر حقوقدان شورای نگهبان و اظهارنظر اعضای شورای نگهبان در خصوص صحت انتخابات و حمایت از یك كاندیدا قبل از رسیدگی نهایی اظهار داشت : " آنچه كه مبنای شورای نگهبان است رای اكثریت بوده و ثانیاَ چنانچه مطالبی كه شما گفتید صادق باشد ولی اكثریت چنین نظری ندارند." وی مدعی شد: "در شورای نگهبان همه افراد هر چند ممكن است سلیقه شخصی داشته باشند ولی در بررسی‌ها و پیگیری روند انتخابات هیچ‌گونه اظهارنظر شخصی وجود نداشت."

آیت‌الله محمد یزدی رییس سابق قوه قضاییه و رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم و عضو فقهای شورای نگهبان روز سه شنبه نهم تیرماه 88 برای سومین بار در طی هفته در میان خبرنگاران حاضر شد و به نکات جالبی در مورد انتخابات دوره دهم پرداخت .

ایشان که قبل از انتخابات به صراحت عبور دو تشکل جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از محمود احمدی نژاد را عقلا و شرعا غیرمجاز اعلام کرده بود ، انتخابات دوره دهم را از سالم‌ترين و پاكترين انتخابات‌هاي كشور پس از انقلاب اسلامي دانست و خاطرنشان کرد:" در برخی دوره ها به خصوص در انتخابات مجلس گاهی پیش می آمد كه به دلیل تخلفات آراء یك صندوق و یا حتی یك حوزه انتخابیه باطل اعلام می شد اما در این دوره ما حتی یك صندوق باطل شده هم نداشتیم. در اين دوره از انتخابات حتي در يك نقطه هم خريد و فروش راي مشاهده نشده است. "

محمد یزدی اظهار امیدواری کرد:" ضربه‌هایی كه در اثر شرايط اخير به حيثيت بين‌المللي نظام وارد شد هرچه زودتر جبران شود."
ایشان تاکید کردند:" اگر من و امثال من در شوراي نگهبان حضور داشته باشيم، صلاحيت موسوی را ‌تاييد نخواهيم كرد شايد ديگر مردم و دوستان ايشان هم وي را تاييد نكنند.


این اظهار نظرها در حالی صورت گرفت که سایت نوروز رسانه اینترنتی حزب مشارکت نیز روز سه شنبه با انتشار جداولی در اثبات ساختگی بودن آرای اعلام شده از سوی وزارت کشور نشان داد که دست کم در 78 شهر کشور آرای اعلام شده از سوی وزارت کشور در تاریخ 25 خرداد با آمار اعلام شده همین وزارتخانه در 2 تیرماه اختلاف وجود دارد.

سایت نوروزخاطرنشان کرد در انتخابات اخیر، 60 شهرستان و 192 بخش از بخشهای مختلف کشور با بیش از صددرصد مشارکت مواجه بوده‌اند و این افزایش در برخی موارد تا 211 درصد رسیده است. در 125 شهرستان مشارکت بالای 95 درصد وجود داشته است.

روز دوشنبه نیز سایت خبر آنلاین نزدیک به علی لاریجانی فهرستی از حوزه های رای گیری را منتشر کرد که در آنها حتی یک رای به نفع سه نامزد دیگر یعنی میر حسین موسوی، مهدی کروبی و محسن رضایی داده نشده و آراء باطله نیز صفر بوده، اما کلیه آراء به نام احمدی نژاد اعلام شده است.

امیدوار رضایی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس هشتم و برادر محسن رضایی دیگر کاندیدای معترض انتخابات دهم ریاست جمهوری مدعی است که 70 تا 80 درصد آرای بسیاری از صندوق ها با دست خط یک نفر نوشته شده، ایشان همچنین متذکر شد شکایت به قوه قضائیه، شکایت به کمیسیون اصل نود مجلس و اعتراض و شکایت به رهبر جمهوری اسلامی را از راه های باقی مانده پس از تائید شورای نگهبان است . این سخنان وزارت کشور را واداشت تا روز سه شنبه این نماینده مجلس را به پیگرد قضایی تهدید کند.

اما کمیته صیانت از آرای مهندس میر حسین موسوی نیز با انتشار گزارشی تفصیلی از اسناد تقلب ها و تخلف ها اعتراض خود را به تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان ابراز داشت .

در این گزارش موارد متعدد استفاده وسیع از امکانات دولتی و منابع عمومی و مداخله آشکار تعداد زیادی از اعضای دولت، مدیران ارشد، استانداران و مدیران ، استفاده از هواپیمای اختصاصی دولت ، تخلفات متعدد و گسترده صدا و سیما و جانبداری کامل روزنامه‌های کیهان، ایران، جوان و بسیاری از نشریات دولتی و نیز خبرگزاری‌های دولتی مانند ایرانا، برنا، فارس، پانا در جریان تبلیغات انتخاباتی از نامزد حاکم که منجر به تذکر شورای سرپرستی صدا و سیما و سازمان بازرسی کل کشور گردید به موجب ماده (68) قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران که انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده را مجرم خواند .

در بخش دیگری از این گزارش پرداخت 80 هزار تومان سود به عنوان سود سهام عدالت به چهار میلیون و پانصد هزار نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی (کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان) ، پرداخت کمک‌های نقدی همزمان با ایام تبلیغات انتخاباتی به کسانی که در جریان سفرهای استانی هیأت دولت نامه‌های درخواست کمک داده بودند ، پرداخت‌های نقدی، سکه، بُن و امثال آن به گروه‌های مختلف اجتماعی نظیر پرستاران، دانشجویان، اعضای شوراهای اسلامی روستایی، برخی از مدیران و کارکنان دولت ، توزیع سیب‌زمینی مجانی در نقاط مختلف کشور ، توزیع بن 60 تا 80 هزار تومانی دو سه روز قبل از رأی‌گیری بین روستائیان ، توزیع برنج، آرد، روغن و . . . به ویژه در مناطق محروم و دعوت به دادن رأی به آقای احمدی‌نژاد را به موجب ماده (25) قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را مصداق تطمیع و خرید رأی دانست .

همچنین در گزارش کمیته صیانت از آرای مهندس موسوی سازماندهی یکپارچه و بسته وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور و هیأت‌های اجرایی مورد انتقاد قرار گرفته است . از جمله موارد ذکر شده در این خصوص می توان به انتخابت صادق محصولی یکی از یاران متعصب و فعال‌ترین عنصر ستاد انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 به عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور و جانبداری آشکار ایشان از رئیس دولت نهم در رسانه‌ها در آستانه انتخابات ، تغییر یکباره تمامی کارکنان و کارشناسان دفتر انتخابات وزارت کشور و جایگزینی افرادی خارج از وزارت کشور به جای آنان ، تغییر عوامل سایت شمارش آرای وزارت کشور اشاره کرد .

چرا شورا نگهبان کليه ته برگها که حاوي مشخصات راي دهندگان است را در اختيار مجموعه مورد اعتمادي قرار نداد تا با اطلاعات موجود در پايگاه اطلاعاتي جمعيتي کشور تطبيق داده شود؟

چرا کليه ته برگها که حاوي مشخصات راي دهندگان است در اختيار مجموعه مورد اعتمادي قرار نگرفت تا با اطلاعات موجود در پايگاه اطلاعاتي جمعيتي کشور تطبيق داده شود؟

چرا يک سوم صندوقهاي سيار و معادل با کسري از آن مثلا 20 درصد از صندوقهاي ثابت به صورت تصادفي (رندم) بازگشايي و محتواي آن مورد بررسي قرار نگرفت ؟

چرا صندوقهاي بعضي از استانها که آراي آنها بيش از واجدين شرايط است مثل يزد و مازندران بازشماري نشد ؟

چرا شورا نگهبان بدون توجه به تصمیم هيات ويژه رسيدگي که متشکل از حجت اسلام دري نجف آبادي، ابوترابي، رحيميان و آقايان افتخاري ، جهرمي، ولايتي، عادل، تابش و خباز راسا تصميم به بازشماري 10 درصد از صندوقهاي راي در سراسر کشور گرفت ؟

منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: