مراسم نهمین سالگرد فروهرها به دليل ممانعت نيروهاي امنيتي برگزار نشد

۱۲:۳۸ bamardum 0 نظر

مراسم نهمین سالگرد فروهرها به دليل ممانعت نيروهاي امنيتي برگزار نشد

این مراسم که نهمین سالگرد به خون کشیده شدن این دو مصدقی وطن پرست بود همانطور که انتظار می رفت اجازه برگزاری نیافت .

پرستو دختر مرحوم داریوش فروهر قبلا اعلام کرده بود که با توجه به تجربه ۳ سال گذشته، فرصت برگزاری يک مراسم در مکان عمومی داده نخواهد شد،از این رو، وی امسال از تقاضای اخذ مجوز خودداری کرده و چون از نظر قانونی برای برگزاری اين مراسم در خانه شخصی به مجوز نيازی نیست، ایشان اميدوار بود که برگزاری اين مراسم – بر خلاف سال گذشته – بدون مخالفت مقامات انجام شود. اما مامورین از ساعت دو بعد از ظهر کوچه ای که منزل دبیر کل فقید حزب ملت ایران در آن واقع بود را مسدود کردند و تعداد زیادی از مامورین، در خیابان هدایت و کوچه های اطراف پراکنده شدند تا به متفرق کردن مردم بپردازند . حساسيت به قدري بود كه حتي جمع های سه یا چهار نفره را هم تحمل نمي كردند .

جمع کثیری از فعالان سیاسی و دوستداران آن مرحوم، با وجود احتمال قریب به یقین جلوگیری از برگزاری مراسم، در محل حاضر شدند. ولی با ممانعت و بعضا تذکر مامورین (که برخورد مناسبی هم نداشتند) روبرو گردیدند. مامورین برای متفرق کردن مراجعین دو بار به انها تذکر داده و هشدار می دادند که بار سوم آنها را دستگیر خواهند کرد .

نکته بسیار جالب این بود که خطوط تلفن همراه در منطقه های اطراف - حتی تا ضلع شمالی میدان هفت تير- از ساعت دو قطع بود.

لازم به ذكر است پيش از اين چندين مراسم از جمله سالگرد تاسيس نهضت آزادي ايران و نماز عيد فطر دگرانديشان به همين ترتيب لغو شده اند .

0 نظرات: