عماد بهاور همچنان در بازداشت به سر می برد

۱۹:۲۳ bamardum 1 نظر

عماد بهاور همچنان در بازداشت به سر می برد


عماد بهاور عضو دفتر سیاسی و رییس شاخه جوانان نهضت آزادی ایران پس از گذشت 44 روز همچنان در بازداشت به سر می برد .


عماد بهاور که بامداد 23 خرداد ماه سال جاری بدون ارائه حکم همچون بسیاری از اعضای شاخه جوانان نهضت آزادی بازداشت و روانه زندان اوین شده است تحت فشارهای روانی برای اعتراف به آنچه که مقامات امنیتی در خواست کرده اند قرار دارد .


این کارشناس ارشد علوم سیاسی و عضو هسته مرکزی پویش حمایت از خاتمی و موسوی ( موج سوم ) و شورای سیاست گذاری ستاد ملی جوانان حامی خاتمی موسوم به ستاد 88 قبل از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم در ششم خرداد به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق عضویت در نهضت آزادی ایران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و سرانجام با واکنش بسیاری از شخصیتها و گروه ها پس از 96 ساعت آزاد شد .


پیش از این نیز عماد بهاور در تاریخ 16 اسفند ماه 1387 ممنوع الخروج شده بود .


این در حالی است که بر اساس اصل سی هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هرگونه شکنجه برای گرفتن اقرار و یا کسب اطلاع ممنوع است ، اجبار شخص به شهادت ، اقرار یا سوگند مجاز نیست و چنین شهادت و اقرار و سوگندی فاقد ارزش و اعتبار است . متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می شود .


عماد بهاور ، محمد باقر علوی و محمد توسلی رییس دفتر سیاسی و عضو شواری مرکزی نهضت آزادی ایران سه عضو واحد استانی تهران نهضت آزادی ایران هستند که همچنان در بازداشت به سر می برند دیگر اعضای این واحد احمد افجه ای ،علی مهرداد ، روح الله شفیعی ، مجتبی خندان ، سعید زراعت کار ، محمد رضا احمدی نیا ، محسن حکیمی آزاد شده اند .


منبع : وبلاگ با مردم

1 نظرات:

ناشناس گفت...

MARDOME AZIZE IRAN, BA TASHAKKOR AZ EIN DOOSTE AZIZ, MA IRANIAN BAYASTI AZ RAHBAR VA JOMHOORIYE ESLAMI BE SAZEMANE MELAL SHAKAYAT KONIM. MA NIYAZE BE PETITION DARIM. DOROOD BAR SHOMA