ابراهیم یزدی و عزت الله سحابی خواستار آزادی بازداشت شدگان مراسم بازرگان شدند

۳:۵۳ bamardum 0 نظر

ابراهیم یزدی و عزت الله سحابی خواستار آزادی بازداشت شدگان مراسم بازرگان شدند

دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران و مهندس عزت الله سحابی رییس شورای ملی – مذهبی ها در اطلاعیه مشترک از مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران ، آزادی فوری و بدون قید و شرط ، بازداشت شدگان مراسم چهاردهمین سالگرد مهندس مهدی بازرگان را خواستار شدند .

اطلاعیه مشترک آقایان دکتر ابراهیم یزدی و مهندس عزت الله سحابی دو یار مهندس مهدی بازرگان در نهضت آزادی ایران و دولت موقت که در سایت میزان منتشر شده است بدین شرح است :

به نام خدا

چهارده سال از درگذشت شادروان مهندس مهدي بازرگان،خدمتگذار صادق ايران و اسلام مي گذرد. علاقمندان و هواداران ايشان هرسال براي بزرگداشت آن بزرگوار مراسمي را برگزار مي كرده اند، بدون آنكه با مشكلي بر خورد كنند. امسال هم ستاد ويژه اي عهده دار برگزاري اين مراسم شده بود. با وجود آنكه انجام چنين مراسمي ، برطبق قانون اساسي نيازي به مجوز ندارد، بر گزاركنندگان مراتب را كتباً به استانداري، فرمانداري و كلانتري منطقه اطلاع داده بودند. اينجانبان نيز، بپاس خدمات آن مرحوم و بهره مندي هائي كه از همكاري و همراهي هاي ساليان دراز با آن بزرگوار داشتيم از مردم حقشناس براي حضور در مراسم دعوت به عمل آورديم .

متاسفانه مقامات انتظامي و امنيتي با حضور در برابر حسينيه ارشاد و خيابان هاي اطراف آن از برگزاري مراسم جلو گيري و عده اي راهم باز داشت نمودند. اگر چه مسئولان ستاد برگزاري مراسم و خانواده مهندس بازرگان براي آزادي بازداشت شدگان اقدام نموده اند، ما نيز نسبت به بازداشت این افراد اعتراض نموده و از مقامات قضائي آزادي فوري و بدون قيد و شرط آن ها را خواستاريم.

عزت الله سحابي – ابراهيم يزدي

لازم به توضیح است دکتر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه دولت موقت و مهندس عزت الله سحابی فرزند دکتر یدالله سحابی از بنیانگذاران نهضت آزادی ایران در اطلاعیه ای مشترک به تاریخ پانزدهم بهمن ماه سال جاری از مردم ، هواداران و دوست داران مهندس بازرگان ،درخواست کرده بودند که برای برگزاری مراسم بزرگداشت چهاردهمین سالگرد اولین نخست وزیر پس از انقلاب در حسینیه ارشاد تهران برای دومین بار در سال جاری حضور به هم رسانند که این مراسم ومراسم سوم بهمن ماه با حضور و ممانعت نیروهای امنیتی دولت محمود احمدی نژاد لغو گردید.


منبع : با مردم

0 نظرات: