قطعه 257 بهشت زهرا پیکر سهراب اعرابی را در آغوش کشید

۱:۱۰ bamardum 1 نظر

قطعه 257 بهشت زهرا پیکر سهراب اعرابی را در آغوش کشید

مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک

چند روز قفسی ساخته اند از بدنم

امروز قطعه 257 بهشت زهرا پیکر سهراب اعرابی فرزند ایران و یکی از هزاران شهید راه آزادی را در آغوش کشید . مراسم خاکسپاری سهراب اعرابی در حالی برگزار شد که زمان و مکان فوت او همچنان در ابهام است .

به گفته یکی از مادران صلح و از دوستان مادر سهراب تاریخ فوت شهید اعرابی بیست و هشت خرداد ماه اعلام شده است در صورتی که واقعه تیر اندازی پایگاه بسیج مقداد به طرف مردم در پایان راهپیمایی آرام و صلح‌آمیزی میدان انقلاب تا میدان آزادی در تاریخ بیست و پنجم خرداد ماه اتفاق افتاد و زمان تحویل پیکر آن شهید به پزشکی قانونی کهریزک بیست ونهم خرداد ماه اعلام شده است .

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با انتشار بیانیه ای در مورد کشته شدن سهراب اعرابی و به پنهان نگه داشتن خبرهای مربوط به گمشدگان اعتراض کرد.

هادی قائمی؛ سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران خواستار تحقیق مستقل و یک پاسخگویی کامل در باره علت مرگ سهراب اعرابی و پیگیری مناسب توسط قوه قضائیه شد و اظهار داشت : " اگر سهراب در اثر تیراندازی در روز 25 خرداد ماه در خیابان کشته شده است، چرا جسد او در روز 29 خرداد ماه تحویل پزشکی قانونی شده است؟ " .

قائمی تاکید کرد که این تحقیق باید روشن کند که مقامات منتظر چه چیزی بودند و چرا این همه مدت طول کشید تا به مادرسهراب خبر مرگش را بدهند.

روز شنبه بیستم تیرماه خانم پروین فهیمی یکی از اعضای گروه مادران صلح و مادر سهراب اعرابی به همراه پسر دیگرش به دادگاه انقلاب می‌روند. آنجا یکی از کارمندان به آنها می‌گوید، به آگاهی شاهپور بروید. و در آگاهی شاهپور انتظار ۲۸ روزه‌ی مادر به سر می‌آید، تعدادی عکس همه آرام خوابیده‌اند و دوازدهمین آنها سهراب است .

همچنین امروز سایت نوروز از کشته شدن جوان دیگری به نام یعقوب براویه خبر داد

براساس این گزارش یعقوب بروایه، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته نمایش در دانشکده هنر ومعماری دانشگاه تهران، روز چهارم تیر ماه توسط نیروهای بسیج از بام مسجد لولاگر مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و از ناحیه سر مجروح شده و بلافاصله توسط دوستانش به بیمارستان لقمان انتقال می یابد اما به رغم تلاش پزشکان برای حفظ جان وی، در نهایت دچار مرگ مغزی شده و به شهادت می رسد .

یعقوب بروایه 27 ساله اهل اهواز متولد تیرماه 1361 ، فرزند دوم یک خانواده پنج نفری است که در زمان مداوا تحت کنترل کامل ماموران قرار داشته و پس از فوت توسط ماموران امنیتی به محل نامعلومی برده شده و سرانجام بعد از ٤٨ ساعت به خانواده او اطلاع می دهند که پیکر یعقوب به خاک سپرده شده است.
گفته می شود ماموران از خانواده او تعهد گرفته اند که از هرگونه اطلاع رسانی و برگزاری مراسم برای او خودداری کنند.
نبود فضای سالم و شفاف اطلاع رسانی در مورد بازداشت شدگان و فوت شدگان حوادث یک ماه گذشته و در برخی موارد فشار ، تهدید و ممانعت مقام های امنیتی و وعده‌های مسئولان قضایی به خانواده ها سبب نگرانی بسیاری از خانواده ها فعالان حقوق بشر شده است .
در تازه ترین خبری که بر خروجی خبرگزاری ها قرار گرفته است خبر بازداشت مهدی مهدوی آزاد مدیر مسئول پایگاه خبری "شهاب نیوز" و مدیرمسئول سابق پایگاه خبری" آفتاب‌ نیوز" در تاریخ دوم تیر ماه است .

خانواده مهدوی آزاد که برای کاهش حساسیت و شرایط بازداشت مهدوی و بر اساس برخی پیگیری‌ها و وعده‌های مسئولان قضایی در زمینه آزادی قریب‌الوقوع او ، همانند خانواده‌های ده‌ها تن از بازداشت شدگان اخیر ترجیح داده بودند خبر بازداشت وی را منتشر نکنند .

سایت شهاب ‌نیوز که از سایت‌های حامی مهندس میرحسین موسوی و یکی از معدود سایت‌های داخلی بود که اخبار مربوط به اعتراضات آرام مردمی، بیانیه‌های آقایان موسوی ، کروبی ، خاتمی و اخبار مربوط به بازداشت‌ها و سرکوب‌های گسترده و ناآرامی‌های وسیع در تهران و شهرهای بزرگ را در حد توان خود تا صبح سه‌شنبه دوم تیرماه تحت پوشش ‌داشت از ظهر همان روز با بازداشت مدیر مسئول آن غیر فعال و تنها دو خبر مربوط به بیانیه واحد جرایم سایبری سپاه و دیگری مربوط به اظهارات احمدی‌نژاد را روی سایت قرار داد و از شامگاه چهارشنبه 17 تیرکاملاً غیرقابل دسترس شد .

بر این اساس بیم آن می رود تمام پسوردها و کدهای عبور سایت شهاب ‌نیوز در اختیار افراد غیر مسئول قرار گرفته است .

منبع : با مردم

1 نظرات:

kia hamadanian گفت...

jome pishnahad mishavd nemz jome mesl zamane ayatolah taleghani beshe va mileharo bary in nemaze jome jam konan ta bebinim badan baghiyashun dige mitunan injuri nemaz bekhunan