آیا کنفرانس برلین با ابعاد گسترده تری در راه است ؟

۲۰:۰۵ bamardum 0 نظر

آیا کنفرانس برلین با ابعاد گسترده تری در راه است ؟

با حضور سید محمد خاتمی در انتخابات خردادماه سال آینده و احتمال بسیار زیاد موفقیت وی در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم بر هجمه تبلیغات و تخریب های بر علیه ایشان و افرادی که در جبهه گسترده اصلاح طلبی حضور دارند افزوده گشته که می توان به تحرکات اخیر روزنامه کیهان ، سایت جهان نیوز و خبرگزاری فارس اشاره کرد .

پس از آن که سرمقاله حسین شریعتمداری از اعضای تندروی اصولگرایان در روزنامه کیهان با واکنش های از چهره ها و شخصیت های مختلفی روبرو گشت سایت جهان نیوز با انتشار گزارشی اختصاصی هاشم آقاجري عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي را متهم به هتاکی مجدد به آیت الله خمینی رهبر فقید انقلاب و مراجع تقليد کرد.

در این گزارش با تاکید چندباره بر حضور ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران و جمعی از این اعضای این تشکل و جمعي از مسئولين و مديران دولت‌ دوم خرداد و جمعي از نمايندگان سابق در مجلس ششم و شخصیت های همچون انصاري راد، ابراهيمي ، جماعتي، عطريانفر ، سعيد ليلاز، اعظم طالقاني ، مرتضي مبلغ ، صفري ، کوشش شده است برگزاری جلسه ماهیانه ای که در منزل عبدالله نوری وزیر کشور سابق دولت سید محمد خاتمی تشکیل می شود را به گونه ای دیگر جلوه داده و احساسات مذهبی را بر علیه جبهه گسترده اصلاح طلبی برانگیزد .

در این گزارش سعی شده سخنرانی هاشم آقاجری در سال 81 در دانشگاه همدان که به مناسبت سالگرد دكتر شريعتي تحت عنوان «پروتستانيسم اسلامي» ايراد شده بود را به سخنرانی ایشان با عنوان «اخلاق سلطه و اخلاقي رهايي» که در منزل عبدالله نوری ایراد شده است ارتباط داده شود .

لازم به توضیح می باشد که بحران سازان در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی هر 9 روز یکبار بحرانی در جهت تضعیف دولت اصلاح طلب ایجاد می کردند که از مهم ترین آنها می توان به واقعه کوی دانشگاه ، توقیف فله ای روزنامه ها ، کنفرانس برلین ، پرونده ای موسوم به نوارسازان، بازداشت نماینده همدان و سخنرانی هاشم آقاجری در دانشگاه همدان که منجر به صدور رای ارتداد از اسلام توسط دادگاه بدوی شد اشاره نمود.

منبع : وبلاگ با مردم

متن کامل از سایت جهان نیوز در ادامه جهت اظهار نظر و قضاوت خوانندگان آورده شده است .

در منزل عبدالله نوری صورت گرفت:

هتاکی مجدد آقاجري به امام خمینی و مراجع تقليد

عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي بار ديگر در سخناني اهانت‌آميز و هتاكانه، ساحت مقدس امام راحل (ره)، مراجع تقليد و ولايت فقيه را مورد جسارت و تمسخر خويش قرار داد.

به گزارش "جهان نیوز"،هاشم آقاجري عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي كه در سال 81 طي سخناني مقلدان را به «ميمون» تشبيه و به ساحت ائمه اطهار (ع) نيز جسارت كرده بود ، اخيرا با ايراد سخنان ديگري در منزل عبدالله نوري به تمسخر و هتاكي به ساحت مراجع عظام تقليد، علما و فقها پرداخت و گفت: در حكومت ما از هيچ فقيهي حكمي پيرامون مسايل اخلاقي و كرامت انساني نديديم و تمامي موارد در جهت خرد كردن انسانيت و سلطه‌پذيري بوده است.

آقاجري در اين سخنان كه با عنوان «اخلاق سلطه و اخلاقي رهايي» ايراد مي‌شد، افزود: همچنين هيچ كس برده‌داري را حرام نكرده است در صورتي كه برده‌داري و برده‌پذيري در تضاد با اخلاق است.

عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با اهانت مجدد به حكومت اسلامي مدعي شد:‌ در كشور آمريكا آبراهام لينكلن برده‌داري را ممنوع كرد و همان بود كه عامل پيشرفت و توسعه آنان شد.


وي در ادامه اين جلسه كه تعدادي از عناصر گروهك نهضت آزادي ، جمعي از مسئولين و مديران دولت‌ دوم خرداد و جمعي از نمايندگان سابق در مجلس ششم نيز حضور داشتند با تحريف سخنان امام خميني (ره) خاطرنشان كرد: مشهور است كه بنيانگذار انقلاب گفته ما مامور به انجام وظيفه هستيم نه نتيجه، كه اين يعني ما به نتيجه كاري نداريم و فقط وظيفه خود را انجام مي‌دهيم. خواه اين وظيفه درست و خواه نادرست باشد.
آقاجري به جمله‌اي ديگر از بيانات امام راحل (ره) اشاره و آن را متناقض با جمله پيش‌گفته برشمرد و تاكيد كرد: بنيانگذار انقلاب در جاي ديگري گفته است كه حفظ نظام از اوجب واجبات است كه اين دو جمله در تضاد آشكار با همديگر هستند.

وي با ادعاي كشف تضاد در فرمايشات امام خميني (ره) و متهم نمودن نظام اسلامي به استبداد و سلطه‌گري عنوان كرد: نمي‌توان هم وظيفه‌گرا بود و هم به هر قيمتي كه شده نظام را حفظ كرد زيرا ممكن است ما در حفظ نظام، متوسل به زور و استبداد و سلطه شويم و اين در تضاد آشكار با اخلاق است.

عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي همچنين به مبحث ولايت مطلقه فقيه اشاره و با «رذيله» و «شرك آشكار» خواندن مطلقه بودن ولايت فقيه افزود: لفظ مطلق فقط و فقط براي خدا صدق مي‌كند و هر كس براي خود مطلقيت قايل شود ،خود را شريك خدا دانسته و اين شرك آشكار است.

آقاجري تاكيد كرد: به جز خدا همه چيز نسبي است و مطلقيت از رذايل بوده و رذيله‌اي اخلاقي است. سخنان هتاكانه آقاجري تنها با واكنش ملايم و آرام يكي از حضار که از اعضاي سابق دفتر امام راحل(ره) بوده مواجه شد كه آقاجري نيز در پاسخ به وي با طرح ادعاي نبود آزادي بيان در كشور تاكيد كرد: من مسايلي كه شما مي‌گوييد را 15 سال قبل در كتاب‌هاي خود نوشته و تدريس كرده‌ام. اما امروز همان حرف‌ها را قبول ندارم و به اين نتيجه رسيده‌ام كه اينگونه نيست چرا كه مواردي هست كه نمي‌توان آنها را بيان كرد.

در اين جلسه انصاري راد، ابراهيمي ، جماعتي، ابراهيم يزدي، عطريانفر ، سعيد ليلاز، اعظم طالقاني ، مرتضي مبلغ ، صفري و چند تن از اعضاي نهضت آزادي حضور داشتند.

گفتني است سخنان اهانت‌آميز آقاجري در سالهاي 79 تا 81 و به خصوص سخنراني وي در دانشگاه همدان كه به مناسبت سالگرد دكتر شريعتي با عنوان «پروتستانيسم اسلامي» ايراد شد با واكنش‌هاي فراوان از سوي مردم، علما، مراجع، احزاب و گروه‌هاي مختلف سياسي مواجه شد. اين واكنش‌ها به حدي بود كه حمايت سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي از وي نيز منجر به صدور حكم عدم مشروعيت اين سازمان از سوي جامعه مدرسين حوزه علميه قم شد.

اين تشكل عالي‌رتبه حوزوي _ سياسي سخنان آقاجري را اقدام سياسي عليه اسلام دانسته بود. آقاجري در سخنان خود با تمسخر برخي از روايات اسلامي پيرامون تولد ائمه اطهار (ع) و زندگاني آن بزرگواران به تشبيه مقلدين با ميمون پرداخته و در ادامه نيز خواستار اصلاح اسلام شده بود.

در پي ايراد اين جسارت‌ها ،دادگاه بدوي، سخنان وي را مصداق بارز «ارتداد از اسلام» برشمرد.

0 نظرات: