ممانعت نماینده اصولگرا از روشن شدن حقایق وقایع پس از انتخابات

۱۵:۱۸ bamardum 0 نظر

ممانعت نماینده اصولگرا از روشن شدن حقایق وقایع پس از انتخابات

در حالی که یکی از اعضای کمیته ویژه مجلس در بررسی حوادث پس از انتخابات خبر محرز شدن تجاوز با باتوم و شیشه نوشابه به برخی بازداشت‌شدگان را تایید کرده است فرهاد تجری نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادعای آزار جنسی برخی بازداشت شدگان حوادث اخیر مطرح شده را زیاد مستند و قوی ندانست .

به گزارش مهر : این عضو کمیته ویژه مجلس با بیان اینکه وقتی بیان مطلبی که از اساس دروغ است نمی توان آن را پیگیری کرد، خاطر نشان کرد: " به عنوان مثال عده ای مدعی آن می شوند که در اتاق بازجویی بازداشتگاه کهریزک اعمال خلافی درباره آنها انجام شده است این در صورتی است که اصلا کهریزک اتاق بازجویی ندارد و تنها یک سالن است که به عنوان بازداشتگاه از آن استفاده می شود " .

وی با بیان اینکه صحبت هایی که تا کنون درباره ادعای آزار جنسی برخی بازداشت شدگان حوادث اخیر مطرح شده را زیاد مستند و قوی نمی دانم، گفت: " صرف مراجعه چند نفر به آقای کروبی و بیان این ادعا بدون ارائه گواهی پزشکی این شبهه را ایجاد می کند که جریانی به دنبال پیشبرد این موضوع از سوی آقای کروبی است که جایگاهی در نظام دارند و با حق طلبی مسائل را پیگیری می کنند " .

تجری ادامه داد: با همه این تفاسیر دنبال آنیم تا افراد مدعی بیایند و تحقیقات پزشکی صورت بگیرد. در حال حاضر هم با فرض گذر زمان از نظر پزشکی این ادعا قابل رد یا تایید است و ابراز علمی و تحقیقی برای اثبات آن وجود دارد مگر اینکه بیان مطلب از اساس دروغ باشد.

در این حال یکی از اعضای کمیته ویژه مجلس در بررسی حوادث پس از انتخابات، تصریح کرد: " تجاوز با باتوم و شیشه نوشابه به برخی از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات برای ما محرز شده است. "

این نماینده مجلس که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس«پارلمان‌نیوز»، گفت: " به برخی از بازداشت‌شدگان حوادث بعد از انتخابات متاسفانه به وسیله باتوم و شیشه نوشابه تجاوز شده و این امر برای برای کمیته ویژه محرز شده است " .

این نماینده تاکید کرد: " اطلاعات و مستندات موثق از تجاوز عوامل بازداشتگاه‌ها به بازداشت‌شدگان نداریم، اما تفاوت چندانی هم در اصل ماجرا نمی‌کند " .

گزارش منتشر شده دیگری از پارلمان نیوز حکایت از وجود برخی علل دیگر جز مرگ فرزند دکتر روح‌الامینی در تعطیلی بازداشتگاه کهریزک تاثیر گذار بوده است .

در بخش هایی از این گزارش آمده است : در حالیکه بسیاری از گمانه‌زنی‌ها، علت تعطیلی بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک به دستور مقام معظم رهبری را مرگ فرزند دکتر روح‌الامینی می‌دانند که گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که برخی موارد دیگر نیز در تعطیلی این بازداشتگاه دخیل بوده است.

شرح بدون واسطه آنچه بر یکی از فعالان رسانه‌ای در کهریزک گذشت، برای یکی از مقامات عالی رتبه نظام در تعطیلی این بازداشتگاه نقش مهمی داشته است.

این فعال رسانه‌ای که در جریان بازداشت‌های بعد از انتخابات دستگیر شد، بعد از حدود دو هفته با اطلاع یافتن اعضای دفتر این مقام عالی‌تبه نظام به دلیل رابطه چندین ساله او با آنها آزاد شد.

هنگامی که این فعال رسانه‌ای به نزد این مقام عالی رتبه نظام می‌رود و دعوت به نشستن می‌شود، او می‌گوید نمی‌تواند و هنگامی که دلیل عدم توانایی برای نشستن جویا می‌شود، او به شرح تجاوز مکرر به خود توسط باتوم می‌پردازد.

پیش از این نیز فرهاد تجری عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مصاحبه ای با خبرگزاری پارلمان نیوز تاکید بر شفافیت در نحوه بازداشت‌ها و برخوردها در وقایع پس از انتخابات کرده و در مورد اخبار مربوط به دفن دسته‌جمعی برخی کشته‌شدگان در تاریخ 21 و 24 تیرماه اظهار داشت : " اصل خبر دروغ است چه برسد به اینکه تعیین کنند کدام افراد دفن و خاکسپاری شده‌اند " .

وی اخبار منتشر شده را شایعه‌ خواند و بیان داشت : " این شایعه‌ها ادامه حلقه‌های ابهام آفرینی و تشتت ذهن مردم در مورد حوادث پس از انتخابات است " .

منبع : با مردم


0 نظرات: