آرمین خبر از بازسازی باند همفکران سعید امامی مي دهد

۱۷:۵۱ bamardum 0 نظر

سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي معتقد است: با توجه به شواهد موجود ماجراي دانشگاه اميركبير با طراحي «باند در حال بازسازي همفكران سعيد امامي و حمايت لجستيك برخي نهادهاي داراي تشكيلات آهنين و طرفدار افراطيون حاكم» اجرا شده است.
محسن آرمين با اشاره به برگزاري جلسه دوشنبه شب شوراي سياسي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و بيان اينكه تحركات و تجمعات در دانشگاه‌‏ها به‌‏ويژه دانشگاه اميركبير در اعتراض به ماجراي پرابهام و مشكوك انتشار مطالب موهن و اهانت به مقدسات در چهار نشريه دانشجويي همچنان ادامه دارد، گفت: شواهد و قرائن موجود از جمله آغاز موج جديدي از حملات تبليغاتي عليه انجمن‌‏هاي اسلامي، دو روز پيش از اين ماجرا از سوي محافلي كه در اين حادثه فعاليت چشم‌‏گيري دارند، همچنين درج همزمان مطالب مشابه مذكور در چند نشريه دانشجويي و نيز واكنش سريع و بلافاصله پس از توزيع نشريات مذكور كه از قدرت لجستيك و سازماندهي آهنين در پشت اين اعتراض حكايت دارد، همگي از سناريويي از پيش طراحي‌‏شده خبر مي‌‏دهد.
وي تصريح كرد: عكس‌‏العمل خوب و به‌‏موقع دانشجويان دانشگاه اميركبير و مسوولان نشريات دانشجويي مذكور در محكوم كردن اهانت به مقدسات و تبري جستن از اين اقدام زشت، اگرچه ابراز احساسات و هيجانات عليه حادثه مذكور را از نظر منطقي بلاموضوع مي‌‏كرد اما ظاهرا طراحان سناريو را به توقف اجراي برنامه از پيش طراحي‌‏شده قانع نكرده است.
آرمين اظهار داشت: توقيف نشريات دانشجويي و دستگيري مديرمسوول دو نشريه در حالي كه در اصل ارتكاب جرم توسط مسوولان نشريات مذكور ترديدهاي جدي وجود دارد، نيز مانع از كاهش اعتراضات سازمان‌‏يافته نشده است.
وي افزود: به قرار اطلاع، ستون اتوبوس‌‏هاي اعزامي حامل معترضان به سوي تهران با هدف تحصن و طرح خواسته‌‏هايي نظير «انقلاب فرهنگي» همچنان ادامه دارد. اين اصرار و تاكيد بر اعتراض نسبت به حادثه‌‏اي كه كليه تشكل‌‏ها و فعالان دانشجويي آن را محكوم و از آن تبري مي‌‏جويند، مشكوك و از اهدافي پنهان حكايت دارد.
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با اشاره به توهين به مقدسات در سوالات آزمون فرهنگيان ضمن خدمت، گفت: يك ماه پيش مطالبي به مراتب زشت‌‏تر و اهانت‌‏بارتر از آنچه به نام نشريات دانشجويي منتشر شده است، در آزمون وزارت آموزش و پرورش موجب اعتراض همگان شد اما از كفن‌‏پوشان امروز و اعتراض كساني كه امروز فرياد وااسلاما سر مي‌‏دهند و سينه چاك مي‌‏كنند، خبري نبود.
آرمين ادامه داد: اين شواهد و قرائن مي‌‏تواند براي آن دسته از افرادي كه صادقانه و خالصانه امروز در اعتراضات شركت مي‌‏كنند، قابل توجه باشد تا مبادا ابزار و آلت دست عده‌‏اي رند پرده‌‏نشين شده باشند. وي افزود: نكته قابل توجه در اين مساله واكنش به‌‏موقع و اصولي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير در محكوم كردن مطالب موهن مذكور، طراحان ماجرا را از دستيابي به اهداف از پيش تعيين‌‏شده با شكست مواجه كرده است، به طوري كه آنها نتوانسته‌‏اند علي‌‏رغم تبليغات و تداركات سنگين، بخش‌‏هاي مختلف مذهبي و سياسي نظير روحانيون و علماي ديني و جريان‌‏هاي سياسي محافظه‌‏كار اما معتدل را در اين ماجرا با خود همراه سازند.
آرمين گفت: در واقع علائم شكست اين سناريو از هم‌‏اكنون آشكار شده است و افراطيون طراح اين ماجرا اكنون به دنبال راهي هستند كه به نحوي آبرومند به اين ماجرا خاتمه دهند.
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي تاكيد كرد: با توجه به شواهد فوق به گمان ما اين ماجرا با طراحي «باند در حال بازسازي همفكران سعيد امامي و حمايت لجستيك برخي نهادهاي داراي تشكيلات آهنين و طرفدار افراطيون حاكم» طراحي شده است؛ مجموعه‌‏اي از سنخ همان كساني كه با به راه انداختن كارناروال عصر عاشورا ثابت كردند براي حفظ قدرت و حذف رقيب از هيچ اقدامي نظير اهانت به مقدسات و بازي با ايمان مردم فروگذار نمي‌‏كنند.
وي با بيان اينكه به گمان سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، احتمالا در ماه‌‏هاي آينده با اشكال ديگري از اين بحران‌‏هاي تصنعي مواجه خواهيم شد، گفت: اين بحران‌‏ها با دو هدف صورت مي‌‏گيرد؛ اول آنكه افكار عمومي از تحولات و تحركات تامل‌‏برانگيزي كه در عرصه سياست خارجي و پرونده هسته‌‏اي در حال وقوع است، به سوي مسائل كاذب و حاشيه‌‏اي منحرف شوند. به هر حال مسائلي نظير آغاز مذاكرات گسترده با آمريكايي‌‏ها كه تا چندي پيش اقدامي ضدانقلابي و نشانه مرعو ب بودن تلقي مي‌‏شد و تحولاتي كه در حوزه پرونده هسته‌‏اي در حال انجام است، سوال‌‏هاي پيچيده و بي‌‏پاسخي را در افكار عمومي موجب خواهد شد.
آرمين ادامه داد: هدف دوم اين است كه افراطيون حاكم در حالي كه به فضاي انتخاباتي مجلس آينده نزديك مي‌‏شوند و گرفتار بحران ناكارآمدي هستند و نه‌‏تنها هيچ‌‏يك از شعارها و وعده‌‏هاي بلندپروازانه آنها عملي نشده است بلكه اوضاع و شرايط كشور در كليه حوزه‌‏ها اعم از سياسي, اقتصادي و سياست خارجه رو به وخامت مي‌‏رود، با فرافكني قصد دارند اذهان را از اين موضوعات مهم منحرف كنند.
وي با بيان اينكه در عين حال از هم‌‏اكنون نشانه‌‏هاي تحرك و فعاليت مثبت و بازيابي روحيه و سرزندگي در بخش‌‏هاي دانشجويي كشور به تدريج آشكار مي‌‏شود، تصريح كرد: فعال شدن جنبش دانشجويي كه به تدريج از ديدگاه‌‏هاي تحريمي به نفع كنش سياسي- اجتماعي فعال و موثر فاصله مي‌‏گيرد و با توجه به نقشي كه اين جنبش مي‌‏تواند در تحرك اجتماعي داشته باشد، براي افراطيون اقتدارگرا به هيچ‌‏وجه مطلوب نيست.
آرمين تاكيد كرد: به نظر مي‌‏رسد بحران‌‏سازي در محيط‌‏هاي دانشگاهي با هدف سركوب فعالان دانشگاهي و ايجاد رعب و وحشت و حاكم كردن مجدد فضاي بي‌‏انگيزگي و عدم تحرك در دانشگاه‌‏ها در دستور كار افراطيون قرار گرفته است، از اين رو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي از دانشجويان مي‌‏خواهد به ماهيت و حقيقت تحركات و حوادث جاري دانشگاه‌‏ها به‌‏ويژه دانشگاه اميركبير توجه كرده و با كنار گذاشتن اختلافات فرعي و حاشيه‌‏اي، بر انسجام و وحدت خود بيفزايند و با درايت و تدبير با حوادثي از اين دست كه در ماه‌‏هاي آينده احتمالا افزايش خواهد يافت، برخورد كنند و بدانند هدف از اين حوادث منفعل كردن جنبش دانشجويي و تقويت گرايش‌‏هاي راديكال و در نتيجه سركوب آنهاست.
منبع: ایلنا

0 نظرات: