ایجاد محدودیت در اینترنت و موبایل

۱۴:۵۳ bamardum 0 نظر

ایجاد محدودیت در اینترنت و موبایل

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ضرورت اتخاذ تدابير پيشگيرانه در MMS و ورود پلیس امنیت اخلاقی ناجا در زمینه برخورد با متخلفینی اینترنتی که اقدام به انتشار موضوعات ممنوعه در سایت ها و وبلاگ ها می کنند ها بر سر خط خبرهای خبرگزاری ها قرار گرفته است .

شماري از قضات و مديران دادستاني ‌كل‌ كشور در بازديدی از اپراتور اول ودوم تلفن همراه ضرورت اتخاذ تدابير پيشگيرانه در MMS را خواستار شده اند . در بازدید صورت گرفته از ایرانسل و همراه اول بر لزوم احراز هويت واقعي مشتركين تلفن همراه در هنگام درخواست اخذ خدمات MMS خصوصاً در تلفن‌هاي اعتباري، انجام تدابير لازم در جهت امور فيلترينگ از حيث امنيتي و اخلاقي به منظور پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي تاکید شده است .

این اظهارات در حالی صورت گرفت که احمد روزبهانی رئیس پلیس مبارزه با مفاسد اجتماعی ناجا برخورد شدید قانونی با متخلفان اینترنتی و وبلاگ‌هایی که اقدام به انتشار مضامین ممنوع می کنند را از برنامه آینده این نیرو اعلام کرد .

سردار روزبهانی از اعضای کمیتیه تعیین مصادیق فیلترینگ از شناسایی و فیلترینگ اینگونه سایت ها و وبلاگ ها که در حوزه کاری پلیس امنیت اخلاقی قرار دارند خبر داد و بازداشت هایی در این زمینه را تصدیق کرد . در عین حال به دلیل بخشنامه داخلی ناجا از ارائه اطلاعات درمورد آمار تعداد دستگیر شدگان و نام و تعداد سایت‌های فیلترشده امتناع کرد.

بر پایه لایحه جرائم رایانه‌ای، اعضای کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ سایت‌های اطلاع رسانی عبارتند از؛ وزیر یا نماینده وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما و یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس و یک نفر نماینده مجلس به انتخاب کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس که بر اساس مصوبه اخیر مجلس، رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا نیز به اعضای این کمیته افزوده شده است .

لازم به ذکر است پیشتر آقای عبدالصمد خرم‌آبادی مشاور قضایی دادستانی کل کشور نگرانی خود را از تلاش دشمنان برای سوء ‌استفاده از شبکه اینترنت برای تهاجم به هویت دینی ابراز کرده و اعلام کرده بود این شبکه ها در بخش‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی آسیب وارد می کند .

بر طبق آمار رسمی تاکنون حدود پنج میلیون سایت و وبلاگ در ایران فیلتر شده‌اند و موضوع فیلترینگ از سال 1384با شدت بیشتری پیگیری می‌شود و لایحه جرائم رایانه ای و اینترنتی از تصویب مجلس هشتم گذشته و در این زمینه دادسرای ویژه ای در دادستانی تهران تشکیل شده است.


منبع : با مردم

0 نظرات: