موجی از اعتراض ها در پی بازداشت عماد بهاور

۱۹:۴۵ bamardum 0 نظر

موجی از اعتراض ها در پی بازداشت عماد بهاور

در مهمترین واکنش صورت گرفته نسبت به بازداشت عماد بهاور ، قربان بهزاديان نژاد رئيس ستاد مهندس ميرحسين موسوي با صدور اطلاعيه‌اي مراتب اعتراض خود را به مراجه ذی ربط به ویژه دادستان کل کشور ابراز داشت و خواستار برخورداری عماد بهاور از كليه حقوق از جمله حق داشتن وكيل و دادرسي عادلانه شد .

در بخشی از این اطلاعیه آمده است : " گزارش‌هاي متعدد واصله حاكي از اعمال محدوديت‌هاي غيرقانوني به شيوه‌هاي گوناگون بر فعاليت‌هاي انتخاباتي از طرف برخي مراجع و افراد مي‌باشد. ناپسندي اين تضييقات آنجا كه به آ‌زار شهروندان منجر شود دوچندان است و نمي‌توان در برابر آن سكوت كرد. از جمله اين موارد دستگيري آقاي عماد بهاور، يكي از اعضاي پويش موج سوم و ستاد 88 است كه حسب اطلاعات موجود، در چارچوب قانون و مطابق رويه معمول در حمايت از كانديداي موردنظر خود فعاليت داشته است " .

سید شهاب الدین طباطبایی رئیس ستاد ملی جوانان حامی خاتمی 88 نیز با محكوم كردن دستگیری این فعال سیاسی و عضو ستاد 88 خواستار آزادی هر چه سریعتر عماد بهاور شد و از بزرگان و عقلای جناح اصولگرا خواست جلوی این قبیل رفتارهای خشونت طلبانه را گرفته و با آزاد كردن عضو شورای مرکزی ستاد 88 نشان دهند كه همچنان به قواعد رقابت انتخاباتی پایبند هستند.

ستاد ملی جوانان حامی خاتمی 88 نیز با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض به حمله به اعضای و برنامه های این تشکل در سراسر کشور از جمله بازداشت مهدی معتمدی مهر عضو ستاد 88 کرج ، خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط عماد بهاور شد .

در بیانیه ستاد 88 دولت محمود احمدی نژاد متهم به بی توجهی در برابر نظر مردم ایران و عقب نشینی در اثر فشارهای بیگانگان شده و دلیل این ادعا را ماجرای ملوان های انگلیسی و ركسانا صابری بیان شده است . در لوگوی طراحی شده ستاد 88 در زیر عکس عماد بهاور آمده است : " آمریکا و انگلیس خواستار آزادی عماد بهاور نیستند ما حامیان خاتمی و موسوی خواستار آزادی او هستیم ".
سریعترین واکنش نسبت به بازداشت عماد بهاور را پویش حمایت از خاتمی و موسوی (موج سوم) داشت . موج سوم به فاصله چند ساعت ، بازداشت عضو هسته مرکزی خود را غیرقانونی، نامتعارف و پرشائبه نامید .


همچنین اعضای هسته مرکزی موج سوم با حضور در منزل عماد بهاور با خانواده وی دیدار و ابراز همدردی کردند.

لازم به توضیح است عماد بهاور رییس شاخه جوانان و عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران پیش از ظهر چهارشنبه ششم خرداد 1388 بازداشت شد . پیش از وی مهدی معتمدی مهر از اعضای دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران و مسئول کمیته آموزش این تشکل در سی فروردین سال جاری به حکم دادگاه انقلاب و به اتهام اقدام بر علیه امنیت ملی بازداشت و روانه زندان اوین شده است .

منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: