ممانعت از برگزاری مراسم چهل و ششمین سالگرد تاسیس نهضت آزادی ایران

۸:۴۳ bamardum 0 نظر

میزان نیوز : نیرو های امنیتی و انتظامی عصر امروز از برگزاری مراسم چهل و ششمین سالگرد تاسیس نهضت آزادی ایران جلوگیری بعمل آوردند.
مراسم چهل و ششمین سالگرد تاسیس نهضت آزادی ایران قرار بود عصر امروز از ساعت 5/4 الی 5/7 به صورت محدود در منزل یکی از اعضای این حزب برگزار گردد.
به گفته شاهدان عینی، ساعتی پیش از شروع مراسم تعداد زیادی از نیروهای امنیتی لباس شخصی در محل حضور داشتند و از حضور افراد در مکان برگزاری مراسم و اطراف آن جلوگیری می کردند. همچنین نیروهای انتظامی و نیروی ضد شورش نیز در خیابان های اطراف محل برگزاری مراسم مستقر بودند.
بنا بر گزارشات ارسالی، اعضای نهضت آزادی ایران و میهمانان مدعو از احزاب و گروه های سیاسی مختلف با حضور در محل به ابراز تاسف از حادثه پیش آمده پرداختند. همچنین تعدادی از اعضای شورای مرکزی نهضت آزادی ایران ضمن عذرخواهی از میهمانان بابت لغو مراسم از آن ها می خواستند که محل را ترک نمایند.
به گفته برخی از شاهدان کنترل برنامه از سوی نیروهای امنیتی به حدی بود که از آوردن دسته گل اهدایی سفیر فلسطین نیز به محل مراسم جلوگیری به عمل آمد.
هر ساله در سالگرد تاسیس نهضت آزادی ایران مراسمی با حضور اعضای این حزب و جمع محدودی از روشنفکران و فعالان سیاسی برگزار می شود. جلوگیری از برگزاری مراسم چهل و ششمین سالگرد در حالی صورت می گیرد که این حزب به عنوان یک حزب ملی و مذهبی شناخته شده و رهبری جمهوری اسلامی امسال را سال "وحدت ملی و انسجام اسلامی" نامیده است.دو روز پیش از مراسم، نهضت آزادی ایران در واکنش به اخبار کذب مبنی بر لغو مراسم به دلیل نداشتن مجوز، اطلاعیه ای صادر کرد و در آن تاکید نمود که برگزاری یک مراسم محدود در یک منزل شخصی نیازی به اخذ مجوز ندارد

0 نظرات: