ماجراهاي آقاي رحيمي

۰:۲۵ bamardum 0 نظر

ماجراهاي آقاي رحيمي

الياس نادران نماينده مجلس در روزهاي گذشته سندي را منتشر كرد كه محمد رضا رحيمي معاون اول محمود احمدي نژاد در زمان رياست ديوان محاسبات ، براي يكي از نزديكانش معرفي نامه اي را با امضا ء دكتر رحيمي براي دانشگاه بلفورد واقع در ونكوور كانادا صادر كرده است ، در حالي كه چنين دانشگاهي نه تنها در كانادا بلكه در هيچ نقطه اي از جهان وجود ندارد

انتشار اين سند موج جديدي از اعتراض فعالان و ناظران سياسي و نمايندگان مجلس را به همراه داشته است و اقتضا مي كند مدرك دكتراي رحيمي هر چه سريعتر از سوي نهاد هاي مسئول مورد بررسي قرار گيرد تا در صورت سوء استفاده از اين عنوان برخوردهاي لازم با شخص و اشخاص متخلف انجام گيرد . مروري گذرا بر ماجراي مدرك دكتراي رحيمي در پي مي آيد .


ماجراي مدرك دكتراي دو قلو كردان و رحيمي

بيست و سوم مرداد 87 علي رضا زاكاني نماينده مردم تهران در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اینکه معاون رئیس جمهور اعلام کرده از کسانی که نسبت به مدرک کردان تشکیک می کنند شکایت خواهد کرد به این دلیل است که خود آقای رحیمی چنین مدرکی دارد.

نماینده مردم تهران درباره شکایت معاون حقوقی رئیس جمهور از رسانه هایی که درباره مدرک کردان خبر منتشر کرده اند، گفت: علت سخن معاون رئیس جمهور اين است که مدرک تحصیلی کردان دو قلو است و قل دوم آن نزد آقای رحیمی است.
وی در پاسخ به اینکه آیا فقط کردان و رحیمی از این دست مدرک در اختیار دارند، اظهار داشت: ما تا کنون این دو نفر را پیدا کرده ایم و ممکن است که از این دست افراد بیشتر هم باشند.


ماجراي مشاهده مدرك كردان ، دروغي كه هيچگاه پيگيري نشد

زماني كه ماجراي مدرك دكتراي تقلبي وزير وقت وزارت كشور علي كردان در كش و قوس بود ، محمد رضا رحيمي كه نقش معاون حقوقي محمود احمدي نژاد در دولت نهم را ايفا مي كرد در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی در تاريخ 6 شهریور87 مدعي شد شخصا مدرك ارسالي و تاييد شده كردان را مشاهده كرده و اين مدرك در سايت اصلی آكسفورد وجود دارد . زمان گذشت و سايت آكسفورد صدور چنين مدركي را كذب اعلام كرد و مجلس نيز وزير كشور را بركنار كرد .

ماجراي تقاضاي رفع مرض از خدا

در حاشيه استيضاح كردان و راي مجلس به وزارت محصولي ، رحيمي رفتار نمايندگان در ماجراي کردان و اخراج عباسي مديرکل دفتر دولت را يک «مرض» ناميد و خطاب به خبرنگاران گفت؛ "از خدا مي خواهم رفع مرض شود" اين سخن كه خشم برخي از نمايندگان راه در پي داشت در نهايت با وساطت اعضاي هيات رئيسه فروكش كرد . به گفته احمد توكلي عباسي قصد داشت تحت عنوان كمك به مساجد و ارائه پول به نمایندگان، امضاهای طرح استیضاح كردان را پس بگیرد كه مجلس در برابر آن واكنش نشان داد و حتی احمدي نژاد آن شخص را عزل كرد و قرار شد رسیدگی شود كه البته نشد.

ماجراي شكستن ضبط صوت يك خبرنگار

پس از استيضاح كردان يك روز كه رحيمي به همراه احمدي نژاد به مجلس رفته بود در حلقه پرسش هاي خبرنگاران پارلماني گرفتار شد . خبرنگاران به رحيمي يادآوري کردند که گويا کار دارد به جاي باريكي مي رسد و نماينده يي که ماجراي صحت مدرک وي را از وزير علوم پرسيده، از پاسخ هاي زاهدي قانع نشده و به همين دليل قرار است موضوع را در صحن علني مجلس مطرح كند . رحيمي در واكنش به اين خبر ، خبرنگاري كه اين موضوع را مطرح کرد را تهديد به «اخراج» از مجلس نمود و بعد اين اقدام نمايندگان ملت را «غيرقانوني» خواند . در حالي که با عصبانيت خطاب به پرسش هاي آنها بلند گفت؛ «ولم کنيد، اجازه بدهيد بروم.» با هل دادن چند خبرنگار سبب شکسته شدن واکمن يکي از خبرنگاران شد.

ماجراي بررسي مدرك رحيمي در كميسيون اصل نود

بالاخره داستان مدرك دكتراي محمد رضا رحيمي معاون اول محمود احمدي نژاد روز گذشته به اينجا رسيد كه كميسيون اصل نود مجلس قرار است شكايت الياس نادران ، احمد توكلي و علي رضا زاكاني را در اين خصوص مورد بررسي قرار دهد .

بر اساس اخبار منتشر شده رحيمي از عنوان جعلي دكترا در سمت دانشكده حقوق دانشگاه آزاد واحد جنوب استفاده كرده و بر اساس آن حقوق دريافت كرده است .

منبع : با مردم

0 نظرات: