دایره خودی هایی که هر روز کوچک کوچکتر می شود

۲۰:۲۸ bamardum 0 نظر

دایره خودی هایی که هر روز کوچک کوچکتر می شود

با اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم ، بازداشت گسترده چهره های سیاسی اصلاح طلب حامی میر حسین موسوی و مهدی کروبی و طیف وسیع تری از چهره های مطبوعاتی ، فعالان حقوق بشر ، وکلای دادگستری و احزابی چون نهضت آزادی ، ملی مذهبی ها ، دانشجویان و چهره های مستقل توسط نهادهای نظامی امنیتی آغاز گشت .

چهره هایی چون محمدرضا خاتمی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت نماینده مردم تهران در مجلس ششم و برادر رئیس جمهوری دولت اصلاحات ، فائزه هاشمی نماینده مردم تهران و دختر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، محمدعلی ابطحی معاون رئیس جمهوری سید محمد خاتمی ، سعید حجاریان ، محسن میردامادی دبیر کل جبهه مشارکت ، بهزاد نبوی نایب رئیس مجلس ششم ، محسن صفایی فراهانی رئیس سابق فدراسیون فوتبال و نماینده مجلس در دوره ششم، محسن امین زاده معاون سابق وزارت امور خارجه ، عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت محمد خاتمی ، عیسی سحر خیزمدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات ، ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه دولت موقت ، محمد توسلی اولین شهردار تهران و چهره های جوان فعال در عرصه انتخابات چون عماد بهاور عضو هسته مرکزی پویش موج سوم ، محمد رضا جلایی پورسخنگو پویش موج سوم ، شهاب طباطبایی عضو شورای مرکزی ستاد 88 و ... .

اکنون پس از گذشت نزدیک به چهار هفته بسیاری از آنها از سوی چهره های با نفوذ و عهده دار مسئولیت در نظام به احزاب ساختارشکن ، سردسته مهاجمین به اموال و جان‌های مردم ، سران آشوب ، محارب و به طور رسمی به اقدام بر علیه امنیت ملی متهم شده اند .

پیشتر غلامحسین محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات ایران در مورد دستگیری معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفته بود : " کسانی که به نحوی در جریان اغتشاشات اخیر در زمینه تصمیم گیری نقش داشتند بازداشتند تا تکلیف آنها مشخص شود. این افراد منجر به حضور مردم در خیابان ها شدند . "

فاطمه رجبی همسر غلام حسین الهام ، در وبلاگ شخصی خود میر حسین موسوی را قانون ستیز ، دیکتاتور و خودکامه که به محاربه علیه نظام اسلامی اقدام کرده است خواند .

فاطمه رجبی همسر یکی از حقوق دانان شورای نگهبان ، همچنین زهرا رهنورد همسر موسوی ، فائزه هاشمی و عفت مرعشی دختر و همسر اکبر هاشمی رفسنجانی را سردسته مهاجمین به اموال و جان‌های مردم دانست .

همسر سخنگوی دولت نهم ، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی یکی از احزاب حامی موسوی و محمد عطریانفر از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی را متهم به دخالت در انفجار نخست‌وزیری کرد .

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور در صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از برنامه ریزی پلیس از ماه ها قبل و پیش بینی و اشراف اطلاعاتی این نیرو بر وقایع اخیر خبر داد .

احمدی مقدم بعضی از احزاب ساختارشکن را سازمان دهنده اغتشاشات و به آشوب کشاندن متن جامعه دانست و اظهار داشت : " این افراد در خارج از کشور آموزشها و دوره های انقلاب مخملی دیده اند " .

فرمانده نیروی انتظامی ضمن اشاره به تلاش این گروه ها برای ایجاد شکاف بین نیروهای مسلح و ماموران امنیتی بیان کرد : " پلیس در بازرسی از مراکزی که به عنوان ستادهای انتخاباتی فعالیت می کردند، اسناد و مدارکی در جهت جعلی نشان دادن انتخابات و تقلب در آن به دست آمده است و همین طور اعلامیه های این آقایان خود در راستای نشان دادن تقلب در این انتخابات بوده و اگر این آقایان حسن نیت داشتند بلافاصله با دیدن اینکه رسانه های خارجی پشت سر آنها قرار گرفتند خود را عقب می کشیدند. "

سردار سرتیپ عبدالله عراقی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران نیز پایه اغتشاشات را از دوم خرداد ماه سال جاری و اجتماع 12 هزار نفری آزادی دانست .

عبدالله عراقی همچنین از تلاش سران آشوب برای رو در رو قرار دادن مردم از طریق خیابان گردی ها ی عظیمی که از 16 تا 20 خرداد شروع شد خبر داد و اظهار کرد : " با اعلام نتایج و بعد از انتخابات و محرز شدن شکست عوامل آشوب اجتماعات به شکل گسترده تری انجام شد به شکلی که روز 25 خرداد اجتماع بسیار عظیمی از مردم و عوامل اغتشاش از میدان انقلاب تا آزادی راهپیمایی کردند ".

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران با تاکید بر سعه صدر نظام نسبت به مسائل بعد از انتخابات به وقایع بعد از روز 25 خرداد اشاره کرد و افزود : " در روز 31 خرداد نیروهای بسیج تهران بزرگ در همه میادین و مقرها مستقر شدند، اما هیچ حادثه ای و برخوردی در این روز روی نداد، بعد از آن روز نیز آشوبگران می خواستند در میادینی مانند بهارستان تجمع کنند و همچنین زنجیره انسانی تشکیل دهند که موفق نشدند " .

یدالله جوانی رئیس اداره‌ سیاسی سپاه پاسداران در سخنرانی روز یکشنبه خود گفت که اینک در ایران دیگر بی‌طرف وجود ندارد و "جریان‌ها دو دسته‌اند: کسانی که مدافع و حامی انقلاب و نظام هستند و و کسانی که در صدد براندازی هستند."

رئیس اداره‌ی سیاسی سپاه با اشاره به حوادث پس از انتخابات بیان کرد : " چشم فتنه کور نشد و اکنون باید چشم فتنه را کور کرد و از حدقه درآورد . "

جوانی که قبل از انتخابات در مصاحبه ای با نشریه‌ی صبح صادق، ارگان سیاسی سپاه پاسداران صراحتا استفاده میرحسین موسوی و هواداران او از یک رنگ خاص ( رنگ سبز) را به تلاش برای انجام "انقلاب مخملی" تعبیر کرد و تهدید کرد که با این جریان برخورد خواهد شد.

قاسم روانبخش ، دبیر سیاسی هفته نامه " پرتوسخن " و عضو هیات علمی " موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی " موسسه ای که زیر نظر آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی اداره می‌شود و از سوی دولت محمود احمدی‌نژاد مورد حمایت مالی است در نوشته‌ی خطاب به علی لاریجانی آورده است : « مساله ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا و ائمه الهی است و پیروی از اوامر و نواهی ولی فقیه در حکم اطاعت از امام معصوم(ع) است » .

وی افزود: « تردیدی نیست که موضوع اطاعت از ولایت فقیه به مردم کوچه و بازار و عوام الناس اختصاص ندارد بلکه خواص و نخبگان جامعه به ویژه مسوولان کشوری در اطاعت‌پذیری از ولی فقیه اولویت دارند » .

این فعال سیاسی ساکن قم به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به انتقاد از برخی از اعضای شورای نگهبان پرداخته بود گفت که از او انتظار می‌رفت پس از سخنان « قاطع و روشن و اعجازگونه‌ ی » مقام رهبری، « بسان شخصیت‌هایی مانند دکتر حدادعادل و برادرتان دکتر محمدجواد لاریجانی وارد عرصه شوید، در مجامع عمومی و مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها بر این آتش که دشمنان ما برافروخته‌اند، آب بریزید نه اینکه بعضاً هرچند ناخواسته، هیزمی بر آن بیفزایید » .

دبیر هفته نامه پرتو سخن به علی لاریجانی که در تلاش بود از صدا و سیما امکانی برای کاندیداهای معترض فراهم کند تا حرف خود را بزنند خواست تا در مواضع‌اش تجدیدنظر کند و رویکردی را در پیش گیرد که از درون مجلس « بوی اختلاف استشمام » نشود .

منبع : وبلاگ با مردم




0 نظرات: