موج بازداشت ها همچنان ادامه دارد

۱۸:۰۰ bamardum 0 نظر

موج بازداشت ها همچنان ادامه دارد

موج بازداشت بسیاری از فعالان سیاسی ، مطبوعاتی ، حقوق بشر ، وکلای دادگستری و چهره های مستقل که پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم آغاز گشته بود همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فعالان حقوق بشر هرانا : در تازه ترین بازداشت ها می توان به علی اجاقی ، اقبال رشیدی ، کاوه مظفری و مجید دری اشاره کرد .

علی اجاقی، دبیرانجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان روز چهارشنبه مورخه 17 تیرماه در منزل شخصی خود در شهر اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

اقبال رشیدی مدیر موسسه تبلیغاتی نویسا و رئیس اتحادیه کامپیوتر و مویایل فروشان سقز صبح روز پنج شنبه در محل کارش بازداشت شد .

كاوه مظفري از فعالان جنبش زنان و از اعضای کمپین یک میلیون امضا که روز 4 تیرماه ، پس از 54 روز به قید وثیقه 50 میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود بعدازظهر پنج شنبه 18 تیر توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شد .

همچنین مجید دری، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه که در مجموع وقایع پس از انتخابات در ایران بازداشت و به تازگی آزاد شده بود مجدداً روز گذشته مورخ 18 تیرماه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در شهر تهران بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

در تجمعاتی که روز گذشته 18 تیرماه در اعتراض به حمله لباس شخصی ها و نیروهای انتظامی به خوابگاه دانشجویان در 18 تیر 1387 در نقاط مختلف تهران برگزار شد بسیاری از افراد بازداشت شدند .

براساس اظهارات فرمانده انتظامی تهران سرتيپ عزيزالله رجب زاده به خبرگزاری مهر، تعدادی افراد در ناآرامی های دیروز تهران بازداشت شده اند . اما رجب زاده به تعداد دقیق بازداشت شدگان اشاره نکرد .

در پی این دستگیری‌ها، بسیاری از خانواده‌ها تا پاسی از شب 18 تیرماه و بامداد 19 تیرماه در مقابل کلانتری 148 انقلاب و همچنین کمیته پیگیری وزارت اطلاعات واقع در چهارراه ولیعصر تجمع کرده‌اند و جویای وضعیت آن ها شده‌اند. ولی تا این لحظه هیچ آماری از تعداد بازداشت‌ها، اسامی افراد بازداشت شده و محل نگه‌داری بسیاری از آن ها حاصل نشده است.

لازم به توضیح است بر اساس اخبار منتشر شده توسط مقامات رسمی پس از انتخابات 2500 نفر بازداشت شده اند و تاکنون بسیاری از آنها آزاد شده اند . در میان نام بازداشت شدگان اسامی مسئولان ، نمایندگان و مقام های پیشین جمهوری اسلامی دیده می شود .

منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: