مسامحه و غفلت ، دليل فوت اميرحسين حشمت ساران

۲۱:۰۱ bamardum 0 نظر

مسامحه و غفلت ، دليل فوت اميرحسين حشمت ساران

اميرحسين حشمت ساران با بی توجهی مسئولان زندان رجايي شهر كرج در پي بروز عارضه سكته مغزي صبح روز جمعه 16 اسفند ماه در گذشت .

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر اميرحسين حشمت ساران كه به دليل تشکيل گروهی به نام " جبهه اتحاد ملی" در دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان شهریار محاکمه و به هشت سال زندان محکوم شده بود بیش از ۵۰ سال سن داشت و از چند ماه پیش دچارعارضه قلبی بود و در شرايط جسمانی نامساعدی به سر می برد، كه با بی توجهی مسئولان زندان رجايي شهر كرج روز ۱۵ اسفند ماه در پی بروزعارضه سکته مغزی، به بيمارستان انتقال يافته و صبح روز 16 اسفند ماه به ديار حق شتافت .

در پی انتشاراخباری پيرامون مرگ اميرحسين حشمت ساران، و تاييد اين خبر از سوي خانواده ايشان محمدرضا فقیهی، وکیل آقای حشمت ساران در مصاحبه با بي بي سي فارسي درباره مرگ او گفت: "اعزام زندانیان بیمار به خارج از زندان برای معالجه، به موافقت مسئولان قضائی بستگی دارد، اما در مورد موکل من 'مسامحه و غفلتی آشکار' صورت گرفت که به فوت او انجامید".

به گفته او، رئیس زندان رجائی شهر کرج که آقای حشمت ساران در آن نگهداری می شد، طبق ماده ۲۲۹ آئین نامه اجرائی سازمان زندان ها، می بایست امکان مرخصی را برای او فراهم می کرد.

اين در حالي است كه مرگ اين زندانی سياسی در شرايطی صورت می گيرد که در طی دو سال گذشته، دو زندانی سياسی ديگر، در روندی مشابه و نامعلوم در اين زندان جان خود را از دست داده اند و هيچ يک از مسئولان نسبت به شرايط انها، پاسخ گو نبوده اند.

لازم به توضيح است آقاي اميرحسين حشمت ساران که پنجمين سال حبس خود را در زندان رجايی شهر کرج سپری می کرد، طی اين مدت تنها يکبار موفق به دريافت مرخصی شد که با پايان يافتن مدت مرخصی اش توسط ماموران در منزلش بازداشت و به زندان انتقال يافت. وی در مصاحبه ای اعلام کرده بود"، از آنجا که خود را گناهکار نمی داند به زندان باز نخواهد گشت". حضور او در تجمع اعتراضی در برابر هتل لاله تهران سبب شد ۸ سال حبس تعليقی اش از سوي دادگاه انقلاب به حکم تعزيری و در مجموع به ۱۶ سال حبس تبديل شود .


منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: