مهندس سحابی : دین سیاسی برحسب مصالح قدرت رفتار می‌كند

۲۳:۱۲ bamardum 0 نظر

مهندس سحابی : دین سیاسی برحسب مصالح قدرت رفتار می‌كند

مراسم بزرگداشت هفتمین یاد بود مرحوم دکتر یدالله سحابی از بنیان گذاران نهضت آزادی ایران در امام زاده عبدالله شهر ری برگزار شد .

به گزارش میزان نیوز : امروز چهارم اردی بهشت ماه 1388 با وجود ممانعت ماموران امنیتی و انتظامی از برگزاری رسمی گرامی داشت هفتمین سالگرد دکتر یدالله سحابی ، یار همیشگی مهندس بازرگان و دوست دار دکتر مصدق ، مراسمی با حضور خانواده ، یاران و همفكران و تنی چند از چهره های سیاسی در امام زاده عبدالله شهر ری بر سر مزار آن بزرگوار برگزار شد .

در این مراسم مهندس سحابی فرزند آن مرحوم در سخنان کوتاهی اظهار داشت : " دکتر سحابی و مهندس بازرگان از جمله افرادی بودند كه اگر در سیاست دخالت می‌كردند، سیاست‌شان دینی بود یعنی برحسب تكلیف دینی عمل می‌كردند یعنی دین‌شان سیاسی نبود. "

ایشان تاسیس نهضت آزادی ایران را توسط مهندس بازرگان و دکتر سحابی در این راستا دانست؛ به گونه‌ای که در مقابل تلاش های‌شان، منتظر دریافت پاداشی مادی نبودند.

رئيس شوراي فعالان ملي - مذهبي ضمن تبیین «سیاست دینی» و «دین سیاسی» عنوان کرد :" سیاست دینی با مردم برحسب ارزش‌های دینی برخورد می‌كند اما دین سیاسی برحسب مصالح قدرت رفتار می‌كند. "

پس از سخنان کوتاه سحابی، احمد صدر حاج سید جوادی از یاران آن مرحوم که با وجود کهولت سن به امامزاده عبدالله آمده بود، از اینکه در حق افرادی چون دکتر سحابی اینگونه جفا می‌شود، گلایه کرد.

این مراسم در حالی برگزار شد که مراسم چهاردهمین سالگرد درگذشت مهندس مهدی بازرگان دبیركل فقید نهضت آزادی ایران و نخست‌وزیر دولت موقت نیز به دلیل مخالفت نهادهای امنیتی لغو شده بود و حتی انتقادهاي چند نماينده‌ي مجلس نيز موجب نشد تا جمهوي اسلامي اجازه‌ي برگزاری مجدد مراسم را صادر كتند.

لازم به توضیح است خانواده دكتر سحابی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام تاثر و تاسف خود از تصمیم مسوولان ذیربط در ممانعت از تشكیل مراسم بزرگداشت نماینده تهران در مجلس اول پس از انقلاب و رئیس سنی آن دوره ، این اقدام را غیر قانونی و ناخشنودی و عدم رضایت خود را اعلام داشتند .

منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: