عقب نشینی سازمان تربیت بدنی از نام خلیج فارس

۹:۱۰ bamardum 1 نظر

عقب نشینی سازمان تربیت بدنی از نام خلیج فارس

انتشار بنر، پوستر و آرم اجلاس وزراي كشورهاي آسيايي بدون ذکر نام خلیج فارس در نقشه های منتشر شده حکایت از عقب نشینی سازمان تربیت بدنی در برابر تهدید برخی کشورهای عربی منطقه دارد .

انتشار بنر، پوستر و آرم اجلاس وزراي كشورهاي آسيايي در فاصله كمتر از يك روز تا گشايش این اجلاس بدون ذکر نام خلیج فارس آن هم پس از اتفاقات به وقوع پيوسته در خصوص بازي‌هاي کشورهاي اسلامي و خواست نامشروع عرب‏ها براي عدم درج نام خليج‏فارس و يا درج نامي مجعولي به جاي خليج بسیار تامل برانگیز شد .

در شرایطی كه حساسيت‏ها بر سر صيانت از خليج فارس در بالاترين حد خود قرار دارد ، محمد هادي حسام معاون سازمان تربيت‏بدني در اظهار نظری مدعی است وجود تصوير خليج‏فارس در نقشه موجود در پوستر بيانگر حاكميت ايران بر اين حوزه است.

وي در ادامه يادآور شد: "ما در بالاي نقشه دو بار نام الله را كه بالاترين نام‏ها است درج كرده‏ايم و بايد به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه نام ايران نيز درج نشده و همين كه تصوير خليج‏فارس در نقشه موجود در پوستر وجود دارد، بيانگر حاكميت ايران بر اين حوزه است. "

ایشان با ذکر این نکته که اجلاس وزراي كشورهاي آسيايي در دي‏ماه سال گذشته به تعویق افتاده و طراحي آرم و پوستر مسابقات مربوط به همان مقطع است حذف نام خلیج فارس را تعمدی ندانسته و بیان کرد : " اجلاس وزرا از آن دست اجلاس نيست كه پنج، شش كشور عربي بخواهند حضور پيدا كنند و بيشتر اجلاسي با هدف تبادل نظر و تعيين خط مشي درباره مسابقات است كه در همين چهارچوب نيز مقرر است دبيرخانه آن در تهران مستقر شود و درباره ورزش بانوان، ورزش بومي محلي و ضددوپينگ تصميمات جمعي اتخاذ شود و يك مسابقه نيست كه قصد دادن گواهينامه و احكام قهرماني به شركت‏كنندگان داشته باشيم. "

پیش از این ، بشیر طرابلسی، رییس فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی به همراه محمد صالح قذدر (دبيركل ISSF) و یازده تن از اعضاي كميته‌هاي هماهنگی، نظارتی، سرپرستی و پزشکی و دوپینگ با حضور در ستاد اجرايي بازيهای همبستگی کشورهای اسلامی در تهران و در دیدار با معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی خواست کشورهای عربی مبنی بر استفاده از نام خلیج مجعول یا خلیج در تمام بروشورها، تصاویر و نقشه‏های و پوسترها و مدال‏های بازیهای کشورهای اسلامی مطرح شده بود .

لازم به توضیح است در نقشه صوره بحر فارس (نقشه دریای فارس) از ابواسحق ابراهیم الفارسی استخری (قبل از 318-316 ه- ق/ 930-957 میلادی) در نقشه عربستان تهیه شده توسط هنریکوس هوندیوس به سال 1630 میلادی در آمستردام و نقشه منطقه هرمز تهیه شده توسط پترتوس برتیوس به سال 1610 میلادی هیچ سندی از خلیج فارس بدون ذکر نامش موجود نیست و انتشار نقشه ایران بدون ذکر نام خلیج فارس آن هم در سال 2009 میلادی بسیار جای تامل دارد .

منبع : وبلاگ با مردم

1 نظرات:

ناشناس گفت...

اینجا فقط می شود گفت درود بر جمهوری اسلامی عربستان شمالی!