دکتر یزدی : حتی برای دفاع از غزه به نهضت آزادی مجوز نمی دهند

۰:۱۴ bamardum 0 نظر

دکتر یزدی : حتی برای دفاع از غزه به نهضت آزادی مجوز نمی دهند

دکتر ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران از رد درخواست نهضت آزادی ایران مبنی بر تجمعی برای دفاع از حقوق مردم عزه توسط وزارت کشور خبر داد .

به گزارش سایت نوروز دکتر ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران خبر از رد درخواست این حزب برای برگزاری مراسمی در دفاع از مردم عزه خبر داد .

ایشان در گفتگویی اضهار داشت : " نهضت آزادی ایران طی درخواستی از وزارت کشور خواسته است تا اجازه دهد با برگزاری مراسمی در حسینیه ارشاد یا هر جای دیگری که آنان می گویند حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام داریم زیرا مسئله غزه مسئله یی انسانی است که تنها در انحصار دولت و گروه های وابسته به دولت نیست و نباید با این برخوردها مسئله یی انسانی را به مسئله یی سیاسی بدل کرد.

وزیر امور خارجه دولت موقت با تاکید بر قانونی بودن دولت حماس عنوان کرد :" مشکل اسرائیل در فلسطین با حماس نیست زیرا که اگر اسرائیل به دنبال صلح بود ، قبل از درگذشت یاسر عرفات یا در حال حاضر با مذاکره با محمود عباس می توانست مقدمات صلح را فراهم کند مشکل اسرائیل با مردم فلسطین است که قصد نابودی آنان را کرده اند ".

ایشان با رد اظهار نظر هایی که حماس را مقصر اوضاع پیش آمده می دانند ضمن اشاره به حرکت اسرائیل در تبدیل نمودن شهرغزه به زندانی به بزرگی یک و نیم میلیون نفرحرکت حماس در پرتاب موشک به طرف شهرک های یهودی نشین را اشتباه دانستند .

لازم به یادآوری است دولت نهم به ریاست محمود احمدی نژاد که اظهار داشته "ایران آزادترین کشور دنیا است" در طی چهار سال گذشته از برگزاری بسیاری از مراسم نیروهای دگراندیش همچون نماز عید فطر ، نماز جمعه ، سالگرد تاسیس نهضت آزادی ، کنگره نهضت آزادی ، بزرگداشت مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت و بزرگداشت آیت الله سید محمود طالقانی و ... جلوگیری کرده است .

منبع : بامردم

0 نظرات: