رجانیوز بركناري مديرعامل بهشت زهرا را تقویت شایعات دفن شبانه اجساد دانست

۲۰:۲۲ bamardum 0 نظر

رجانیوز بركناري مديرعامل بهشت زهرا را تقویت شایعات دفن شبانه اجساد دانست

رجانیوز خبرگزاری نزدیک به محمود احمدی نژاد بركناري مديرعامل سازمان بهشت زهرا تهران را تقويت خط شايعات مربوط بر دفن شبانه اجساد بي‌نام و نشان و بازي با آبروي جمهوري اسلامي دانست .

به گزارش رجانيوز، اگرچه هادي ايازي سخنگوي شهرداري تهران، دليل تغيير مديرعامل بهشت زهرا را بازنشستگي وي عنوان كرده و محمود رضاييان مديرعامل معزول نيز همين توجيه را تكرار كرده است اما دقت در گفته‌هاي سخنگوي شهرداري تهران، موجب نقض اين دليل مي‌شود.

ايازي در اظهارات خود به سابقه 42 ساله رضاييان اشاره كرده اما توضيح نداده است چرا شهرداري ناگهان در اوج شايعات مطرح شده به ياد بازنشته كردن فردي با 42 سال سابقه افتاده است.

ماجرای شایعات مطرح شده چیست ؟

سایت "نوروز"، ارگان جبهه مشارکت، روز سی مرداد خبر داد که در فاصله‌ی روزهای ۲۲ تا ۲۴ تیرماه ۴۴ جواز دفن بدون نام و نشان و تنها با شماره صادر و این جنازه‌ها در قطعه‌ی ۳۰۲ بهشت زهرا به خاک سپرده شده‌اند.

فرهاد تجری نماینده اصولگرا و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مصاحبه ای با خبرگزاری پارلمان نیوز ضمن تاکید بر شفافیت در نحوه بازداشت‌ها و برخوردها در وقایع پس از انتخابات در مورد اخبار مربوط به دفن دسته‌جمعی برخی کشته‌شدگان در تاریخ 21 و 24 تیرماه اظهار داشت : " اصل خبر دروغ است چه برسد به اینکه تعیین کنند کدام افراد دفن و خاکسپاری شده‌اند " .

وی اخبار منتشر شده را شایعه‌ خواند و بیان داشت : " این شایعه‌ها ادامه حلقه‌های ابهام آفرینی و تشتت ذهن مردم در مورد حوادث پس از انتخابات است " .

علی لاریجانی، رئیس مجلس، روز سوم شهریور در جلسه‌ی علنی مجلس و در حالی که رادیوی مجلس مذاکرات را به طور مستقیم پخش می‌کرد، اعلام کرد که باید به ماجرای دفن اجساد بی‌نام و نشان رسیدگی شود.

نطق پیش از دستور فاضل موسوی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مبنی بر رسیدگی به دفن عده‌ای از کشته‌شدگان و دغدغه ی یکی از نمایندگان فراکسیون خط امام مجلس مبنی بر پاک شدن مستندات دفن جمعی و بدون نام و نشان سبب شد تعدادی از نمایندگان مجلس عصر روز سه‌شنبه سوم شهریور ماه راهی بهشت زهرا تهران شده و به سراغ قطعه 302 که اجساد بی نام و نشان در آنجا دفن شده اند بروند و صورت جلسه ای از تعداد کامل قبرها تهیه کنند .

همزمان با این اقدام نمایندگان محمد باقر قالیباف شهردار تهران محمود رضاييان مديرعامل سازمان بهشت زهرا را برکنار کرد .

گفته می‌شود علت این برکناری، ناشیگری رییس بهشت‌زهرا در دفن اجساد با شماره‌ی جواز دفن و بدون نام بوده است
منبع : وبلاگ با مردم


0 نظرات: