دیدارهای انتخاباتی در آستانه نشست شورای مرکزی نهضت آزادی

۲۲:۴۹ bamardum 0 نظر

دیدارهای انتخاباتی در آستانه نشست شورای مرکزی نهضت آزادی

در روزهای اخیر بهزادیان نژاد و بهشتی از مسئولین ستاد موسوی و کرباسچی رییس ستاد کروبی دیدارهایی جداگانه با برخی از اعضای نهضت آزادی ایران داشته اند .


بر اساس گزارش های دو سایت رادیو زمانه و میزان نیوز مسئولین ستاد آقایان موسوی و کروبی دیدارهای جداگانه ای با برخی از اعضای نهضت آزادی ایران داشته اند .

اقایان یزدی، هندی، محققی، عبدالعلی بازرگان و بهاور در روز یک‌شنبه، بیستم اردیبهشت‌ماه دیداری با مسئولان ستاد مهدی کروبی یکی از کاندیدهای ریاست جمهوری دوره دهم داشتند .

عماد بهاور عضو دفتر سیاسی و رییس شاخه جوانان نهضت آزادی ایران دیدارهای صورت گرفته را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت :" توصیه های از نهضت در رابطه با فرایند انتخابات در مورد موضع گیری هر دو کاندیدا به مسئولین ستادهای موسوی و کروبی منتقل شده است . "

غلامحسین کرباسچی، رییس ستاد مهدی کروبی ضمن تشریح برنامه حقوق شهروندی کروبی که مربوط به فعالیت آزاد احزاب و گروه‏های سیاسی در قانون اساسی است اظهار داشت : " نهضت آزادی ایران و نیروهایی مانند آنان، در مجموعه‏ی نیروهای ملی مذهبی، علی‏رغم سابقه‏ی ده‌ها سال فعالیت سیاسی، همواره هم در آن نظام و هم بعد از انقلاب، تحت فشار بوده‏اند. " .

شهردار سابق تهران با تاکید بر وجود رابطه نزدیک و شخصی کروبی با شخصیت‏های مبارز قدیمی بیان داشت :" در مورد گروه‏های سیاسی، دیدگاه ایشان فراهم کردن زمینه‏ای است که همه‏ی گروه‏هایی که در چهارچوب قانون اساسی، می‏توانند در داخل کشور فعالیت سیاسی کنند، امکان و زمینه برای‏شان باشد " .

دکتر ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران در مورد دیدار روز یکشنبه تعدادی از اعضای نهضت آزادی با مسئولین ستاد مهدی کروبی بیان داشت: " ستاد انتخابات آقای کروبی که زیر نظر آقای کرباسچی است، اطلاع دادند که مایل هستند با ما جلسه‏ی دیدار و گفت‏ و گویی داشته باشند. در این دیدار، بخشی از صحبت‏های ما، مبادله‏ی اطلاعات و اخبار و تحلیل شرایط و وضعیت کنونی ایران، به لحاظ سیاسی و اقتصادی بود " .

وزیر خارجه دولت موقت با تاکید بر اظهار تمایل مسئولین ستاد کروبی در حمایت نهضت آزادی ایران از کاندیداتوری مهدی کروبی اظهار داشت : " ما شرایط خودمان را داریم. در حال حاضر، آمادگی برای اعلام حمایت از هیچ یک از کاندیداها را نداریم و باید بررسی کنیم ."

دکتر یزدی در ادامه بیان داشت :" ما پیش‏گزارش‏مان را به شورای مرکزی خواهیم داد. شورای مرکزی نظیر انتخابات ریاست جمهوری دوره‏ی گذشته، اگر بخواهد از آقای کروبی حمایت کند، شرایطی را که برای این حمایت در نظر دارد، به اطلاع آن‏ها خواهد رساند و اگر چنان‏چه بر سر آن شرایط با هم به توافق‏هایی برسند، آن‏وقت اعلام خواهند کرد. فعلاً، در مرحله‏ی گفت‏ و گوی اولیه بود. آن‏‏ها صحبت‏های‏شان را کردند، قرار شد ما هم پیشنهادات خودمان را به آن‏ها اطلاع بدهیم "

دبیر کل نهضت آزادی هرگونه اظهار نظر نسبت به برنامه های آقایان موسوی و کروبی را موکول به اعلام نظر شورای مرکزی نهضت آزادی دانست .

منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: