بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد کرج در اعتراض به خاکسپاری شهدادر این دانشگاه

۶:۰۲ bamardum 0 نظر

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد کرج در اعتراض به خاکسپاری شهدادر این دانشگاه

بسم رب شهدا و صدیقین

"شهادت"، نه یک "باختن"، که یک "انتخاب" است، انتخابی که در آن مجاهد، با قربانی شدن خویش در آستانه معبد آزادی و محراب عشق، پیروز می شود.

شهیدان ، خونین جامه گان سپید رویند که جان بر کف ، مرگ را در آغوش کشیدند و خون سرخ خود را بر خاک پاک ایران افشاندند، جوانانی که نگاهشان به آسمان می سایید و با بخشیدن خون خود موجب اعتلای نام وطن شدند.تاریخ ایران عزیز به خاطر داشتن این فرزندان فرهمند و دلاوران دلیر به خود می بالد. شهیدان زنده اند و هر دم از آسمان زمزمه ی "عند ربهم یرزقون"به گوش می رسد .

"شهید قلب تاریخ است"

کدامین کس است که با نام شهید درآویزد و کیست که با یاد شهید بستیزد. سند شهید به نام هیچ کس زده نشده است،آنها متعلق به یکا یک مردم ایران هستند. اما به نظر می رسد کسانی راه شهید را به فراموشخانه اذهان سپرده اند و به مقبره داری شهیدان پرداخته اند. نباید نام نامیرای شهیدان وطن را برای نیل به اهداف و امیال خود بازیچه نمود و پیام خون شهیدان را دگرگون کرد. اما امروز نیز باید چون آن گرانمایگان در جبهه اعتلای نام وطن ، به میدان "اندیشه" و "تفکر" وارد شد و قدم در راه " آگاهی" گذاشت.

مگر نه اینکه شهیدان، دلیرانه برای ایران و ایرانی ، جان دادند و خون سرخ و گرم خود را مظلومانه هدیه کردند؛امروز نیز به پیروی از آنان باید به ایران و فرزندانش"آگاهی" و"آزادی" هدیه کرد.

در تمام سال های پس از جنگ عده ای با انواع تلاش ها و اصناف کوشش ها سعی کرده اند که تنها خود را ادامه دهنده ی راه شهدا بدانند و خود را منتسب به آنان کنندو بر این اساس بسیاری را متهم به بی اعتنایی به شهدا و احترام نگذاشتن به مرتبه ی شامخ آنان می کنند. هیچ کس و هیچ حزب و گروهی نباید شهید را مصادره به مطلوب کند،هیچ دسته ای نباید به نام آنان با دیگران در آویزد و دیگران را متهم کند. گویا نام نامیرای شهیدان امروزه اسبابی برای گستاخی و ابزاری برای تخطئه و تخریب دگر اندیشان گشته است.

در این بین قرار است 5 شهید گمنام به دانشگاه آورده و به خاک سپرده شوند .انجمن اسلامی دانشجویی ضمن ارج نهادن به شان والای شهیدان و اذعان به علو مرتبه و درجه ی آن گمنامان خوشنام و تاکید بر ادامه دادن راه و احیای نام آنان –که بسیار سخت و دشوار است- هشدارهایی را به دانشجویان و مسوولان دانشگاه نسبت به پیامدهای این اقدام بیان کرده و نگرانی خود را طی بند های زیر ابراز می دارد:

1- هتک حرمت شهداء

2- بهره برداری از جایگاه والای شهید در راستای منافع حزبی و جناحی

3- حضور پر رنگ تر افراد غیر دانشگاهی و نظامی و شبه نظامی در دانشگاه

4- محدودشدن هر چه بیشتر فضای سیاسی دانشگاه

5- افزایش فشار به دانشجویان و ایجاد حساسیت های کاذب و نا معقول نسبت به رفتار آنان و اتهام به نادیده گرفتن
حرمت شهدا
هرگز دل من ز خصم در بیــم نشد در بیـم ز صاحبان دیهیم نشد

ای جان به فدای آن که پیش دشمن تسلیم نمود جان و تسلیم نشد

دانشجویان دانشگاه آزاد کرج

0 نظرات: