روايت هاي ضد و نقيض از قتل يك قاضي

۱:۰۰ bamardum 0 نظر

روايت هاي ضد و نقيض از قتل يك قاضي

خبرگزاري فارس در روايت هاي مختلف به نقل از يك منبع آگاه ، بازپرس روشن رئيس شعبه سوم جنايي تهران و جعفرزاده سرپرست دادسراي امور جنايي تهران ابهاماتي در حقيقت ماجراي اين حادثه ايجاد كرده است .

خبرگزاري فارس امروز شنبه ساعت 13 در بخش اجتماعي – حوادث در خبر فوري از كشته شدن كارمند يكي از شعب شوراي حل اختلاف در بعدازظهر پنج شنبه خبر داد .

سپس در بخش خبري ديگر به نقل از بازپرس روشن رئيس شعبه سوم جنايي تهران كارمند متوفي را محمد منصوري كارمند شوراي حل اختلاف شعبه 608 ولنجك معرفي و شرح ماجرا را اينگونه منتشر ساخت : « عده‌اي با مراجعه به محمد منصوري از وي خواستند براي رفع مشكل موجود در زمينه ارثيه به خانه آنها بيايد و قاضي منصوري نيز با آنها همراه شده و براي رفع اين مشكل به منزل آنها رفت. بعد از حضور منصوري در منزل اين افراد، درگيري بين آنها شروع مي‌شود و مرد ميانسال كه يكي از طرفين دعوا بوده است به يكي از اتاق‌ها مي‌رود و بعد از خروج از اتاق با اسلحه‌اي كه به همراه آورده بود تمام كساني را كه در منزل بودند به رگبار مي‌بندد و 6 نفر از جمله محمد منصوري در اين حادثه كشته مي‌شوند . »

در بخش خبري سوم خبرگزاري فارس به نقل از منبع آگاه از كشف 15 اسلحه در محل اختفاي قاتل خبر مي دهد و مي نويسد « روز پنجشنبه محمد منصوري، كارمند شعبه 608 شوراي حل اختلاف تهران براي قرار مهر و موم ما ترك (اموال به جا مانده از متوفي) به محل مي‌رود، در اين پرونده خانواده‌‌اي بر سر ارث و ميراث با يكديگر اختلاف داشتند كه با وساطت شوراي حل اختلاف به آشتي مي‌انجامد. در محل مهر وموم پس از جر و بحث وكلاي دو طرف، اختلافات دوباره مطرح مي‌شود كه قاتل با شليك اسلحه مادر، خواهر زاده، ‌داماد، رئيس شوراي حل اختلاف ولنجك، وكيل مادرش را مي‌كشد. در اين حادثه از منزل اين قاتل 56 ساله، 15 قبضه سلاح كشف شده است. وكيل قاتل و 2 نفر از اعضاي شوراي حل اختلاف از دست قاتل فرار مي‌كنند. »

در گزارش چهارم خبرگزاري فارس به نقل از جعفرزاده، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران مي نويسد « تحقيقات نشان داد پيرزن صاحبخانه از قاضي منصوري خواسته ‌است تا به همراه وي و فردي امين و همچنين وكيل اين زن و 2 دختر و داماد وي به خانه اين فرد برود. اين جلسه قرار بود تا درباره اختلاف خانوادگي بر سر ارثيه 40 ميليارد توماني بحث شود و منصوري بين اين افراد صلح برقرار كند. در اين جلسه، مرد 57 ساله متهم به قتل متوجه مي‌شود كه مادرش با همدستي 2 خواهرش مقدار زيادي از اسناد خانوادگي را به اسم خود كرده‌اند. اين فرد عصباني شده و به داخل اتاقي رفته است. سپس با يك قبضه سلاح به بيرون از اتاق آمده و اين افراد را به قتل رسانده و سپس از محل متواري شده‌ است. منزل اين فرد در حوالي ولنجك شناسايي شد و مشخص شد اين فرد قصد دارد تا به زندگي خود پايان دهد و عده‌اي را نيز بكشد كه با انجام عمليات رواني ويژه اين فرد در ساعت 11 صبح جمعه دستگير شد.

در آخرين گزارش خبرگزاري فارس از قول فخرالدين جعفرزاده، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران آمده است « با تلاش و انجام عمليات رواني دقيق در ساعت 11 صبح با فاصله 17 ساعت از وقوع قتل موفق به دستگيري اين فرد شديم. اين فرد (فرد قاتل ) در حال حاضر در مراحل اوليه بازجويي است تا مشخص شود وي از قبل تصميم به اين كار داشته است يا خير. »

لازم به توضيح خبرگزاري ايسنا حضور محمد منصوري در محل حادثه را از ساعت 12 ظهر روز پنج شنبه و اقدام به تير اندازي از سوي پسر خانواده را ساعت 19 بعدازظهر و زمان دستگيري او را 21 جمعه شب ذكر كرده در صورتي كه خبرگزاري فارس ساعت دستگيري را 11 صبح جمعه منتشر كرده است .

به گزارش خبرگزاري ايسنا «حميدرضا» پس از دستگيري و انتقال به اداره دهم پليس آگاهي ضمن اعتراف به تيراندازي به اعضاي خانواده‌ و ديگر افراد حاضر در محل وقوع جرم، به کارآگاهان گفت كه مادرش با همدستي خواهرانش سعي در تضييع حق او را داشته است.
به گفته اين متهم به قتل زماني كه اواحساس کرده بود كه از مسير قانوني نمي تواند به حقوق خود برسد تصميم گرفت كه از خانواده‌اش انتقام گيري كند.

در بخش خبري دوم كه به نقل از بازپرس روشن رئيس شعبه سوم جنايي تهران منتشر شده است ابتدا محمد منصوري كارمند و سپس به عنوان قاضي معرفي وعلت حضور وي در محل حادثه درخواست عده اي براي رفع مشكل موجود در زمينه ارثيه عنوان شده است اما در بخش سوم خبر به نقل از يك منبع آگاه از كشته شدن رئيس شوراي حل اختلاف كه براي قرار مهر و موم ما ترك(اموال به جا مانده از متوفي) به محل حادثه رفته است خبر داده و از نجات دو تن از اعضاي شوراي حل اختلاف كه موفق به فرار از محل حادثه شده اند گزارش مي دهد در بخش چهارم به نقل از جعفرزاده، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران هيچ اشاره اي به حضور دو نفر از اعضاي شوراي حل اختلاف نمي شود و تنها از حضور فردي امين نام مي برد و علت حضور قاضي منصوري بر قراري صلح و رفع اختلاف خانواده مذ كور بر سر ارثيه 40 ميليارد توماني عنوان مي شود .

نام محمد منصوري در حالي به عنوان فرد متوفي و رييس شوراي حل اختلاف منتشر مي شود كه برخي از خبرگزاري ها خبر از كشته شدن قاضي فخرايي رييس يكي از شعب حل اختلاف تهران داده اند .
منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: