صدر حاج سيد جوادي : آيت‌الله طالقاني مسائل مورد نياز مردم را مطرح مي‌كرد

۲۰:۳۴ bamardum 0 نظر

صدر حاج سيد جوادي : آيت‌الله طالقاني مسائل مورد نياز مردم را مطرح مي‌كرد


دکتر احمد صدر حاج سید جوادی اولین وزیر کشور دولت موقت در مصاحبه ای با ایلنا بر ضرورت مطالعه و تحقيق توسط ائمه جمعه تاکید کرد .


اولين وزير كشور بعد از انقلاب با تاكيد بر اينكه تفاوت‌هاي بسيار آشكاري ميان نمازجمعه‌هاي آيت‌الله طالقاني و نماز جمعه‌هاي فعلي وجود دارد، اظهار كرد: در آن هنگام عمده افرادي كه در نماز حضور مي‌يافتند، از چهره‌هاي فرهيخته كشور، مانند پزشكان و مهندسان بودند، در حالي كه هم اكنون شمار كمتري از اين قشر در اين مراسم حضور مي‌بايند.


احمد صدر حاج سيد جوادي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سوالي ”درباره تفاوت‌هاي نماز جمعه‌هاي ابتداي انقلاب و هم اكنون با يكديگر“ با بيان اينكه در برخي از نماز جمعه‌هاي اول انقلاب جمعيت به خيابان‌هاي اطراف دانشگاه نيز كشيده مي‌شد، افزود: در آن هنگام مردم رغبت بيشتري داشتند كه مسائل مربوط به مصالح كشور و دستورات اسلام واقعي را از زبان خطيب جمعه بشنوند.


وي گفت: متاسفانه در مقطع فعلي، مخاطبان نماز جمعه انتظار شنيدن مسائلي براي بهبود اوضاع مردم و يا كشف مسائل مجهول را از برخي امامان جمعه ندارند.


عضو شوراي مركزي نهضت آزادي با تاكيد بر اينكه آيت‌الله طالقاني مسائل مورد نياز مردم را مطرح مي‌كرد، تاكيد كرد: امروز هم بايد از آقاياني به عنوان خطيب جمعه استفاده كرد كه داراي همان شيوه عمل و اعتقاد طالقاني باشند، مردم به آنها اعتقاد داشته باشند و همچنين بري از هرگونه تخلف اقتصادي باشند.


صدر حاج سيد جوادي در پايان با تاكيد بر ضرورت مطالعه و تحقيق توسط ائمه جمعه، تصريح كرد: كاملا به ياد دارم كه وقتي شب‌هاي جمعه به ديدن آيت‌الله طالقاني مي‌رفتيم، ايشان در حال مطالعه بودند تا خود را براي ايراد خطبه‌هاي نماز جمعه آماده كنند و مطالب مورد نياز آنان را بيان كنند.

0 نظرات: