سايت هاي اصولگرا به دنبال ايجاد شبهه در فعاليت ياهو

۱:۲۲ bamardum 0 نظر

سايت هاي اصولگرا به دنبال ايجاد شبهه در فعاليت ياهو

در حالي كه مقام هاي ياهو اخبار فروش اطلاعات كاربران خود را به سازمان هاي امنيتي ايران تكذيب كرده اند سايت هاي خبري اصولگرايان ، همچنان بر همكاري ياهو با مقامات وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصرار دارند .

به نظر مي رسد سايت هاي اصولگرا و حامي دولت محمود احمدي نژاد از جمله ايرنا، رجانيوز ، فردا ، جهان نيوز و ... در پي بي اعتمادي كاربران ايراني سرويس هاي رايگان اينترنتي از جمله ياهو و جي ميل هستند .

سایت خبری ZDNet خبر همکاری ياهو با مقام هاي جمهوري اسلامي را به نقل از یک وبلاگ دانشجويي فارسي زبان منتشر کرده است و مدعي است شركت ياهو براي فرار از فيلترينگ سايت خود در ايران 200 هزار پست الكترونيكي ايراني را در اختيار اين مسئولان قرار داده است .

در اين حال سايت خبري تحليلي عصر ايران ، وبلاگ منتشر كننده خبر همكاري ياهو با مقام هاي جمهوري اسلامي را متعلق به انجمن پادشاهي دانست كه در قالب جنبش همبستگی دانشجویان ایران فعالیت می کند و پرچم شیر و خورشید ستون سمت راست اين پايگاه را نشانه وابستگي آن به رژيم پهلوي خواند و عنوان كرد رهبر قبلی اين گروه به دلیل همکاری ياهو با مقامات ایرانی لو رفته است .

همچنين ايرنا به نقل از روزنامه ايتاليايي کوريره دلاسرا افزود: فارغ از درستي يا نادرستي اين خبر، بايد يادآور شد که ياهو و گوگل درگذشته نيز چنين اقدامي انجام داده و هر دو سايت با کشور چين درموردي مشابه به توافق رسيده بودند.

اين روزنامه نوشت: سايت ياهو چند سال پيش درجريان زنداني شدن "ونگ ايکسيامنگ" و " شي تائو" دو تن ازمخالفان دولت چين نقش داشته و کار خود را با ذکر اين جمله که "ما طبق محدوديت هاي قانون محلي اقدام مي کنيم" توجيه کرد.

این درحالی است که یاهو طرح چنین ادعایی را خالی از دلیل و فروش اطلاعات کاربران به سازمانهای امنیتی را تکذیب کرد.

به نوشته روزنامه نوول اویزرواتور فرانسه یاهو در واکنش به این اخبار هرگونه ارتباط اطلاعاتي با ايران را رد و برخط مشي خود پيرامون اعتقاد به حريم خصوصي افراد تاكيد نموده و اخبار منتشر شده در مورد دادن اسامي ‪ ۲۰۰‬هزار وبلاگ نويس به دولت ایران را بی دلیل و درجهت سایه افکنی به روی فعالیت های این شرکت خواند .

لازم به توضيح است اينترنت و دستيابي به سرويس هاي رايگان چون جي ميل و ياهو و امكانات اين سرويس ها از جمله ياهو مسنجر پس از وقايع انتخابات و اعتراض گسترده مردمي به نتايج انتخابات چند بار با محدوديت هاي مختلف و فيلتر روبرو شده اند و كاربران آنها بارها متهم به براندازي نرم از سوي مسئولان جمهوري اسلامي شده اند.

منبع : با مردم

0 نظرات: