كميته رفراندوم آزاد ايران

۰:۱۳ bamardum 0 نظر


احضار ، سركوب و اعتراضات فعالان سياسي – بهمن ماه 1385
هموطنان
گزارش بهمن را با اداي احترام نسبت به روانهاي انقلابيون و مبارزيني كه در بهمن سرد و تاريك جرقه و شعله مبارزه با استبداد و استعمار ستم شاهي را برافروخته و حماسه 19بهمن و سياهكل را رقم زدند آغاز ميكنيم.مردان و زناني كه براي آزادي ميهن خود با فدا و از خود گذشتگي براي تاريخ ايران زمين همواره افتخار آفريدند.هر چند ثمره رنج و شكنج فرزندان دلير را عافيت جويان و مستبدان مذهبي به كام خود ريختند اما آنچه كه جوانان اين مرز و بوم طي 27سال حكومت خودكامه ولايت فقيه اثبات كرد اينكه بهمن نه مرده و نه خاكستر شده است بلكه از دل سياه آن شراره هايش همواره شعله ميكشد تا روزي كه آزادي و برابري را به ايران زمين به ارمغان آورد.
دانشجويان و روشنفكران عزيز
توجه شما را به گزارش احضار و سركوب فعالان سياسي و دانشجويي و اعتراضات اقشار مختلف مردم در بهمن ماه جلب ميكنيم:
1.زندانيان سياسي:
-خانم“زهرا عليقلي“62ساله،به اتهام همكاري با سازمان مجاهدين خلق بازداشت و هم اكنون در بند3زنان زندان اوين بسر ميبرد.خانم عليقلي به 3سال زندان محكوم شده و در شرايط نامساعد جسمي و روحي در اين زندان بسر ميبرد.
-آقاي“محمدرضا خوانساري”، فعال سياسي که از دادگاه انقلاب به تحمل يک سال زندان محکوم شده است، هم اکنون در بند 350 زندان اوين به سر ميبرد.خوانساري که به دليل نگارش مقالات و انتشار آنها در سايتها و خبرگزاريها بازداشت شده،پيش از اين نيز در سال 82 توسط وزارت اطلاعات به اتهام "اقدام عليه امنيت از طريق تشويش اذهان عمومي"، محکوم شده بود.
-آقاي“ناصر خيراللهي“،فعال سياسي که هم اکنون سومين سال حبس خود را در زندان گوهردشت(رجايي شهر)ميگذراند، در اعتراض به شرايط نامناسب نگهداري و بلاتکليفي خود با وجود گذشت ۳ سال، دست به اعتصاب غذا زد .
-زندانيان سياسي گوهردشت كرج با صدور اطلاعيه ايي نسبت به تشديد فشار مسئولين زندان براي شهادت دروغ آنها نسبت به شهادت آقاي“ولي الله فيض مهدوي“،اعتراض كردند.لازم بذكر است مسئولين امر درصدد هستند تا با گرفتن اعترافات دورغين از هم بندي هاي وي اعدام آقاي فيض مهدوي را خودكشي جلوه دهند.
-بنا بر گزارشهاي منتشر شده، ماموران سرکوبگر حکومتي زندانيان سياسي زندان اهر در آذربايجان را مورد ضرب و شتم قرار داده اند. اين زندانيان سياسي آقاي“سعيد محمدي” نام دارد که هنگام ملاقات با خانواده اش در مقابل چشمان آنان توسط ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.اين زنداني سياسي با ارسال نامه اي به رئيس زندان اهر تهديد کرده است که در اعتراض به بدرفتاري زندانبانان به اعتصاب غذا دست خواهد زد.
-زندانيان سياسي گوهردشت كرج با صدور اطلاعيه ايي نسبت به وضعيت آقاي “كيوان رفيعي“فعال مستقل حقوق بشر و شرايط ناگوار و وخيم وي در بازداشتگاه209 وزارت اطلاعات اظهار نگراني و اعتراض كردند.
-جلسه رسيدگي به اتهامات آقايان“ابوالفضل جهاندار” و ”مسعود درخشندي”، از فعالان دانشجويي زنداني به صورت غيرعلني در شعبه ششم دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.اتهامات اين دو فعال دانشجويي، اقدام عليه امنيت ملي و تبليغ عليه نظام عنوان شده است.
-آقاي“عباس لساني،از فعالين آذربايجان در اعتراض به عدم اعطاي مرخصي از سوي مقامات قضايي و مسئولين زندان اردبيل،اقدام به اعتصاب غذا كرد.لازم بذكر است آقاي لساني به اتهام شركت در اخلال در نظم، آسايش و آرامش عمومي در شهرستان اردبيل به 18 ماه زندان محکوم شده است.
-آقاي“سمكو قادرپور“،26ساله ،زنداني محكوم به 11سال حبس در اعتراض به حكم ناعادلانه دادگاه انقلاب و فشار دستگاههاي امنيتي بر وي در زندان بوكان دست به اعتصاب غذاي نامحدود زد.لازم بذكر است اتهام آقاي قادرپور اقدام عليه امنيت ملي بوده كه از سه سال پيش زنداني ميباشد.
-آقاي“ کاظميني بروجردي”، روحاني مخالف اسلام ولايت فقيه،همچنان در بند 209 وزارت اطلاعات نگهداري ميشود. آقاي بروجردي که روز 16 مهرماه در جريان درگيري بين هوادارنش و نيروهاي امنيتي بازداشت گشته بود، پس از گذشت حدود 4 ماه هنوز دربازداشت موقت به سر ميبرد.
-آقاي“احمد باطبي“،يكي از متهمان كوي دانشگاه که پس از گذشت ۷ سال و نيم همچنان در زندان به سر ميبرد، مجددا در دادگاه محاکمه خواهد شد. وي که پس از آمدن به مرخصي در فروردين ماه ۸۴ از بازگشت به زندان خودداري کرده بود، متهم است که به مدت ۱۶ ماه فراري بوده است و هم اکنون به دليل اين غيبت مورد محاکمه قرار مي‌گيرد.
-آقاي“علي فرحبخش“،روزنامه نگاري كه بيش از سه ماه باتهام جاسوسي دستگير و در زندان اوين بسر ميبرد در اثر فشارهاي روحي و جسمي دچار حمله قلبي شد.

2. سركوب و احضار دانشجويان:
-آقاي“حسين اسدي”, فعال جنبش دانشجويي آذربايجان و دبير انجمن اسلامي دانشگاه آزاد اردبيل توسط اداره اطلاعات اين شهر دستگير شد.اتهام آقاي اسدي شركت در جريان تظاهرات خردادماه سال جاري ميباشد.
- مديرمسوول نشريه‌ دانشجويي «تخته سياه» دانشگاه زنجان به كميته‌ي ناظر بر نشريات دانشجويي احضار شد.اتهام وارده به اين نشريه به خاطر برخي مطالب چاپ‌ شده در ستون حقوق زنان و چاپ يك عكس بود.
- آقاي“يونس زارعيون“،دبير سابق تشكل «آرمان دانشجو» دانشگاه آزاد اسلامي واحد تبريز به كميته‌ي انضباطي احضار شد.دليل احضار آقاي زارعيون اخلال در نظم دانشگاه با نوشتن طومار اعتراضي عنوان شده است.
-تعدادي از اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي به كميته ي انضباطي اين دانشگاه احضار شدند.علت احضار دانشجويان عضويت آنان فعاليت هاي فرهنگي-صنفي دانشجويي عنوان شده است.
-يك فعال دانشجويي در دانشگاه اميركبير واحد ماهشهر پس از مورد ضرب و شتم قرار گرفتن توسط كميته انضباطي اين دانشگاه تحت فشار براي دريافت ديه و رضايت نسبت به شخص ضارب قرار گرفته است.
کميته‌ي انضباطي دانشگاه مازندران ۸ نفر از فعالين دانشجويي اين دانشگاه را احضار کرد.آقايان“ضياءالدين نبوي”،”صادق خوشحال”،”سعيد يعقوبي‌نژاد”, ”بيژن صباغ”و”آرش پاکزاد”,همچنين خانم ها ”گيتا آذري”، ”نيکي مولانا” و يکي از دانشجويان دانشکده‌ي کشاورزي به اتهام نشر عقايد مارکسيستي و کمونيستي، شايعه‌پراکني، برگزاري کلاس‌هاي تريبون آزاد فلسفي بدون مجوز رسمي، شرکت در مراسم روز دانشجو و توهين به حراست و بسيج دانشجويي به كميته انضباطي اين دانشگاه احضار و مورد بازخواست قرار گرفتند.
- چهار عضو شوراي مرکزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشکده امور اقتصادي به نامهاي آقايان”اسماعيل قرنجيک”، ”سيد محمد موسوي”، ”عنايت همايي راد ”و ”سعيد آبچر”به اتهام اخلال در برنامه هاي اين دانشگاه به كميته انضباطي احضار و تذكر كتبي دريافت كردند.
-خانم“نسيم سلطان بيگي دانشجوي علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي و فعال حوزه زنان به كميته انضباطي اين دانشگاه احضار شد. اتهام خانم سلطان بيگي اقدام عليه امنيت و شرکت در تجمعات غير قانوني عنوان شده است.
-آقاي“مهدي اميني زاده“معاون دبيركل و عضو شوراي مركزي ادوار تحكيم به دوسال حبس از سوي دادگاه استان تهران محكوم شد.اتهام آقاي اميني زاده تشكيل جمعيت غيرقانوني و اقدام عليه امنيت ملي و برنامه ريزي و دست داشتن در اغتشاشات خرداد 82 در تهران عنوان شده است.
-چهار تن از دانشجويان دانشگاه تربيت معلم سبزوار در پي اعتراضات دانشجويي به قتل توحيد غفارزاده در سبزوار به دادسراي عمومي و انقلاب اين شهر احضار شدند. آقايان “احمد نورحسيني”، ”حسن سهيلي فرد”،” سعيد قربانيان” و ”کاظم حسين زاده "دانشجويان احضار شده ميباشند. آقايان“احمد نورحسيني” و ”مصطفي صداقت جو ”فعالان دانشجويي اين دانشگاه به اتهام "توهين به بسيج" و "تشويش اذهان عمومي" به کميته انضباطي اين دانشگاه احضار گرديده اند.
-تعدادي از دانشجويان دانشكده امور اقتصادي به كميته انضباطي اين دانشگاه احضار شدند.اتهام اين دانشجويان اخلال در برنامه هاي دانشكده عنوان شده است.
-آقاي“فاروق معرفي“،عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت معلم به يك و نيم سال منع از تحصيل ، توبيخ كتبي با درج در پرونده، محروميت از امكانات رفاهي و جبران خسارت و اموال دانشگاه از سوي كميته انضباطي اين دانشگاه محكوم شد.اتهام آقاي معروفي،حضور در تحصن صنفي در ترم گذشته عنوان شده است.
-آقاي“رضا قاضي نوري“،دانشجوي مديريت صنعتي دانشگاه تهران باتهام شركت در تجمعات دانشجويي در ارديبهشت و خردادماه از ادامه تحصيل بمدت يك ترم محروم و تعهد كتبي براي عدم فعاليت خود براي ثبت نام در ترم دوم از سوي كميته انضباطي محكوم شده است.
-آقايان“بهزاد خورشيدزاده“،“پرويز سلطاني“و“قهرمان سلطاني“ سه تن از فعالين دانشجويي آذربايجان در شهرستان شبستر به هنگام پخش اعلاميه بمناسبت21فوريه روز جهاني زبان مادري توسط اداره اطلاعات اين شهر دستگير و به نقطه نامعلومي منتقل شدند.
-چهار فعال دانشجويي و عضو انجمن اسلامي دانشگاه اميركبير به كميته انضباطي احضار شدند.آقايان“اسماعيل سلمانپور”،”سروش برزو”،”بيژن پوريوسفي” و ”آرمان صداقتي” به اتهام شركت در حوادث خرداد ماه دانشگاه اميركبير و درگيري در روز ورود دانشجويان ممنوع‌‏الورود به دانشگاه اميركبير در ترم گذشته، به كميته انضباطي احضار شده‌‏اند.
-نه تن از فعالان دانشجويي دانشگاه تهران به كميته انضباطي احضار شدند. آقايان“احمد موسوي”،”وحيد معصومي”، ”فريد هاشمي”، ”شاهو رستگاري”،” بهزاد احمدفر”،” ياسر مختاري”، ”جمشيد اسماعيلي”، ”عليرضا بياره”وخانم”پگاه حمزه‌‏اي”همه از فعالان دانشجويي دانشگاه تهران هستند كه به اتهام شركت در تجمعات دانشجويي در روز دانشجو به كميته انضباطي دانشگاه احضار شدند.
-آقاي“پرهام اقدسي” دانشجوي بهايي دانشگاه بوعلي سينا همدان به همراه 10 دانشجوي مانند خود تنها به دليل بهايي بودن از شرکت در امتحانات بازداشته شدند تا پس از ابلاغ حکم اخراجشان ديگر حق ورود به دانشگاه را نيز نداشته باشند.بنا بر گفته مسئولان اين دانشگاه دانشجوي نامبرده تنها متهم به بهايي بودن است و هيچ جرم ديگري را مرتکب نشده است.
-آقايان “شهرام علي دوستي“،“حميدرضا رباني“،“شهرام حسيني“از اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه بيرجند به كميته انضباطي اين دانشگاه احضار شدند.اتهام اين دانشجويان فعاليت فرهنگي در سطح دانشگاه عنوان شده است.
-يك فعال دانشجويي دانشكده‌ي علوم دانشگاه سيستان و بلوچستان بر اساس راي كميته‌ي انضباطي اين دانشگاه به يك ترم تعليق از تحصيل محكوم شد. اتهام اين فعال دانشجويي برهم زدن جلسه، توهين به سوال‌كننده و فرياد كشيدن در سالن است و همچنين در پرونده‌ي ديگر كه مربوط به توهين‌هاي وي در خوابگاه‌ و اغتشاشات و ... است كميته‌ي انضباطي وي را به يك ترم تعليق از تحصيل محكوم كرد.
-كميته ناظر بر نشريات دانشجويي دانشگاه شاهرود حكم توقيف دايم نشريه دانشجويي «فرهنگ مبارزه» اين دانشگاه را صادر كرد.اين حكم به دليل انتشار مقاله‌‏اي با عنوان «فتح آخرين سنگر» صادر شده است.
-آقاي “حسين دباغ“،از اعضاي شوراي مركزي تشكيلات دانشجويي دمكراسي خواه دانشگاه تهران و دانشجوي سال آخر دوره كارشناسي رشته مديريت به كميته انضباطي احضار شد.علت احضار آقاي دباغ شركت در مراسم15آذر دانشگاه تهران عنوان شده است.
-خانم“آزاده فرقاني“،دانشجوي دانشگاه تهران به دادگاه انقلاب تهران احضار شد.اتهام خانم فرقاني“اقدام عليه امنيت ملي“و شركت در تجمع زنان در روز22خرداد ماه سال جاري عنوان شده است.
-آقاي“عليرضا اردلان“،دانشجوي دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي با حكم بدوي كميته انضباطي دانشگاه به يك ترم تعليق از تحصيل محكوم شد.اتهام آقاي اردلان، اخلال در نظم خوابگاه عنوان شده است.
-خانم “پريسا نصرآبادي“،دانشجوي كارشناسي ارشد رشته علوم سياسي دانشگاه تهران به كميته انضباطي احضار شد.علت احضار خانم نصرآبادي شركت در مراسم روز دانشجو16آذر عنوان شده است.
-دو دانشجوي دانشگاه يزد از سوي كميته انضباطي به يك ترم تعليق از تحصيل محكوم شدند.علت محروميت اين دانشجويان فعاليت هاي فرهنگي-دانشجويي در دانشگاه عنوان شده است.
-آقاي“علي قلي زاده“،عضو انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شاهرود و مدير مسئول نشريه توقيف شده فرهنگ مبارزه به دادگاه عمومي شهرستان شاهرود احضار شد. علت احضار آقاي قلي زاده شکايت سپاه شهرستان شاهرود از نشريه فرهنگ مبارزه است.
-خانم”عاطفه يوسفي”,دبير سابق انجمن اسلامي دانشگاه صنعتي شريف، به دانشگاه ممنوع الورود شد.علت ممنوع الورود شدن خانم يوسفي به دانشگاه شركت وي در تجمع 22خرداد ماه زنان در ميدان هفت تير عنوان شده است.
-آقاي“وحيد عابديني“دانشجوي دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران و عضو سابق انجمن اسلامي دانشگاه تهران و علوم پزشکي به کميته انضباطي دانشگاه تهران احضار شد. علت احضار آقاي عابديني حضور و سخنراني در مراسم روز دانشجو که 15 آذر ماه توسط دفتر تحکيم وحدت در مقابل دانشکده فني دانشگاه تهران برگزار شده بود، عنوان شده است.
-آقاي“ميلاد اسدي“، عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشگاه خواجه نصير و مدير مسئول نشريه دانشجويي فرهنگ مبارزه، به علت درج مقاله اي با عنوان «فاحشه تو تنها نيستي» در شماره ششم اين نشريه به كميته ناظر بر نشريات دانشجويي اين دانشگاه احضار شد.
- در ادامه روند برخورد با فعالين دانشجويي دانشگاه آزاد سنندج، آقاي“سوران حسيني” مديرمسئول نشريه تحليلي خبري ”هاوري” و مسئول كميته مطبوعات اتحاديه دمكراتيك دانشجويان كرد به اتهام شركت در تجمع اعتراضي 16 آذر به شهر دهاقان براي ادامه تحصيل تبعيد شد.
-آقايان ”اجلال قوامي”،روزنامه‌نگار و ”آسو صالح” فعال دانشجويي از سوي گروهي ناشناخته با نام "جوانان انقلابي كردستان" تهديد به مرگ شدند.در بيانيه‌ي اين گروه ناشناخته اجلال قوامي و آسو صالح متهم به «جوسازي» و «شانتاژ عليه جمهوري اسلامي» و «تهيه‌ي خوراك خبري به محافل بيگانه» شده‌اند.
-14فعال دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه شهركرد به كميته انضباطي احضار شدند. اتهام وارد شده اقدام غيرقانوني به تحصن، مسدود كردن درب دانشگاه، اختلال در تشكيل كلاس‌ها، ممانعت از تردد اتوبوس‌ها و برداشتن سوئيچ بوده است و تمامي اين احكام انضباطي صادر شده براي تحصن مهرماه در جريان مشكل خوابگاه دانشجويان شبانه بوده است.
-کميته انضباطي دانشگاه صنعتي سهند تبريز براي ۴ تن از اعضاي انجمن هاي علمي دانشجويي اين دانشگاه عطف به اعتراضات دانشجويي ارديبهشت و خرداد ماه سال گذشته اين دانشگاه احکامي را صادر کرد. اتهام اين دانشجويان “خسارت به اموال عمومي دانشگاه” عنوان شده است.
-تعداد 120 تن از دانشجويان دختر دانشگاه علوم پزشكي سمنان از خوابگاههاي خود اخراج شدند.علت اين اخراج عدم تأمين خوابگاههاي دانشجويي براي ترم بهمن ماه عنوان شده است.
- امسال در امتحانات پايان ترم برگه هاي احضاريه در ميان دانشجويان چند دانشگاه توزيع شد. علاوه بر300 دانشجو در دانشگاه هاي كشور, در يک سال گذشته فقط در دانشگاه پلي تکنيک و دانشگاه تهران نزديک به 100 دانشجو احضار شده گرديده بودند.... در چند روز گذشته حدود 17 دانشجو همزمان با امتحانات پايان ترم به کميته انضباطي دانشگاه تهران احضار شدند.... و70 نفر ديگر در طول 7 ماه گذشته به کميته انضباطي احضار گرديدهاند.
-در يك طرح سركوبگرانه تعدادي از نمايندگان راست گراي مجلس طرحي به منظور كاهش ورود دختران به دانشگاههاي كشور به مجلس ارائه كرده اند و افزايش تعداد ورودي دختران نسبت به پسران را خطري براي كشور و قداست نامناسب براي خانواده عنوان كرده اند.
-بنابر قانوني در سازمان سنجش 23دانشجوي منع از تحصيل و ستاره دار عليرغم قبولي علمي از نظر گزينشي پذيرفته نشده و مشمول قانون مهلت ثبت نام نميشوند.
-براي كنترل و سركوب هر چه بيشتر دانشجويان در دانشگاهها مرامنامه اخلاقي دانشگاه تهران شامل يكسري از مسائل كلي اخلاقي- رفتاري است كه در صورت تصويب شوراي فرهنگي دانشگاه از سال آينده اجرايي خواهد شد.
-دفتر شوراي صنفي دانشجويان دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي طي نامه اي از طرف رياست اين دانشکده تعطيل شد و مأموران اجراي اين حکم به تعويض قفل دفتر اين شورا بدون هماهنگي با شوراي صنفي دانشگاه علامه طباطبايي پرداختند.
-دانشجويان دانشگاه يزد توسط کميته انضباطي اين دانشگاه که در اعتراضات دانشجويي مرتبط با کيفيت غذا و شيوع بيماري در دانشگاه شرکت داشته اند احضار شدند علت اين احضار اعتراض دانشجويي آرام و بدون خسارت به اموال دانشگاه بوده است که قريب به ۵۰ نفر از دانشجويان در آن شرکت داشته اند.
-جهت كنترل هرچه بيشتر دانشجويان در دانشگاه شاهرود دوربين هايي در کتابخانه ها، محل سلف سرويس و مراکز کامپيوتر نصب شده است.علت نصبت دوربين ها از سوي معاونت دانشجويي در سلف سرويس اين است که نظارت کافي بر نحوه توزيع غذا و فعاليت هاي قبل از توزيع غذا عنوان شده است!!!
-سايت خوشه،(فوروم اجتماعي دانشجويان) که بازديدکنندکان در آن مي توانستند به بحث و گفتگو با يکديگر در مسائل مختلف مورد علاقه ي خود بپردازند، از سوي حکومت ايران سانسور شد.
-هم زمان با شروع ترم جديد در دانشگاه ها، مديريت دانشگاه هنر تهران محدوديت هاي تازه اي در خصوص پوشش دانشجويان و نحوه حضور آن ها در اين دانشگاه اعمال نموده است. مامورين انتظامات دانشگاه هنر به دستور مديريت اين دانشگاه تنها به دانشجوياني اجازه ورود مي دادند که پوششان مطابق دستورالعمل صادره از سوي كميته انضباطي بود.
-دولت نهم و وزارت علوم در ادامه سركوب و تشديد فشار بر دانشجويان دانشگاهها،براي برخورد با فعالان دانشجويي،انجمن ها و اساتيد راهكارهاي تازه ايي براي فعاليت هاي جديد بسيج در دانشگاهها باز كرده اند و قرار بر اين شده است از اين به‌بعد بسيج علاوه بر فعاليت بيشتر در امور فرهنگي ـ همچون برگزاري اردوها، نمايشگاه ها و. ـ در پي شناسايي نيروهاي مخالف نظام در دانشگاه هم باشد.

3.اعتراضات:
-بنابر اطلاعيه صادره از سوي 340 تلاشگر سياسي و دانشجويي نسبت صدور احكام سنگين مجازات توسط كميته انضباطي در دانشگاه آزاد سنندج اعتراض كردند.مقامات دانشگاه 7دانشجو را به‌جرم فعاليتهاي سياسي كه بر حكومت خوش نيامده از ادامه تحصيل محروم كردند، آنها همچنين به‌قتل يك دانشجو در دانشگاه آزاد سبزوار و عدم تعقيب و مجازات قاتل او در بيانيه خود اعتراض كردند.
-سازمان دانش آموختگان ايران اسلامي (ادوار تحکيم وحدت) شعبه استان همدان با صدور بيانيه ايي نسبت به تداوم بلاتکليفي دانشجويان ستاره‌دار,اخراج و بازنشسته کردن نابهنگام برخي استادان اعتراض كرد.
-جمعي از دانشجويان دانشكده پزشكي دانشگاه تربيت مدرس در اعتراض به مصوبه اخير وزارت بهداشت مبني برعدم ارائه اعطاي بورس تحصيلي به دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس از سوي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور و عدم جذب آنان به عنوان عضو هيات علمي‌ در اين دانشگاهها در برابر ساختمان مركزي وزارت بهداشت تجمع كردند.دانشجويان معترض خواستار لغو كامل اين مصوبه توسط وزارت بهداشت شدند.
-771 دانشجوي دانشگاه‌هاي سراسر كشور با صدور بيانيه‌اي نسبت به عدم حفظ و حراست از ميراث فرهنگي و تخريب آثار و سازه هاي تاريخي همچون پروژه هايي مانند سد سيوند اعتراض كردند و خواستار پاسداري از اين سرمايه هاي مردمي از سوي مسئولين امر شدند.
-در انتقاد به سياست‌هاي آموزشي سيستم آموزش عالي و دانشگاه تهران؛انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکي بيانيه اعتراضي صادر كرد وخواستار لغو يا تعويق در اجراي آيين‌نامه آموزشي دوره كارشناسي ارشد شد.
-دانشجويان دانشگاه آزاد واحد كرج - در اعتراض به حذف تخفيف و چگونگي قسط بندي شهريه‌هاي خود همچنين نسبت به كوتاه بودن مهلت زمان پرداخت شهريه‌هاي ترم جديد و احتمال حذف پرداخت وام از سوي دانشگاه در مقابل دفتر رئيس اين دانشگاه اقدام به تجمع نمودند.
-حدود هزار تن از دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس ضمن تجمع اعتراض آميز اعلام كردند تا زماني كه آزمايشگاههاي دانشگاه تربيت مدرس از نظر ايمني استاندارد نشود در هيچ يك از آنها حاضر نخواهند شد.دانشجويان همچنين دانشجويان خواستار روشن شدن دلايل انفجار اخير در آزمايشگاه اين دانشگاه هستند كه منجر به مرگ آقاي”حميد رضا خليلي” يكي از دانشجويان شده است.
-دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شهركرد،در اعتراض به كيفيت بد غذا، ظروف غذاي خود دست به تجمع اعتراضي زدند دانشجويان متذكر شدند آنها گفتند از ماه گذشته نسبت به كيفيت بد غذا اعتراض داشتيم ولي مسئولان دانشگاه توجهي به اين موضوع نمي كنند.
-دانشجويان دمكراسي خواه دانشگاه تهران با صدور اطلاعيه ايي نسبت به احضارهاي دانشجويان اين تشكيلات به كميته انضباطي اعتراض كرده و آنرا ناشي از تخلفات مسئولان دانشگاه تهران از آيين نامه هاي دانشگاهي ذكر كردند.
-شاخه دانشجويان جبهه مشاركت در اطلاعيه‌‏اي «موج تازه احضار دانشجويان به كميته‌‏هاي انضباطي» را محكوم كرد و موج برخوردهاي صورت‌‏گرفته با فعالان دانشجويي، نسبت به تداوم چنين سياست‌‏هايي هشدار داد.
- بيش از صد تن دانشجويان دانشگاه علمي كاربردي دامغان در اعتراض به رياست دانشگاه از بابت بي توجهي به مشكلات دانشجويان و اعتراض به اخراج دانشجويان ترمهاي چهارم و پنجم از خوابگاه دانشجويان و … شيشه هاي پنچره هاي دانشگاه را شكستند و لاستيك و .. به آتش كشيدند.
-كميسيون زنان دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) با انتشار بيانيه‌اي نسبت به طرح بعضي از نمايندگان مجلس درخصوص محدوديت جنسيتي در پذيرش دانشجو اعتراض كرد.
-روابط عمومي دفتر تحكيم وحدت با صدور اطلاعيه ايي نسبت به احضار دانشجويان دانشگاه تهران،به كميته انضباطي احضار كرد و حمايت بي دريغ خويش از دانشجويانِ مورد هجمه ي مسئولين البته مسئوليت ناشناس دانشگاه تهران اعلام و خواستارلغو هرچه سريعتر اين احضارها از طرف کميته انضباطي شد.
-كميسيون زنان جبهه مشاركت در اطلاعيه‌‏اي اعتراض شديد خود را نسبت به طرح نمايندگان مجلس براي سهميه‌بندي جنسيتي ورود به رشته‌هاي دانشگاهي اعلام كرد و خواستار خارج شدن اين طرح از دستور رسيدگي نمايندگان و منتفي شدن اين بحث در مجلس و دولت شد.
-سازمان دانش آموختگان ايران با صدور اطلاعيه ايي نسبت به وضعيت 3زنداني و فعال سياسي(كيوان انصاري،ابوالفضل جهاندار و سعيد درخشندي) ابراز نگراني كرده و خواستار رسيدگي هر چه سريعتر قضايي و حقوقي به پرونده آنان شدند.
-آقاي“اميرحسن چهلتن“،نويسنده و نامزد دريافت جايزه كتاب سال طي نامه ي اعتراضي به محدوديت ها و سانسورهاي وزارت ارشاد كتاب رمان سپيده دم ايراني خود را از اين جايزه خارج كرد.
-خانم ”منيره احمد سلطاني”,نويسنده آثاري چون "قصيده فني و تصوير آفريني خاقاني شرواني" , "واژگان فارسي در زبان هاي اروپايي" , "تصويرآفريني در شعر نو" و "چگونه نقد بنويسيم" در اعتراض به فضاي سانسور و محدود كننده براي نويسندگان اعلام كرد ديگر قصد هيچگونه نگارشي با فضاي موجود ندارد.
- جمعي از نويسندگان، شاعران و هنرمندان كردستان، با صدور اطلاعيه ايي نسبت به دستگيري روزنامه‌نگار مستقل و تحليل گر مسائل سياسي و اجتماعي آقاي عدنان حسن‌پور اعتراض كرده و برخورد با يك فعال عرصه قلم را ناشايست ناميدند.
-جمعي از كارگران شركت‌‏هاي خدماتي در دانشگاه بوعلي سينا در اعتراض به تاخير در پرداخت حقوق‌‏ها، در ساختمان مركزي و مقابل دفتر رياست اجتماع كردند.
- 186 نفر از وكلاي دادگستري استان فارس با صدور نامه‌‏اي اعتراضي به رييس و اعضاي اتحاديه سراسري كانون وكلاي دادگستري ايران، پيگيري موضوع امنيت شغلي وكلا و محروميت از شغل وكالت وكلاي دراويش گنابادي قم را از سوي اين اتحاديه خواستار شدند.
-پنج گروه و سازمان مدافع حقوق بشر در ايران با صدور بيانيه ايي نسبت به حكم اعدام در ايران اعتراض كرده و براي پايان دادن به صحنه هاي دردناك گرفتن جان انسانها و ايجاد رعب و وحشت در جامعه از سوي جمهوري اسلامي فراخوان دادند.
-کميته حقوق بشر سازمان دانش آموختگان ايران با انتشار بيانيه اي نسبت به وضعيت عباس لساني و رضا عباسي دو فعال هويت طلب ترک زبان که در زندان به سر مي برند ابراز نگراني کرد و ضمن هشدار به مسولان قوه قضاييه و خصوصاً مراجع قضايي در استان اردبيل، نسبت به جلوگيري از يک فاجعه انساني ديگر شد.
-صدها نفر از معلمان و نمايندگان تشکل هاي صنفي فرهنگيان، در مقابل مجلس با برگزاري تجمع اعتراضي خواستار تصويب لايحه مديريت خدمات کشوري شدند.حاضران با قرائت بيانيه اي به نمايندگان مجلس هشدار دادند چنانچه هرچه سريعتر لايحه مديريت خدمات کشوري را تصويب نکنند، تجمعات گسترده تري را برگزار خواهند کرد و در اسفند ماه در مدارس تحصن خواهند کرد.
- انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران با صدور بيانيه‌اي اعتراضي نسبت به احكام صادره توسط هيات نظارت بر مطبوعات و " روندهاي غيرقانوني عليه فعاليت روزنامه‌نگاري" خواستار پايان دادن به روند توقيف مطبوعات شد.
-تجمع اعتراض ‏آميز مخالفان آبگيري سد سيوند در مقابل ساختمان مركزي وزارت نيرو برگزار شد.تجمع‌‏كنندگان با شعارهايي از قبيل "چه بر سر ميراث فرهنگي و محيط زيست اين سرزمين مي‌‏آيد"،" دريغا كه ايران ويران شود"و.... خواستار رسيدگي به حفظ و حراست ميراث فرهنگي از سوي مسئولين امر شدند.
-خانه احزاب ايران با صدور نامه سرگشاده به دولت احمدي نژاد نسبت به عدم اعتقاد دولت به نياز به وجود و تخطئه احزاب و مطالب ناصواب عليه تشكل هاي سياسي اعتراض كرد.
-نمايندگان کارگران اخراجي شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه - بار ديگر براي رسيدگي به خواستها و مشکلات خود در مقابل اداره کار استان تهران اقدام به تجمع اعتراضي نمودند.اما با مداخله نيروهاي انتظامي و حراست روبرو شده و نمايندگان کارگران را از محل اداره کار بيرون کردند.
-جمعى از فرهنگيان شهرستان مراغه، با ارسال طومارى به مجلس - خواستار تصويب لايحه نظام هماهنگ پرداخت حقوق از سوى نمايندگان مجلس شدند.
- بيش از پنج هزار نفر از کارکنان صنعت نفت جنوب به منظور اعتراض به لايحه مديريت خدمات کشوري و درخواست مستثني شدن نفت از اين لايحه آماده حرکت به سمت مجلس شدند.
-مردم کردستان با اعلام سه روز ,روزه سياسي، اعتراض به تشديد فشارهاي سياسي، موج گسترده بازداشتهاي اخير، روند نامطلوب رويه قضايي، نقض سيستماتيک حقوق بشر و تدوام پايمال کردن حقوق مردم کردستان، نمودند.

4.سركوب:
-آقاي“كيانوش سنجري“،وبلاگ نويس و فعال مستقل حقوق بشر به دادياري دوم دادگاه ويژه روحانيت احضار شد.اين در شرايطي است که سنجري روحاني نيست و پيش از اين هنگام تهيه يک گزارش از اجتماع اعتراضي يک گروه مذهبي در تهران در 16 مهر ماه سال جاري بازداشت شده بود. او به مدت 80 روز در بازداشتگاه امنيتي 209 زنداني بود.
-آقاي "صديق کريمي" عضو فعال اين اتحاديه توسط اداره اطلاعات شهر سنندج احضارشد و مورد بازجويي قرار گرفت.اتهام آقاي كريمي,ارتباط با احزاب مخالف نظام و تشکيل هيئت موسس اتحاديه سراسري کارگران اخراجي و بيکار عنوان شده است.
-آقاي“مجتبي لطفي“روزنامه نگار واحد اطلاع رساني دفتر آقاي منتظري به دادسراي ويژه روحانيت قم احضار و مورد بازپرسي قرار گرفت.اتهام آقاي لطفي توهين به بنيانگذار جمهوري اسلامي و توهين به مسئولين نظام احياي كتب شريعتي و بازرگان و آقاي منتظري عنوان شده است.
-آقايان“داوود محمدي“،“حسين محمدي“و“پيمان بهرامي،سه تن از فعالين حركت ملي آذربايجان در تبريز كه جهت شركت در تجمع اعتراضي به حكم زندان آقاي عباس لساني به اردبيل رفته بودند هنگام تجمع در مقابل زندان اردبيل بازداشت شدند.
-آقاي“تقي رحماني“،روزنامه نگار مستقل كه براي دريافت جايزه ي "پن بين المللي" قصد سفر به دانمارک را داشت. ممنوع الخروج شد.اين روزنامه نگار ٤٥ ساله بيش از ٥٠٠٠ روز از عمر خود را در زندان بسر برده است.
-آقاي“بابك هادزاد“،مدير مسئول نشريه“معما“ به دادگاه كيفري استان تهران احضار شد.اتهام آقاي هادزاد پخش شايعات و انتشار مطالب خلاف واقع عنوان شده است.
-آقاي“پرويز ورجاوند“از فعالان سياسي به دادسراي كاركنان دولت احضار شد.اتهام آقاي ورجاوند «تبليغ عليه نظام» عنوان شده است.
-دادگاه 4متهم وبلاگ نويس برگزار شد.اتهامات آقايان“اميد معماريان“،“جواد غلام تميمي“،“روزبه ميرابراهيمي“ و “شهرام رفيعي“مشاركت در تشكيل گروه‌ و جمعيت‌‏ در داخل كشور با هدف برهم زدن امنيت كشور, عضويت در جمعيت‌‏هايى كه در داخل و خارج كشور كه با هدف برهم زدن امنيت كشور فعاليت مي‌‏كنند, ,فعاليت تبليغى عليه نظام,، ,نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومى از طريق نگارش در روزنامه‌‏ها و سايت‌‏هاى غيرقانونى مثل امروز و گويا, و ,مصاحبه با راديوهاى بيگانه, عنوان شده است.
-آقاي“ابراهيم جعفرزاده“از فعالان حركت ملي آذربايجان در خوي و دبير سابق سازمان غيردولتي “اروين“ خوي به اتهام شركت در مراسم جشن تولد بابك خرمدين در قلعه بابك به اداره اطلاعات اين شهر احضارو به حبس تعزيري محكوم شد.
-در آستانه روزجهاني زن(17اسفند)،دادگاه انقلاب تهران براي ايجاد رعب و وحشت در زنان خبر از برگزاري دادگاه براي سه تن از فعالين زن در تجمع ميدان هفت تير ميدهد.خانم ها"عاليه اقدام‌‏دوست"، "پروين اردلان" و "نوشين احمدى"، از بازداشت‌‏ شدگان تجمع روز 22 خرداد در ميدان هفت‌‏ تير تهران،روز13 اسفند ماه سال جارى باتهام شركت در تجمع زنان در 22خرداد بدادگاه فرا خوانده شده اند.
-آقاي“شيركو جهاني“،عضو سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان به دادگاه عمومي مهاباد احضار شد و باتهام نشر اكاذيب و اقدام عليه امنيت ملي دادگاهي شد.
-آقاي“محمد نعيمي پور“،مدير مسئول روزنامه توقيف شده “ياس نو“به دادگاه كيفري استان تهران احضار شد.اتهام هاي وي نشر اکاذيب، تبليغ عليه نظام و توهين و افترا ، عنوان شده است.
-يک شهروند مريواني با نام آقاي“هيوا بوتيمار“،که بيش از يک ماه است در بازداشت به سر ميبرد، از بازداشتگاه سنندج به زندان مريوان منتقل شده است.اتهام آقاي بوتيمار اقدام عليه امنيت ملي عنوان شده است.
-آقاي“عدنان حسن پور“،عضو شوراي نويسندگان هفته نامه توقيف شده “ئاسو“در مريوان بازداشت شد.دستگاه امنيتي جمهوري اسلامي هيچگونه اطلاعي از علت بازداشت نامبرده نداده است.
-آقايان“محمود صالحي“و“جلال حسيني“ از فعالين كارگري شهر سقز بار ديگر به دادگاه فراخوانده شدند.اتهام اين دو فعال كارگري تلاش براي سازماندهي جشن اول ماه مه در سال 1383 ميباشد.
-آقاي“خليل بهراميان“وكيل زنداني شهيد اكبر محمدي به دادسراي كاركنان دولت احضار شد.علت احضار آقاي بهراميان“توهين و افترا و اقدام عليه امنيت ملي“عنوان شده است.
-آقاي“عبدالله سهرابي“،صاحب امتياز و مدير مسئول هفته نامه روژهه لات به دادسراي سنندج احضار شد.اتهام اين هفته نامه رويكرد انتقادي با مسائل فرهنگي،سياسي و اجتماعي عنوان شده است.
-يك جوان کرد به نام آقاي”بيژن بادوزاده”در جريان محاصره نيروهاي امنيتي در يکي از خيابان هاي شهر مهاباد به قتل رسيد.شايان ذکر است، آقاي[جهانگير بادوزاده” پدر مقتول، پيش تر به اعدام محکوم شده و چند سالي است در زندان به سر ميبرد. در اين رابطه خواهر 16 ساله اين جوان به نام گلچين در اعتراض به حکم اعدام پدرش خودسوزي کرده و جان سپرده است.
-يک نوجوان 17 ساله بانه اي بنام آقاي“زانيار مسگري”به اتهام فعاليت سياسي و ارتباط با احزاب کرد به يک سال حبس شامل 6 ماه حبس تعزيري و 6 ماه حبس تعليقي محکوم شد.
-سه تن از فعالان جنبش زنان در فرودگاه خميني دستگير شدند.خانم ها”طلعت تقي نيا”، ”منصوره شجاعي”،” فرناز سيفي”، روزنامه نگار،فعال جنبش زنان و عضو مرکز فرهنگي زنان هنگام خروج از کشور دستگير شدند. انگيزه سفر آنان شرکت در يک کارگاه آموزشي روزنامه نگاري در دهلي هند بود.پس از دستگيري اين سه تن ماموران امنيتي به همراه آنان به منزلشان رفتند و پس از بازرسي منزل و جمع آوري وسايل شخصي آنان مانند کيس کامپيوتر، کتاب، دست نوشته آنان را به بند 209 زندان اوين منتقل کردند.
-آقاي“فريبرز رئيس دانا“،از فعالان سياسي و كارگري توسط افراد ناشناس مورد ضرب و جرح قرار گرفت.
-آقايان“هاشم آقاجري” و ”عبدالله مومني”،دو فعال سياسي كه قصد سفر براي شركت در كنفرانسي با عنوان «گذشته و آينده اصلاحات» در دانشگاهMIT عازم آمريكا بودند پس از طي همه مراحل قانوني و درج مهر خروج از كشور در گذرنامه آنها در فرودگاه ممنوع الخروج شدند.
-بنا بر گزارش رسيده از پيرانشهر آقاي”هيمن رمضاني” 16 ساله توسط مامورين وزارت اطلاعات در پيرانشهر دستگير و مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفته است . آقاي رمضاني به دليل روشن کردن آتش در تاريخ 2 بهمن ماه سال 85 از سوي مامورين امنيتي دستگير ميشود و سپس با ضرب و شتم از وي اعترافات کتبي دريافت مي کنند که با احزاب سياسي کردستان همکاري کرده است.
- يک شهروند مهابادي به نام آقاي“ابراهيم بايزيدي” به اداره اطلاعات و امنيت مهاباد احضار شد.نامبرده که متهم به فعاليت سياسي شده است و تا اطلاع ثانوي،نبايد از شهر مهاباد خارج نشود.
-آقاي “جوانمير مرادي“,رئيس انجمن صنفي کارگران برق و فلزکار کرمانشاه و عضو هيئت موسس اتحاديه سراسري کارگران اخراجي و بيکار در دادگاه جزائي کرمانشاه حاضر و به اتهام شرکت در راهپيمائي روز جهاني کارگر در سال 1385 محاکمه شد.
-آقاي“عبدالرسول وصال”،مديرمسوول روزنامه‌ي «آينده نو» به دادسراي كاركنان دولت حاضر شد. اتهام آقاي وصال نشر اكاذيب، عنوان شده است.
-خانم”فرزانه خرقاني“،مديرمسوول روزنامه توقيف‌‏شده «روزگار» به دادسراي كاركنان دولت احضار شد. علت احضار خانم خرقاني به دنبال شكايت هيأت نظارت بر مطبوعات از وي ميباشد.
-مدير مسئول هفته نامه “نواي وقت“چاپ كرمانشاه به دادگاه كيفري اين شهر احضار شد.اتهامات اين مدير مسئول نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي از طريق انتشار برخي مطالب در نشريه عنوان شده است.
-يک شهروند30 ساله سنندجي بنام آقاي“جهاندار محمدي”, به اتهام فعاليت سياسي و ارتباط با احزاب کرد مخالف دولت از سوي دادگاه انقلاب اين شهر به 15 سال حبس محکوم شد.
-.يک شهروند سنندجي به نام آقاي“علي سهرابي” در پي احضار به اداره اطلاعات سنندج ناپديد شد.گفته مي شود نامبرده بصورت تلفني احضار شده و احتمالا بازداشت گرديده است.
- 6 جوان بانه اي به نامهاي آقايان“حسين دولتي”، ”ابراهيم شوريايي”، ”ريبوار انوري”، ”عبدالواحد کريمي”، ”هيوا دولتي” و” آزاد مروتي” به اتهام فعاليت سياسي و ارتباط با احزاب کرد مخالف دولت، دستگير و بازداشت شدند.
-يک شهروند جوان اهل سنندج بنام آقاي“کيومرث محمدي( شياني)” توسط نيروهاي امنيتي در منزل خود در محله غفور سنندج بازداشت و به مکان نامعلومي انتقال داده شد.
-بيش از 200 کارگر شرکت "مژده وصل شيراز" در شهرستان آبيک قزوين که در اعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق و مزاياي خود دست به تجمع زده بودند، مورد يورش نيروهاي انتظامي قرار گرفتند.گفته ميشود که در اين يورش غيرانساني که به درخواست کارفرماي شرکت و به وسيله نيروهاي انتظامي صورت گرفت، کارگران مورد توهين قرار گرفته و بر اثر ضرب و شتم کارگران توسط نيروهاي انتظامي چند کارگر نيز زخمي شدند.
- بيش از يك هزار و500تن از آموزگاران و دبيران مدارس كردستان به‌خاطر عقايد خود و همچنين پيروي از مذهب اهل تسنن در يك سال اخير از كار بركنار شدند.در سنندج 334آموزشگار و دبير بركنار شده اند كه اين شمار در مريوان به‌281 و در بانه به‌230ميرسد.جمعا در اين مدت 1510آموزگار و دبير در استان كردستان بركنار شدند.
- هيات‌‏هاي تشخيص و حل اختلاف ادارات كار غرب و جنوب تهران، براي تعدادي از كارگران تعليقي شركت واحد راي اخراج صادر كرده‌‏اند. بر اين اساس آراي اخراج آقايان ”داوود رضوي”, ”اكبرپيرهادي”, ”حسن كريمي”, ”جميل بهادري”, ”صادق خندان”, ”يوسف مرادي”,” امير تاخيري”, ”حسن محمدي”,” غلامرضا خوش مرام”,” محمود هژبري” و ”غلامرضا غلام حسيني”,” وهاب محمدي”, ”غلامرضا ميرزايي”,” علي زاد حسين”, ”غلامرضا خاني” و ”حميد رضايي فرد” از سوي اين هيات صادر شده است.
- انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران با صدور بيانيه‌اي اعتراضي نسبت به احكام صادره توسط هيات نظارت بر مطبوعات و " روندهاي غيرقانوني عليه فعاليت روزنامه‌نگاري" خواستار پايان دادن به روند توقيف مطبوعات شد.
-دستگاه جنايتكار قوه قضائيه جمهوري اسلامي،چهار تن ديگر را به بهانه دست داشتن در عمليات بمبگذاري در شهر اهواز بدار آويخت. اسامي اعدام شدگان عبارت است از:عبدالامير فرج الله چعب، محمد چعب پور، عليرضا عساکره و خلف خذيري.
-يک زن اهل نقده به نام خانم ”تهمينه دانش” 35 سال دارد از دو سال پيش به اتهام قتل دستگير زنداني شده است، براساس آخرين حکم دريافتي به قصاص نفس( اعدام) محکوم شده است. گفته مي شود تهمينه دانش به اتهام قتل يک مرد مزاحم در سال 1383 دستگير و در اروميه زنداني گرديده است.
-بنابر حكم ظالمانه دستگاه قضايي جمهوري اسلامي،يك زن بوكاني 21ساله بنام“آمنه“باتهام ارتباط خارج از روابط خانوادگي محكوم به اعدام و قتل فرزندش شده است.لازم به ذكر است مرد هم جرم وي فقط به 95ضربه شلاق محكوم شده است.
-يک شهروند کرد اهل روستاي"شيرکش"از توابع شهرستان بيجار به نام "شکر اله عيوضي" که به مرگ محکوم شده بود اخيرا در زندان مرکزي سنندج به دار آويخته شد.”شکراله عيوضي” يک کشاورز روستايي بود و متهم به قتل يک روستايي ديگر گرديده بود. گفته مي شود نامبرده تا آخرين لحظات عمرش از چگونگي قتل اظهار بي اطلاعي کرده و دست داشتن در آنرا رد کرده بود.
-بنا بر گزارشات رسيده از گچساران يک زنداني قبل از اعدام به شدت مورد ضرب و شتم مسئولين زندان قرار گرفته بود.آقاي ”محمد دروزي” معروف به” محمد خان” از اهالي دهدشت،45 ساله شب قبل از اعدام به دليل عدم توبه اسلامي و ايمان آوردن به اسلام مورد ضرب و شتم شديد مامورين زندان گچساران قرار گرفته است.
-خانم“دلارا دارابي“،دختر جواني كه باتهام قتل در زندان لاركا رشت بسر ميبرد در اثر فشارهاي واره جسمي و روحي دست به خودكشي زد.
-بنابر اطلاعيه ايي از سوي ستاد سركوبگر موسوم به احياى امر به ‌معروف و نهي ‌از منكر استان اصفهان كارمندان زن "بدحجاب" به دادگاه تخلفات ادارى معرفي خواهند شد.
-بر اساس خبري از شهر مريوان،نيروهاي انتظامي و امنيتي پاسگاههاي "بايه وه"، "باشماخ" و "به رده ره شه"به کاسبکاران روستاي باشماخ يورش برده و 2 زن را مورد ضرب و شتم قرار داده و بيش از 200 گالون نفت و گازوئيل و چندين کپسول گاز را مصادره کردند.

كميته رفراندوم آزاد ايران، كليه اعمال فاشيستي و سركوبگرانه و خودسرانه باندهاي سياه نظام ديكتاتوري را محكوم مينمايد و كليه ارگانهاي بين المللي و حقوق بشري و وجدانهاي بيدار بشري را به دادخواهي مردم ايران ،فراميخواند. ما خواستار فشار آوردن هر چه بيشتر براي توقف فوري نقض گسترده و مستمر حقوق بشر و دستگيريهاي گسترده و خودسرانه در ايران و آزادي بلادرنگ كليه زندانيان سياسي هستيم.
زنده باد آزادي
كميته رفراندوم آزاد ايران
28بهمن 1385(17فوريه2007)
رونوشت به:
-دبيركل سازمان ملل متحد
-عفو بين الملل-سازمان ديده بان حقوق بشر

0 نظرات: