اعتراض 23 نماینده مجلس به ممانعت از برگزاری سالگرد مهندس بازرگان

۲۰:۱۰ bamardum 0 نظر

اعتراض 23 نماینده مجلس به ممانعت از برگزاری سالگرد مهندس بازرگان

23 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به صادق محصولی وزیر کشور دولت محمود احمدی نژاد با ابراز تاسف از ممانعت نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم چهاردهمین سالگرد مهندس بازرگان اولین نخست وزیر پس از انقلاب خواستار برگزاری مراسمی در خور شان آن مرحوم شدند .

به گزارش خبرگزاری کار ایران – ایلنا در این تذکر کتبی خطاب به صادق محصولی آمده است : مایه تاسف است که در سی‌‏امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با رهبری داهیانه حضرت امام (ره) و حضور حماسه مردم و مجاهدت و مقاومت جمعی از مبارزین، علما و دانشگاهیان از جمله مرحوم بازرگان شکل گرفته است؛ ‌‏از برگزاری مراسم سالگرد وی جلوگیری می‌‏شود.

در ادامه این تذکر آمده است: در روزهایی که باید از این مبارزین و مجاهدین تجلیل کرد و نقش موثر آنها در پیروزی انقلاب را به تصویر کشید، جای تاسف است که حتی از برگزاری مراسم سالگرد درگذشت آنها نیز جلوگیری می‌‏شود.


محمدرضا تابش ، داریوش قنبری، علی اکبر اولیا، پیمان فروزش، نصرالله ترابی، سیروس سازدار، امیر طاهرخوانی، مسعود پزشکیان، محسن نریمان، جمشید انصاری، مصطفی کواکبیان، محمد علی کریمی و ... نمایندگانی هستند که خواستار رفع محدودیت از برگزاری مراسم سالگرد مهندس بازرگان اولین نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران شده اند.

23 نماینده معترض از وزیر کشور خواستند تا ضمن رسیدگی به این مساله،‌ ‏مراسمی در خور شان برای آن مرحوم در اسرع وقت برگزار کنند.

شایان ذکر است برگزاری مراسم مهندس مهدی بازرگان طبق دعوت ستاد برگزاری مراسم قرار بود روز پنج شنبه 3 بهمن ماه در حسینیه ارشاد تهران برگزار شود که با ممانعت نیروهای امنیتی این مراسم لغو گردید . این اولین عکس العمل رسمی است که در برابر قانون شکنی های نهادهای امنیتی در برخورد با مراسم های مختلف دگراندیشان از زمان به روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد صورت می گیرد .

منبع : بامردم

0 نظرات: