۲۲:۵۳ bamardum 0 نظر

آزادي متهمين پرونده ميكونوس كاظم دارابي و عباس رائل
بر طبق اطلاعات مطبوعات و تاييد دادستانی کل آلمان کاظم دارابی و هم چنين عباس رائل، مسئول برنامه ريزی ترور ميکونوس در١۷ سپتامبر ١۹۹۲ تا آخر سال جاری از زندان آزاد و بلافاصله به ايران و لبنان فرستاده مي شوند بر طبق اطلاعات بدست آمده در تابستان سال گذشته بنا به تقاضای وکيل دارابی و رائل دادگاه عالی برلن در نشستی در بررسی پرونده اين دو تن که به حبس ابد با ويژه گی سنگين جرم محکوم شده بودند، حداقل مدت زندان را برای هر دوی آن ها ۲۳ سال تعيين شده بود. بر طبق پاراگراف ۴۵۶ قانون مجازات آلمان فدرال اتباع خارجی هنگامی که دو سوم دوران محکوميتشان به سر آمده باشد با اين شرط که از آلمان اخراج شوند، ميتوانند از زندان آزاد شوند.

منبع : ايران پرس نيوز

سید حسن خمینی : گزینه سایت بازتاب برای رهبری آینده جمهوری اسلامی

یادداشت سایت بازتاب به صورت کامل به شرح زیر است:
پخش مشروح اظهارات حجت‌الاسلام سيدحسن خميني و تبيين ديدگاه‌هاي وي، موجي از اميد را در جامعه به خاطر طلوع چهره توانمند ديگري براي آينده نظام پديد آورد.به گزارش خبرنگار «بازتاب»، توانمندي سيدحسن خميني در حوزه‌هاي گوناگون فرهنگي، فلسفي، اجتماعي، سياسي و عرفاني در پاسخ به پرسش‌ها و حفظ مبناي فكري و نوع نگرش و ديدگاه امام(ره)، نشان از توانمندي علمي و پژوهشي در كنار اشتياق و دلبستگي وي به منش امام خميني(ره) دارد. نوه امام همچنين با طرح سوژه «اجتهاد» درباره انديشه امام خميني، مسير تازه‌اي را براي فحص و پژوهش در انديشه مطرح‌كننده تئوري «ولايت‌ فقيه» گشود.تدريس رسايل و مكاسب كه نشان‌دهنده رسيدن حجت‌الاسلام سيدحسن خميني به مرز اجتهاد است و تسلط وي به زبان انگليسي در كنار فعاليت‌هاي علمي‌اش در حوزه‌هاي فلسفه و عرفان، نشان‌دهنده جامعيت نسبي وي در حوزه‌هاي گوناگون فكري است.تواضع و صراحت لهجه سيدحسن خميني كه در مصاحبه مشروح وي با سيماي جمهوري اسلامي آشكار بود، در كنار طبع شعر و گرايش‌هاي مردمي او، نشان‌دهنده شباهت‌هاي فراوان وي به حضرت امام(ره) بود. چنان‌كه وي حتي زماني كه با پرسش «ساده‌زيست ماندن» خانواده امام پس از ايشان روبه‌رو شد، صادقانه اظهار كرد كه برخي از آنان ساده‌زيست مانده و برخي، روش ديگري را برگزيده‌اند.نگرش منتقدانه سيدحسن خميني به مسائل فرهنگي و اجتماعي و انتقاد آشكار وي از عملكرد صداوسيما در رابطه با تبيين شخصيت امام خميني(ره) نيز از تيزبيني سيدحسن خميني درباره عملكرد رسانه‌هاي گروهي حكايت داشت.همچنين ارادت وي به رهبر انقلاب، همراه با توجه به نسل جوان با نقل عبارتي از يك نامه خصوصي امام(ره) خطاب به روحانيون در انتقاد از نبود مفاهمه بين اين افراد و نسل جوان، به همراه نقل حضور گمنام او در جبهه‌هاي جنگ در سن پانزده سالگي و جراحت شيميايي، از نكات جالب گفت‌وگوي سيما با سيدحسن خميني به شمار مي‌رود.

منبع : ميزان نيوز

گفتگوي بوش با اپوزيسيون در چک
جورج بوش رييس جمهور آمريکا در آستانه سفر به پايتخت چک از روسيه به
خاطر"منحرف حرف شدن از مسير اصلاحات دموکراتيک" انتقاد کرد و در عين حال خطاب به ايران، کره شمالي و کوبا گفت "مردمي که در کشورهاي استبدادي زندگي مي کنند نبايد احساس کنند که فراموش شده اند."دوشنبه شب، وفا مستقيم فرستاده خبري تلويزيون صداي امريکا در گزارش مستقيمي از پراگ خبر داد که در پراگ و در حاشيه همايش سران جي هشت، رييس جمهور آمريکا ملاقات هايي با گروه هاي مخالف جمهوري اسلامي خواهد داشت و به بررسي وضعيت ايران و ايرانيان خواهد پرداخت. وي از رضا پهلوي و محسن سازگارا به عنوان کساني که به پراک دعوت شده اند ياد کرد.به دنبال پخش اين خبر تلاش خبرنگار روز براي تماس با اين دو تن بي نتيجه ماند اما مسلم شد که رضا پهلوي در چکسلواکي است. بعد از ظهر روز سه شنبه فرستاده راديو آمريکا در دومين گزارش خود اعلام داشت که عباس فخرآور در پراگ حضور دارد اما آقاي سازگارا نتوانسته است در پراگ حاضر شود. فخرآور که از چند سال پيش از کشور خارج و به آمريکا پناهنده شده است در برنامه هاي تلويزيوني راديو آمريکا خود را به عنوان نماينده جنبش دانشجويي ايران معرفي مي کند.خبرنگار راديو آمريکا در دومين گزارش خود در عين حال تاکيد کرد که صبح سه شنبه ديداري هم بين جورج بوش و رضا پهلوي صورت گرفته و درباره وضعيت ايران گفتگو شده است.اين دومين باري است که فرزند بزرگ آخرين شاه ايران با رييس دولت آمريکا ديدار مي کند. بار اول شش سال قبل بود که اعلام گرديد در ضمن يک ميهماني خيريه در کاخ سفيد، بوش چند دقيقه اي با رضا پهلوي گفتگو کرده است.
منبع : روز

0 نظرات: