چند ماه ديگر نيز شما را تحمل خواهيم کرد

۲:۵۰ bamardum 0 نظر

انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان خطاب به محمود احمدی نژاد :
چند ماه ديگر نيز شما را تحمل خواهيم کرد
انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان در نامه سرگشاده اعتراض خود را نسبت به فقر و بدبختی ، سرکوب جريان‌های فکري و عقيدتي اهل تسنن ، نبود امنيت و آرامش ، اخراج و بازنشسته کردن اجباري اساتيد برجسته، تورم ، بی کاری و .... ابراز داشتند .
به گزارش ادوارنیوز : انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده‌های مهندسی و علوم پایه دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی دانشکده‌ی اقتصاد و علوم‌اداری در مورد حضور رييس دولت نهم در اين استان نامه سرگشاده ای صادر کرده اند .
در بخشی از این نامه آمده است :
جناب آقای احمدی‌نژاد؛ اين جا سيستان و بلوچستان است! محروم‌ترين استان کشور! با شنيدن و ديدن فجايع غزه و کشتار بي ‌رحمانه انسان‌ها در آن‌جا دل‌مان به درد آمد و به‌شدت از اين فاجعه انساني متأثر و متأسف شديم. اما در فاصله‌اي نه‌چندان دور، در سراوان نيز حادثه‌اي رخ داد که رفتار دوگانه دولت شما در برخورد با اين دو حادثه بر دردهاي‌مان افزود. آيا برداشت شما از عدالت و مهرورزي، سرکوب جريان‌های فکري و عقيدتي اهل تسنن است؟ اگر اين‌گونه است که شما خود، مظهر و نماد بي‌عدالتي هستيد. چگونه مي‌شود که داراي دومين دارنده‌ي ذخاير گازي جهان باشيم و مردم کشور، علي‌الخصوص مردم اين استان از داشتن گاز محروم باشند؟ آيا تاکنون در اين دو سفر استاني خود، جرأت کرده‌ايد با تمام تيم حفاظتي خود به شيرآباد يا کريم‌آباد زاهدان برويد و فقر و بدبختي را از نزديک لمس کنيد؟ نفت 130 دلاری، تحول اقتصادي پيشکش‌تان؛ همان آب و نان خالي را به سفره‌هاي مردم برگردانيد. انرژي هسته‌اي پيشکش شما و دولت‌تان، امنيت و آرامش را به مردم بازگردانيد. سه سال و اندي از آغاز خدمت‌گذاري و مهرورزي دولت شما مي‌گذرد اما ما چيزي نديديم مگر؛ - اعمال فشار و محدوديت شديد روي جنبش دانشجويي، احزاب و نهادهاي سياسي و مدني - بسته شدن فضاي مطبوعاتي کشور- افزايش ناهنجاري‌هاي اجتماعي- گسترش فقر، فساد و تبعيض- امکان به مخاطره افتادن تماميت ارضي کشور- انزواي هرچه بيشتر ايران در صحنه‌ي بين‌الملل، پس از صدور 4 قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل- اخراج و بازنشسته کردن اجباري اساتيد برجسته، باتجربه و دگرانديش دانشگاه‌ها- انتصابي شدن رؤساي دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها- افزايش تنش در حوزه‌ي روابط خارجي با جامعه‌جهاني- عمل‌کرد متناقض در تحريک عرق ملي و وانهادن تماميت ارضي در درياي خزر و جزاير ايراني در خليج فارس- رشد روزافزون و غير منطقي تورم، فقر و بيکاري- ناديده انگاشتن توصيه‌ها و نظرات متخصصين و کارشناسان حوزه‌ي اقتصادي براي برون‌رفت از وضعيت بحراني حاکم بر اقتصاد کشور- برداشت غيرمعقولانه از صندوق ذخيره ارزي و نامعلوم بودن ميزان ذخيره ارزي- تلاش براي ترويج سيستم صدقه‌پروري در جامعه- شتاب در اجراي طرح تحول اقتصادي براي پيش‌برد اهداف انتخاباتي با هزينه ملي، علي‌رغم اخطارها، تذکرات و توصيه‌هاي کارشناسان اقتصادي- ارائه آمارهاي غيرواقعي در زمينه تورم، بيکاري، رشد اقتصادي- از دست رفتن ميلياردها دلار از بيت‌المال در تبديل دلارهاي نفتي به يورو و طلا به منظور اجراي سياست مبارزه با دلار در دولت فعلي- آسيب‌هاي مديريتي ناشي از جابه‌جايي بيش از 9 وزير کابينه- افزايش هزينه‌هاي اجرايي دولت نهم و ...
در پایان نامه سرگشاده انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان آمده است :
از خود پرسيده‌ايد چه کرده‌ايد که مردم براي پايان دوره‌ي رياست شما بر دولت، لحظه شماري مي‌کنند؟ شما رييس‌جمهور ملت ايران نيستيد، بلکه تنها رييس دولتي اقتدارگرا و تماميت‌خواه هستيد. دولتي که کردان‌ها، الهام‌ها و محصولي‌ها در آن وجود دارند. باتوجه به دلايل فوق، حضور شما در دانشگاه مورد اعتراض ما مي‌باشد. زيرا کسي که با ستاره‌دار کردن، زنداني نمودن و اخراج دانشجويان و اساتید از دانشگاه‌ها به سرکوب جنبش دانشجويي مي‌پردازد، جايگاهي نزد دانشجو و دانشگاه ندارد. وعده‌های پوچ استانی به همراه اتوبوس‌هاي سياهي لشکر سالن پرکن را به تهران بازگردانيد، چند ماه ديگر نيز شما را تحمل خواهيم کرد.
شایان ذکر است دو روز پیش از آغاز دومین سفر استانی محمود احمدی نژاد به استان سیستان و بلوچستان انفجاری انتحاری در محل صبحگاه مشترک نیروی انتظامی در شهر سراوان واقع در شرق این استان به کشته شدن دست کم چهار تن و زخمی شدن دوازده تن دیگر انجامید گروه جندالله به رهبری عبدالمالک ریگی مسئولیت این حمله را پذیرفته است . قحطي هفت ساله ، سياست هاي سختگيرانه مسئولان استان در واردات و صادرات هاي مرزي، محروميت فرهنگي استان از جمله پايين ترين سطح از لحاظ تحصيل و سواد ، عدم به كارگيري نيروهاي شايسته بومي به خصوص پس از به روی کار آمدن استاندار دولت نهم که موجب بر کناری و تغيير شماري از مديران استان شده است از دیگر مشکلاتی است که مردم استان پهناور و مرزی سیستان و بلوچستان ایران از آن رنج می برند . در آذرماه سال ‪ ۸۴ دور اول سفر هيات دولت به اين استان با تصويب ‪ ۱۸۷مصوبه و توافقنامه همراه بوده که گفته مسئولان به صورت صد در صد اجرایی شده است . دولت نهم در این دوره 210 مصوبه براي شتاب بخشيدن به روند توسعه و آباداني بيش از پيش اين استان تصویب کرده است .

منبع : با مردم

0 نظرات: