تنديس "فرشته عدالت" به نسرين ستوده اهدا شد

۲۰:۵۷ bamardum 0 نظر


تنديس "فرشته عدالت" به نسرين ستوده اهدا شد

روابط حسنه ایران و مالزی در گرو سخنرانی عبادی

ديروز در مراسمي در تهران، جمعي از فعالان جنبش زنان تنديس "فرشته عدالت" را به نسرين ستوده اهدا کردند.آن سو تر دولت محمود احمدی نژاد با فشارهای دیپلماتیک به دولت مالزی سعی در جلوگیری ازسخنرانی شیرین عبادی دارد .
فعالان جنبش زنان، تنديس فوق را به پاس تقدير از فعاليت هاي نسرين ستوده، برنده جايزه کميته بين المللي حقوق بشر ايتاليا، در دفاع از فعالان جنبش زنان و نيز دفاع از کودکان قرباني، به وي هديه دادند. در مراسم ديروز، که از سوي جمعي از فعالان کمپين يک ميليون امضا، مادران صلح، کانون زنان ايراني و چند تن از فعالان اجتماعي تدارک ديده شده بود، ستوده با تشکر از اهداي اين تنديس گفت: "ما سالهاي سختي را پشت سر گذاشته ايم. سالهاي دهه شصت را که سياه ترين دوره بود بويژه براي زنان. در اين دوره هژموني تحقير در حريم خصوصي خانواده ها نيز رخنه کرده بود. تاحدي که شوخي هاي رايج مهماني هاي خانوادگي نيز توهين و تحقير زنان بود. دهه هفتاد، کم کم خود را پيدا کرديم و آن قدر پا فشرديم تا امروز که خواسته هايمان را روشن واضح در عرصه هاي عمومي و خصوصي مطرح مي کنيم و حاضريم که به خاطر آن هر هزينه اي را پرداخت کنيم. به زندان مي رويم، احضار مي شويم، ممنوع الخروج مي شوم، اما همچنان ادامه مي دهيم."
وي سپس به برخي حاضران در جمع که در دو سال گذشته تجربه بارها احضار و زندان را در کارنامه فعاليت اجتماعي خود داشتند اشاره کرد و آنها را مصداق اين سخن و "شاهدان زنده جنبش زنان ايران" دانست. اين وکيل مدافع حقوق بشر که وکالت داوطلبانه بسياري از فعالان جنبش زنان را به عهده داشته است، همچنين گفت: از شما متشکرم، هم به خاطر چيزهايي که از شما آموخته ام و هم به خاطر اينکه اعتبار اين جايزه به خاطر دفاع از شما بوده است.
در ادامه مراسم خديجه مقدم، محبوبه کرمي و شهلا فروزان فربا ايراد سخناني به تقدير از فعاليت هاي نسرين ستوده پرداختند.شایان ذکر است جايزه کميته حقوق بشر ايتاليا، ماه دسامبر طي مراسمي رسمي به نسرين ستوده، به عنوان نخستين دريافت کننده اين جايزه بين المللي، اهدا خواهد شد. این در حالی که در خبرها آمده است به دلیل فشارهای دولت محمود احمدی نژاد به دولت مالزی برنامه سخنرانی شیرین عبادی این فعال حقوق بشر و مدافع حقوق زنان تحت تاثیر قرار گرفته است . به گزارش روزآنلاین سفر شیرین عبادی به کشور مالزی به منظور انجام یکسری سخنرانی در مراکز دانشگاهی پژوهشی لغو شده است . دولت محمود احمدی مدعی است شیرین عبادی یکی از منتقدان سرسخت دولت است از این رو همسو با دول غربی است به همین بهانه به وزارت امور خارجه مالزی پیام داده است سخنرانی شیرین عبادی می تواند به روابط حسنه دو کشور به خصوص در زمینه آموزش صدمه بزند .مقامات ایرانی در حالی دست به اقدام ديپلماتيک براي جلوگيري از سخنراني تنها برنده ايراني جايزه صلح نوبل می زنند که طی سالهای گذشته عبادی با حضور در ‎کشورهاي اروپايي، آمريکايي و آسيايي، دهها دکترای افتخاری را از معتبرترین دانشگاه های جهان دریافت کرده است .
منبع : با مردم ‎ ‏

0 نظرات: