مقابل زندان اوین صورت گرفت : بازداشت خانواده‌های دانشجویان زندانی

۹:۲۰ bamardum 0 نظر

مقابل زندان اوین صورت گرفت : بازداشت خانواده‌های دانشجویان زندانی

در حالی که خبر فوت اميدرضا ميرصيافی وبلاگ‌نويس و روزنامه‌نگار در زندان موجی از نگرانی ها ی فعالان و مدافعان حقوق زندانیان را در بر گرفته است بازداشت ده تا پانزده تن از خانواده های دانشجویان بازداشتی همزمان با تحویل سال بر شدت این نگرانی ها افزوده است .

ساعتی پیش از تحویل سال، حدود ۳۰ نفر از اعضای خانواده‌های دانشجویان زندانی، به همراه تعدادی از فعالان حقوق بشر و دانشجویان، در پیاده‌روی مقابل زندان اوین سفره هفت‌سین پهن کرده و مشغول خواندن دعای تحویل سال بودند که با پرخاش و تهدید به بازداشت یک افسر نیروی انتظامی و ماموران همراهش روبرو می شوند . ماموران نیروی انتظامی شماری از حاضران که خواستار ترک محل پس از دقایقی دیگر بودند را بازداشت می کنند .

پس از پایان تجمع مقابل زندان اوین، گروهی از فعالان حقوق بشر، عازم مقر پلیس امنیت می شوند تا مسئله بازداشت‌شدگان را پی‌‌‌گیری كنند که فرید هاشمی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران، و امین نظری، عضو شورای مركزی تحكیم، در مقابل ساختمان پلیس امنیت بازداشت شده همچنین پلاك‌های خودروهای متعلق به مهندس كیوان صمیمی، مجید دری و صادق شجاعی نیز توسط نیروی انتظامی ضبط می گردد .

اسامی برخی از بازداشت‌شدگان هنوز مشخص نشده است اما نام های سعید فیض‌الله‌زاده، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه، مهدی عربشاهی، دبیر تشكیلات تحكیم وحدت، میلاد اسدی، دانشجوی صنعتی خواجه‌نصیر به همراه پدر و مادرش، بهاره هدایت، عضو شورای مركزی تحكیم، خانم بهبهانی و اردشیر رضوان، از بستگان نریمان مصطفوی، دانشجوی پلی تكنیك كه چند هفته پیش دستگیر شده بود، درمیان بازداشت‌شدگان دیده می شود .

عبدالله مؤمنی سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت در گفتگویی با بی بی سی فارسی تعداد بازداشت شدگان را بین ده تا پانزده تن اعلام کرد . وی همچنین اظهار کرد خبری از آزادی بازداشت شدگان تا آخرین ساعات روز ۳۰ اسفند (به وقت تهران) دریافت نکرده و اعضای خانواده های آنها پیگیر بازداشت های صورت گرفته هستند.

این بازداشت ها در حالی صورت می گیرد که مرتضی تمدن استاندار تهران در حاشیه همایش توجیهي انتخابات دهم ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد افراد بازداشت شده در حاشیه مراسم سالگرد مهندس مهدی بازرگان در مقابل حسینیه ارشاد با رد اخبار منتشر شده در خصوص بازداشت ها آن را شایعه خواند .

منبع : وبلاگ با مردم

0 نظرات: