جنبش سبز از نافرمانی مدنی تا اعتصاب غذا

۱۱:۰۶ bamardum 0 نظر

جنبش سبز از نافرمانی مدنی تا اعتصاب غذا

اکبر گنجی در واکنش به سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات اخیر ایران از سوی جمهوری اسلامی از 8 بامداد چهارشنبه 22 جولای 2009 دراقدامی دست به اعتصاب غذای سه روزه در مقابل سازمان ملل متحد خواهد زد .

به گزارش گویا نیوز گنجی از همه ی شهروندان ایرانی و آمریکایی دعوت کرده است تا دراین اعتصاب غذا به او بپیوندند و بدین ترتیب، جنبش سبز ایران مورد حمایت جهانی قرار گیرد.

اقدامی که تاکنون حمایت چهره های سرشناسی را چون نوام چوامسکی ، زبانشناس ، فيلسوف و منتقد بزرگ امريکايی ،تامس اسکانلون(استاد فلسفه، دانشگاه هاروارد). الیزابت اندرسون(استاد حقوق، دانشگاه میشیگان). جاشوا اوبر(استاد علوم سیاسی، دانشگاه استنفورد)،. اندی اسکات(مدیر گوگل). کیک اسکات(مدیر گوگل). میشل بری(استاد دانشکده پزشکی، دانشگاه استفورد). هانری بارکی(استاد علوم سیاسی، دانشگاه لی های). فیروزه دما (نویسنده). جول رابرتس( استاد حقوق، دانشگاه ویسکانسون). کوری رابن(استاد علوم سیاسی، دانشگاه نیویورک). جان رومر(استاد علوم سیاسی و اقتصاد، دانشگاه ییل). دبورا ساکس(استاد حقوق و اخلاق، دانشگاه استنفورد). تامی شلبی(استاد فلسفه و مطالعات آفریقا ، دانشگاه هاروارد، و ویراستار مجله ی ترانزیشن). ریچارد فورد(استاد حقوق، دانشگاه استنفورد). جوشوا کوهن (استاد حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه استنفورد). چیت کیتس(رئیس سابق عفو بین المللی آمریکا، استاد حقوق دانشگاه استنفورد). بتسی کوهن(روشنفکر مستقل، نیویورک). دیوید گروسگی(استاد علوم سیاسی ، دانشگاه استنفورد). جوآن لاندی (رهبر جنبش صلح و دموکراسی). عباس میلانی(رئیس گروه ایرانشناسی دانشگاه استنفورد). راژان منون(استاد دانشگاه لی های). فرانکو مورتی(استاد ادبیات تطبیقی، دانشگاه استنفورد). جین منزبریچ(استاد علوم سیاسی،دانشگاه هاروارد). مارتا نسبام(استاد حقوق، دانشگاه شیکاگو). تامس هریسون(رهبر جنبش صلح و دموکراسی). چارلز یونکرمن(معاون رئیس دانشگاه استنفورد) . به دنبال داشته است .

در ایران نیز اعضای جنبش سبز تلاش دارند تا با قطع برق سراسری نسبت به خشونت های صورت گرفته اعتراض خود را اعلام کنند .

به گزارش موج آزادی : اعضای جنبش سبز ایران قرار است راس ساعت 9 شب سی ام تیر ماه در یک نافرمانی مدنی گسترده و در ماهگرد کشتار خونین سی‌ام خرداد با روشن‌ کردن وسایل پرمصرف برقی خود ایران را با بحران برق مواجه و در سوگ عزیزان به خون خفته ، شهرهایشان را خاموش کنند .

اقدامی که از سوی پرويز فتاح وزير نيرو دولت محمود احمدی نژاد " تلاش هاى مذبوحانه " نامیده شده که در هيچ كجاى دنيا جواب نداده و در ايران هم قطعا جواب نخواهد داد .

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به نصب تجهيزات در شبكه سراسرى به روزنامه جوان گفت: اين تجهيزات به صورت خودكار عمل مى كند و اجازه قطع برق را نخواهد داد و ما با نصب خازن در شبكه پيش بينى هاى لازم براى تنظيم ولتاژ و فركانس را انجام داده ايم. علاوه براين ما هميشه چند هزار مگاوات برق رزرو در شبكه داريم.

در این حال میر حسین موسوی صبح روز دوشنبه 29 تیر به مناسب عید سعید مبعث در جمع خانواده زندانیان سیاسی حضور یافت و ضمن شنیدن صحبتهای خانواده ها در مورد چگونگی بازداشت و نگهداری عزیزانشان و نیز برخورد ناشایست محاکم قضایی با خانواده های آنها، دقایقی به سخنرانی پرداخت.

موسوی با انتقاد از صدا و سیما و تلاش برای اعتراف گیری از زندانیان سیاسی و جو امنیتی حاکم بر جامعه، خطاب به کسانی که می‌پندارند با ایجاد رعب و وحشت می توانند مردم را ساکت کنند، گفت: ملت ما بعد از ۳۰ سال آنقدر رشد پیدا کرده است که برای ساکت کردن آن نمی‌توان به روشهای قبل از انقلاب بازگشت. بگذارید مردم آزادانه حرف و اعتراض خود را بیان کنند و یقین بدانید یک فضای آزاد، امنیت را در کشور ما بهتر از نیروهای نظامی حفظ خواهد کرد .

مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی نیز در مراسمی مشابه ای برای تقدیر از تلاش های حامیان انتخاباتی اش به شرح مراسم نماز جمعه و اتفاقات آن روز پرداخت و اظهار داشت : " مقابل چشم مردم جوانان را کشته اند و اینک می گویند ما اصلاً اسلحه ای دراختیار نداشته ایم من به عنوان عضو این نظام از این دروغ های واضح و نسنجیده شرمنده هستم. "

مهدی کروبی ضمن ابراز تاسف از اینکه پس از گذشت 30 سال از پیروزی جمهوری اسلامی ایران تلاش های دوستانش با انجام اقدامات فراقانونی بی ثمر مانده است ، حامیانش را به امید و حرکت در مسیر هدف تعیین شده دعوت کرد و گفت : " هرچند که در عرصه این انتخابات اتفاق تلخ و غم انگیزی روی داد و لی یادتان باشد که تفکر ارتجاعی که اکنون وجود دارد به دنبال این است که ما را در این وضع نگه دارد ولی ما باید با هوشیاری و امیدواری حرکت کرده و اهدافی را که بدان اعتقاد داریم فراموش نکنیم . "

منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: