برگزاری مراسم مستقل معلمان و کارگران

۱۳:۱۸ bamardum 0 نظر

برگزاری مراسم مستقل معلمان و کارگران

کانون صنفی معلمان و ده انجمن وسندیکای مستقل کارگری با اعلامیه ای خواستار برگزاری مراسمی مستقل از دولت شدند .

ده سنديكا و انجمن كارگري با فراخواندن كارگران ايران برگزاري باشكوه روز جهاني كارگر را خواستار شدند .
در اين فراخوان که به امضاي کميته برگزاری مراسم روز جهانی کارگر، سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه، اتحاديه آزاد کارگران ايران، هيات بازگشايی سنديکای کارگران نقاش و تزئينات ساختمان، کانون مدافعان حقوق کارگر، شورای همکاری تشکل ها و فعالين کارگری، کميته پيگيری ايجاد تشکل های کارگری، کميته هماهنگی برای کمک به ايجاد تشکل های کارگری، شورای زنان و جمعی از فعالين کارگری رسيده است، از کارگران خواسته شده در روز جمعه یازدهم اردی بهشت برابر با اول می 2009 در ساعت 17 در میدان آب نما پارک لاله تهران حضور به هم رسانند تا مراسمی مستقل از مراسم دولتي روز كارگر که در ایران با مديريت خانه‌ي كارگر كه نهادي دولتي است و همواره طی يك راهپيمايي آرام برگزار می شود صورت دهند .

در فراخوانی دیگر کانون صنفی معلمان قصد دارد مراسمی در ابن باویه شهر ری که آرامگاه ابدی بسیاری از شهدای راه آزادی از جمله دکتر ابوالحسن خانعلی ، شهید صنف معلمان است برگزار کند .

این مراسم که به منظور گرامی داشت مقام والای معلم است از ساعت 16 بر سر مزار دکتر خانعلی آغاز می شود .

در حالی که مدارس مناطق گوناگون تهران و استان‌های ‏کرمانشاه ، یزد ، اصفهان ، فارس ، خراسان ، کردستان ، لرستان ، بوشهر ، اردبیل ، آذربایجان شرقی ، همدان و بخش‌هایی از استان هرمزگان و شهرهای اسلامشهر، کرج ، پاکدشت، دیواندره ، کوهدشت ، خمینی‌شهر و میاندوآب ، و... در این هفته شاهد اعتصاب سه روز معلمان بودند از چند روز قبل تماس مقام هاي امنيتي با فرهنگيان فعال شتاب بيشتري گرفته و ‏برخي از آنها تهديد به بازداشت و اجراي احکام تعليقي شده اند . روز سه شنبه همزمان با "روز اعتراض ملی معلمان " عده اي از معلمان دستچين شده که ‏عمدتا مربيان امور تربيتي بودند با محمود احمدي نژاد ديدار و يک تراول چک پنجاه هزار توماني ‏هديه گرفتند .

لازم به توضیح است فراخوان برگزاري مراسم مستقل براي گرامي‌ داشت روز كارگر و معلم از جمله كوشش‌هاي چند سال اخير كنش‌ گران معلم و كارگر است كه خواهان دست‌يابي به حقوق خود هستند.

منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: