ترک صحن علنی مجلس

۲۱:۳۲ bamardum 0 نظر

ترک صحن علنی مجلس

اعضای فراکسیون خط امام(ره) تصمیم دارند در هنگام سخنرانی محمود احمدی نژاد صحن علنی مجلس را ترک کنند.

به گزارش خبر آنلاین اعضای فراکسیون خط امام(ره) اگرچه در مورد عدم حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به توافق نرسیدند اما در نظر دارند که در هنگام سخنرانی محمود احمدی نژاد در این مراسم صحن علنی را ترک کنند.


کمیته هماهنگی خبررسانی جنبش سبز نیز در اطلاعیه ای از میر حسین موسوی و مهدی کروبی و محمدخاتمی دعوت کرد تا در تجمع ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 14 مرداد در میدان بهارستان حضور پیدا کنند .

در این اطلاعیه که در سایت روز منتتشر شده است آمده است : " کودتاچیان برای تحلیف رئیس دولت کودتا ـ محمود احمدی نژاد- روزچهارشنبه ١٤ مرداد را انتخاب کرده اند که مصادف است با سالگردانقلاب مشروطیت. کودتاچیان می خواهند سمتی را که با کودتابدست آورده و برای حفظش خون پاک جوانان ایران رابر زمین ریخته اند در روز انقلاب آزادی تطهیر کنند. پاسخ ایرانیان و رهروان جنبش سبز به این ترفند جدید رئیس جمهور غیر قانونی یک « نه» دیگر است. "

همچنین خبرگزاری موج سبز آزادی ایده ایجاد ترافیک شدید برای قفل کردن ترافیک شهر تهران در آغاز روز چهارشنبه و همزمان با مراسم تحلیف را پیشنهاد داده است .

درمتن این ایده آمده است : " با توجه به اين ترافيک تهران آسيب پذيرترين نقطه ضعف اين شهر است و نيز توجه به قرار داشتن بهارستان در محدوده ترافيک و طرح زوج و فرد که باعث می‌شود شهروندانی که در اين روز راهی بهارستان می‌شوند از خودروی شخصی استفاده نکنند، اجرای دقيق اين طرح منجر به فلج شدن توان مديريتی حکومت، نرسيدن کارمندان ادارات به محل کار خود و ايجاد توجيهی برای غيبت آنها از محل کار، و حتی نرسيدن نمايندگان به مجلس و از رسميت افتادن مراسم تحليف احمدی نژاد خواهد شد .

این اخبار در حالی منتشر می شود که خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از برخورد سپاه با معترضان در روز تحلیف خبر می دهد .

به گزارش هرانا قرارگاه المهدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بیمارستانهای اطراف مجلس شورای اسلامی به مناسبت برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور اعلام آماده باش کرد.

در نامه ای که به این منظور به این بیمارستانها ارسال شده است آمده است نظر به اینکه مراسم تحلیف رئیس جمهور روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود لازم است بیمارستانها در مورد پذیرش مصدومان احتمالی این مراسم آماده باشند.بنظر می رسد این بخشنامه بدنبال اعلام اجتماع خودجوش مردم در اطراف مجلس و میدان بهارستان در هنگام برگزاری مراسم تحلیف و در اعتراض به این مراسم صادر شده است " .

مراسم تحلیف قرار است فردا چهارشنبه 14 مرداد ماه ساعت 9 صبح در مجلس برگزار شود و به صورت زنده از شبکه خبر پخش شود .

علی اصغر جعفری مشاور و مدیر کل حوزه ریاست سازمان صدا و سیما در گفتگو با ایرنا خبر از حضور شخصیت های کشوری و لشکری در این مراسم داد .

فردا 14 مرداد ماه 1388 مصادف است با یکصد و سومین سالگرد فرمان مشروطه . یکصد و سه سال پیش در همچین روزی مردم معترض به شاه مستبد فهماندند که قانون و مجلس نیاز دوران جدید است و مشروطه سرآغاز تلاشی در جهت محدود کردن قدرت افسار گسیخته آن مستبد شد .


منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: