مراسم بزرگداشت مرحوم مهدی بازرگان برای دومین بار لغو شد

۱۴:۵۵ bamardum 0 نظر

مراسم بزرگداشت مرحوم مهدی بازرگان برای دومین بار لغو شد

مراسم چهاردهمین سالگرد مهندس مهدی بازرگان رییس دولت منتخب شورای انقلاب و آیت الله خمینی ، که قرار بود امروز در حسینیه ارشاد تهران برگزار شود ، برای بار دوم با دخالت و ممانعت نیروهای امنیتی لغو شد .

مراسم چهاردهمین بزرگداشت سالگرد مهندس مهدی بازرگان اولین نخست وزیر پس از انقلاب که به دعوت خانواده مرحوم مهدی بازرگان و ستاد برگزاری مراسم که قرار بود امروز پنچ شنبه 17 بهمن ماه 1387 برگزار شود با دخالت نیروهای امنیتی برای بار دوم لغو گردید .

چنانچه پیش تر دراطلاعیه مشترک دکترابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران و وزیر امور خارجه دولت موقت و مهندس عزت الله سحابی رییس شورای فعالان ملی _ مذهبی آمده است ، با توجه به سی ام سالروز حکم نخست وزیری مرحوم مهدی بازرگان به ریاست دولت موقت ، این توقع وجود داشت که این مراسم امروز برگزار شود .

دخالت نیروهای امنیتی در حالی صورت می گیرد که لغو مراسم قبلی که قرار بود در تاریخ سوم بهمن ماه برگزار شود موجی از اعتراضات خانواده و علاقه مندان آن مرحوم را در پی داشت . در بخشی از اطلاعیه اعتراضی خانواده آن مرحوم که در چهارم دی ماه منتشر گشته است آمده است :" بر ما روشن نیست اگر آن مرحوم كه سی سال پیش به دعوت رهبرانقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی شجاعانه لبیك گفت و با خلوص نیت سكان كشتی طوفان زده انقلاب را بدست گرفت ، می دانست كه سی سال بعد از پیروزی انقلاب حتی نخواهند گذاشت به جهت زنده نگه داشتن نام‌اش مراسمی برگزارگردد چه می گفت و چه می كرد ؟ "

لغو مراسم اولیه مرحوم بازرگان برای اولین بار عکس العمل رسمی نمایندگان مجلس را در برابر قانون شکنی های نهادهای امنیتی در برخورد با مراسم های مختلف دگراندیشان از زمان به روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد را برانگیخت به طوری که 23 تن از نمایندگان مجلس در اخطاری کتبی به صادق محصولی وزیر کشور دولت محمود احمدی نژاد ضمن اعتراض به ممانعت از برگزاری مراسم چهاردهمین ساگرد ، خواهان برگزاری مراسمی در خور شان آن مرحوم شده بودند .

لازم به توضیح است که مطابق قانون برگزاری اجتماعات در سالن ها و اماكن دربسته بلامانع و آزاد است .

منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: