هیچ مدرکی از کشته شدن گروگانها وجود ندارد

۱۹:۵۸ bamardum 0 نظر

هیچ مدرکی از کشته شدن گروگانها وجود ندارد

علی کردان، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی با خبرنگاران گفت که مدرکی در دست دولت نیست که حکایت از کشته شدن گروگانهای ایرانی جندالله باشد. وزیر کشور ایران افزوده است که این موضوع به مفهوم رد کردن شهادت آنان از سوی دولت نیست.
علی کردان در این گفتگو همچنین از تشکیل یک کمیتۀ ویژه در وزارت کشور بمنظور پیگیری وضع گروگانها خبر داده و افزوده است که این کمیته به همراه تمام نیروهای ذیربط بطور روزانه، در حال پیگیری و رصد کردن موضوع گروگانهاست.
گروه جندالله به سرکردگی عبدالمالک ریگی، دوازدهم ژوئن گذشته شانزده تن از مرزبانان ایرانی را در پاسگاهی در سراوان به اسارت خود در آورده و آنان را به پاکستان منتقل کرد. این گروه بعدها از اعدام چند تن از آنان خبر داد که هنوز خبر اعدام گروگانها از سوی دولت ایران مورد تأیید قرار نگرفته است.
هفتۀ گذشته، نهم سپتامبر، خبرگزاری فرانسه بنقل از یکی از مقامات پلیس ایران خبر داده بود که گروه جندالله یکی از گروگانهای خود را آزاد کرده و این گروگان به مخل اقامت خود بازگشته است.
عبدالمالک ریگی، رهبر گروه جندالله در ماه اوت اعلام کرده بود که آمادهۀ مذاکرده با مقامات جمهوری اسلامی برای آزادی گروگانها و حتی دست برداشتن از مبارزۀ مسلحانه است بشرط آنکه دولت، حقوق سیاسی اهل تسنن را برسمیت بشناسد.
جمهوری اسلامی ایران ضمن انتقاد از نحوۀ برخورد پاکستان با این مسأله، اعلام کرده است که حاضر نیست برای آزادی گروگانها به گروه جندالله که از نظر دولت، گروهی تروریستی است، امتیاز بدهد.

منبع : رادیو فرانسه

0 نظرات: