آیت الله منتظری : چند ماه قبل از برکناری احساس می کردم که برنامه ای در کار است

۱۵:۵۹ bamardum 0 نظر

آیت الله منتظری : چند ماه قبل از برکناری احساس می کردم که برنامه ای در کار است

جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاههای تهران (دانشگاه هنر)،‏ ‏شهرکرد و کاشان و نيز جمعی از اقشار مختلف مردم در روز پنج شنبه ‏۱۳۸۷/۳/۹‏‏ ‏با آيت الله العظمی منتظری دیدار کردند .

آيت الله العظمی منتظری در این دیدار کوتاه ضمن تشکر از فعاليت های دانشجويان در‏ ‏دانشگاهها به ويژه انجمن های اسلامی درباره اهميت کسب علم و دانش تاکید کردند و ضمن بیان توضیحاتی در مورد اهمیت تحصیل علم از نظر قرآن و پیامبر اسلام خطاب به دانشجویانی که احساس وظیفه می کنند و در صحنه های سیاسی و اجتماعی وارد می شوند فرمودند : " توجه داشته باشيد اگر شما درس نخوانيد، بی دردها‏ ‏و عافيت طلب ها درس ها را می‎خوانند و آينده کشور و اسلام را قبضه خواهند‏ ‏کرد و آن وقت دردی از دردهای مردم دوا نمی شود. "

آيت الله العظمی منتظری در ادامه مزاحمت برای‏ ‏دانشجويان ، محروم کردن دانشجویان از حقوق‏ ‏اجتماعی و جلوگيری از تحصيل علم به بهانه های مختلف‏ همچون ستاره دار کردن دانشجویان به صرف ابراز عقيده يا مخالفت با برخی افراد را درست ندانستند . ایشان در ادامه خطاب به دانشجویان فرمودند : " ‏‏ ‏با همه اين مشکلات و گرفتاريها که برای شما ايجاد می‎شود، سفارش من اين‏ ‏است که امر به معروف و نهی از منکر را که وظيفه همگانی است فراموش‏ ‏نکنيد. بنابر آنچه که اميرالمؤمنين (ع ) در وصيت خود به امام حسن (ع ) و‏ ‏امام حسين (ع ) فرموده اند :"امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنيد، که اگر‏ ‏ترک کنيد اشرار و بدان بر شما مسلط می‎شوند و آن وقت هر چه دعا کنيد‏ ‏مستجاب نمی شود". امربه معروف و نهی از منکر را منحصر ندانيد در مسائل‏ ‏جزئی ، بلکه در مسائل اجتماعی و سياسی بايد هر يک در حد توان خود‏ ‏سکوت نکرده و تواصی به حق و در صورت بروز مشکلات تواصی به صبر‏ ‏نماييد".

آیت الله منتظری در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در مورد علت برکناری ایشان از قائم مقامی رهبری در سال 1368 اظهار داشتند : " ‏ ‏من از چند ماه قبل از آن اتفاق احساس می‎کردم که برنامه ای در کار است ،‏ ‏مطالبی هم هنوز هست که من نخواستم پرده دری کنم ، ولی از برکناری ام هيچ‏ ‏ناراحتی نداشته و ندارم . حتی پدر مرحوم من وقتی خبر کنار رفتن من را شنيده‏ ‏بود سجده شکر به جا آورده بود که مسئوليت از روی دوش من برداشته شده‏ ‏است . اصلا آدم عاقل سعی می‎کند که کمتر مسئوليت داشته باشد. دنيا هم از‏ ‏اين بالا و پايين ها زياد دارد. مهم اين است که انسان وظيفه اش را انجام دهد تا‏ ‏نزد خدا حجت داشته باشد."

لازم به توضیح است که سایت رجا نیوز از نزدیکان به محمود احمدی نژاد رییس جمهور ، در شیطنتی در هفته گذشته سعی داشت از قول دکتر عارفی ، پزشک رهبر فقید انقلاب و وزير علوم دولت شهيد رجايي ، علت درد قفسه سینه آیت الله خمینی را اختلاف نظر و برکناری آیت الله منتظری از قائم مقامی رهبری عنوان کند و در تیتر خود این مسئله را " اثر منفي ماجراي منتظري بر سلامتي امام " مطرح کرده است .

0 نظرات: