انحلال دادسرای امنیت

۱۴:۳۰ bamardum 0 نظر

انحلال دادسرای امنیت

دادسراي امنيت که زير نظر قاضي حسن حداد ، متين راسخ و حيدي فرد به طور ویژه به پرونده فعالان سیاسی اجتماعی رسیدگی می کرد منحل شد .

با بركناري سعيد مرتضوي دادستان پيشين تهران و انتصاب جعفری دولت آبادی رییس دادگستری استان خوزستان به این سمت و تغيير رياست دادگاه انقلاب از حجت‌الاسلام مبشري به حسين لطفي تغييرات ديگري در سطح معاونان سابق دادستان تهران انجام شد كه مي توان به انحلال دادسرای امنیت در مجموعه دادسرای انقلاب و بركناري حسن زارع ‏دهنوی معروف به قاضی حداد كه معاونت دادسرای امنیت دادگاه انقلاب را بر عهده داشت اشاره كرد .

به این ترتیب معاونت امنیت دادستانی تهران که از چهره‌های شاخص شاغل در آن می‌توان به "حسن حداد"، "متین راسخ" و "حیدری فرد" اشاره کرد و در آخرین طبقه ساختمان دادگاه انقلاب تهران مستقر بود، منحل شد .

در اين ارتباط محمود سالاركيا معاون نظارت بر امور ضابطان دادستان تهران اظهار داشت : " اين دو دادسرا از ابتدا يكي بوده و اختيارات مشتركي هم داشتند ولي به دليل كثرت كار در دادگاه انقلاب بخشي از كارها بر عهده برخي گذاشته شده بود اما تصميمي مديريتي گرفته شد كه مديريت اين دو دادسرا يكي شود " .

انحلال دادسراي امنيت و بركناري حسن زارع ‏دهنوی معروف به قاضی حداد از اين لحاظ قابل تامل است كه این نهاد نقش عمده‌ای در صدور قرارهای بازداشت مورد درخواست نهادهای امنیتی طی سالهای اخیر را داشته و به عنوان بازوی اجرایی دادستان پیشین تهران ، سعید مرتضوی به نهادي امنیتی- قضایی تبديل شده و به طور ویژه به پرونده فعالان سیاسی اجتماعی رسیدگی و بنا به اظهار نظر بسیاری از متهمان سیاسی سالهای گذشته ، آشکارا مطابق نظر ماموران امنیتی وزارت اطلاعات عمل مي كرد .

از سوی دیگر مصطفی پور محمدی رئیس سازمان بازرسی كل كشور در هفته هاي گذشته از حضور تعدادی از افراد مرتبط با دادسرا در بین متهمان پرونده كهریزك خبر داد که گفته می شود نام دو تن از قضات مشهور در بین این متهمان وجود دارد.

منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: