فیلترینگ دامان نمایندگان مجلس را گرفت

۲۰:۵۹ bamardum 0 نظر

فیلترینگ دامان نمایندگان مجلس را گرفت

مجلس شورای اسلامی در اقدامی غیرمنتظره اقدام به مسدود کردن تمام سایتهایی که تا پیش از این نمایندگان به آنها دسترسی داشتند کرد.

موضوع فیلترینگ سایت ها و وبلاگ ها مورد اعتراض 18 میلیون کاربر اینترنت در ایران است و تاکنون حدود پنج میلیون سایت و وبلاگ را در ایران در بر گرفته است و مقامات ایرانی در ایجاد محدودیت در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند به طوری که با تصویب لایحه جرائم رایانه ای و اینترنتی در مجلس و ایجاد دادسرای ویژه ای در دادستانی تهران اینترنت زیر سایه دولت قرار گرفته است .

اما امروز در اقدامی غیرمنتظره مجلس شورای اسلامی اقدام به مسدود کردن تمام سایتهایی که تا پیش از این نمایندگان به آنها دسترسی داشتند کرد.

در گزارشی که پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره) مجلس«پارلمان‌نیوز»، منتشر کرده است خبر از محدودیت در دسترسی به سایتهای خبری که پیش از این نمایندگان مجلس برای اطلاع از اخبار و تحلیل‌های مختلف هر روز به آنها مراجعه می‌کردند داد .

این محدودیت شامل سایتهای خارج از کشور متعلق به نهادها و گروههای مختلف است.

لازم به توضیح است که فن آوري هاي اطلاعاتي در ايران ازسود سرشاری برخوردار است ، زيرا اين بخش اقتصادي به شدت در حال رشد است، ولي از نظر ‏سياسي به يک موضوع حساس تبديل شده است . سايت هاي پورنو و سايت هاي سياسي اي که در ايران يا خارج از ايران فعاليت دارند مانند بی بی سی فارسی ، سایت راديو بين المللي فرانسه [‏RFI‏] و دويچه ‏وله آلمان از مهمترین دغدغه های مقامات ایرانی به شمار می روند . در خلال سال ۲۰۰۸ در حدود ۳۰ وبلاگ نويس بازداشت و به زندان محکوم شده اند ‏که از اين تعداد عده ای آزاد عده ای هنوز در بازداشت و چند تن به مرگ رسیدند .


منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: