اگر اصلاح طلبان به اجماع برسند احتمال پیروزی بسیار زیاد خواهد بود

۲۱:۵۲ bamardum 0 نظر

اگر اصلاح طلبان به اجماع برسند احتمال پیروزی بسیار زیاد خواهد بود

دکتر ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران از سید محمد خاتمی کاندیدای ریاست جمهوری سال آینده خواست با دعوت از همه نیروهای اصلاح طلب جبهه گسترده ای ایجاد کند .

دکتر ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران در گفتگویی با خبرگزاری ایلنا ، اظهار امیدواری کرد با توجه به حركت‌هاي نامناسبي كه از جانب برخي گروه‌ها عليه خاتمي انجام شده ايشان نسبت به ايجاد يک جبهه گسترده از همه نيروهاي اصلاح طلب دست به کار شود.

وزیر امور خارجه دولت موقت احتمال موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات سال آینده در صورت اجماع بر کاندیداتوری آقای خاتمی را بسیار بالا دانست و تهدید ها و تخريب‌هاي صورت گرفته عليه اصلاح طلبان را نتيجه پيروزي احتمالي آنها در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم می داند .

ایشان اظهار داشتند :" هر کانديداي اصلاح طلبي كه احتمال پيروزي اصلاح طلبان را بالا ببرد با اين نوع تهديدها روبرو خواهد شد."

نماینده مردم تهران در اولین دوره مجلس با طرح این پرسش از قوه قضاييه که در مورد مسايل به مراتب ساده‌تر از اين موارد وارد عمل مي‌‌شود ولي در خصوص اين تخريب‌ها که يک شخصيت سياسي برجسته در جمهوري اسلامي را مورد تهديد قرار مي‌دهند، هيچ واکنشي صورت نمي‌‌‌گيرد. اظهار امیدواری کرد که قوه قضاييه به وظيفه قانوني خود در برابر حرمت شكني‌ها و به دور از جانبداري از گروه خاصي عمل کند.

دکتر یزدی با اشاره به موانع و مشکلات کاري دوران رياست جمهوري خاتمی و وجود این پرسش در ذهن مردم که آیا این موانع مرتفع شده است اظهار داشت :" خاتمي هم مانند هر شهروند ديگري حق دارد، کانديدا شود و مردم نيز حق دارند که از آن کانديدا حمايت کنند. هيچ شخصيتي سياسي نمي‌تواند بگويد که چون ممکن است محافلي با من مخالف باشند و کارشکني کنند در انتخابات حضور نيابد. اگر يک شخصيت سياسي بخواهد به کشورش خدمت کند، بايد آمادگي پرداخت هزينه‌‌ها را هم داشته باشد و اصلاح طلبان نيز بايد همين‌گونه باشند."

ایشان جديتي در کلام تهدید کنندگانی که اين گونه حرف‌ها را عليه خاتمي مي‌زنند تصور نکردند و تنها ممکن است به حرکت های ایضایی بینجامد .

دکتر یزدی در پایان این گفتگو اظهار داشتند :" به هر حال خاتمي با جديت آمده است و بهتر است صبر کنيم تا نتيجه انتخابات آينده مشخص شود. "

لازم به توضیح است روزنامه کیهان به مدیر مسئولی حسین شریعتمداری یکی از نیروهای تندور محافظه کاران در سرمقاله ای سید محمد خاتمی را تهدید به سرنوشتی که بر سر بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان و رهبر حزب مردم که در عملیاتی انتحاری در شهر روالپندی به ضرب گلوله از پای درآمده کرد .

منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: