در خانه دوم هوگو چاوز چه مي‌گذرد؟

۶:۵۷ bamardum 0 نظر

پس از تغيير کنسول سفارت ونزوئلا در تهران به دليل يک رسوايي اخلاقي، تعداد زيادي از دختران جوان زير ۲۵ سال ايراني در اين سفارت استخدام و هرچند توانايي زيادي در مترجمي و انجام فعاليت‌هاي ديپلماتيک دارند، در عوض زينت‌دهنده مجالس و ميهماني‌ها و بزم‌هاي شبانه کارکنان اين سفارتخانه شده‌اند
در حالي که ايران خانه دوم هوگو چاوز، رئيس‌جمهور ونزوئلا خوانده شده و وي با چفيه بر يادبود شهداي دفاع مقدس حضور پيدا کرد، گوشه‌هايي از فساد اخلاقي موجود در سفارت ونزوئلا در تهران افشا شد.به گزارش خبرنگار «بازتاب»، پس از تغيير کنسول سفارت ونزوئلا در تهران به دليل يک رسوايي اخلاقي، تعداد زيادي از دختران جوان زير ۲۵ سال ايراني در اين سفارت استخدام و هرچند توانايي زيادي در مترجمي و انجام فعاليت‌هاي ديپلماتيک دارند، در عوض زينت‌دهنده مجالس و ميهماني‌ها و بزم‌هاي شبانه کارکنان اين سفارتخانه شده‌اند.
در ميهماني‌هاي اين سفارتخانه که با سرو مشروبات الکلي همراه است، دختران ايراني با وضع زننده‌اي حضور پيدا مي‌کنند. کارکنان سفارت ونزوئلا همچنين دختران جوان ايراني را طبق رسم خاصي بين خود قرعه‌کشي مي‌کنند.اين در حالي است که هنوز آثار اقدامات کنسول سابق ونزوئلا در تهران که پس از رسوايي اخلاقي رابطه وي با يک زن شوهردار ايراني اخراج و موجب تغيير ناگهاني تمام اعضاي اين سفارتخانه شد، باقي مانده است.گفته مي‌شود ديپلمات‌هاي جديد سفارت ونزوئلا که اکثرا بدون سابقه ديپلماتيک هستند، با انداختن چفيه و گرفتن تسبيح، به مزاح مي‌پردازند.دبير اول سفارت نيز که از کارکنان لجستيک شرکت HP در ونزوئلا بوده، فاقد هرگونه سابقه ديپلماتيک مي‌باشد و گفته مي‌شود اين وضعيت حتي مورد طعنه ديگر ديپلمات‌هاي کشورهاي آمريکاي لاتين شده است.
منبع: ميزان نيوز


کودتا عليه آزادي و جمهوريت

در حالي كه ابعاد موج جديد سركوب منتقدان در ايران هر روز بيشتر و آشكارتر
مي‌شود، فعالان سياسي روز به روز بيشتر به اين نتيجه مي‌رسند كه برنامه "معامله با خارج – سركوب در داخل" به طور جدي در دستور كار دولت قرار گرفته است. اما موج محكوميت بحران‌سازي‌هاي اخير دولت در داخل كشور به حدي گسترده است كه جبهه‌اي از محافظه‌كارترين بخش‌هاي جبهه اصلاحات تا دگرانديشان مخالف نظام را در برابر اين سركوب‌ها قرار داده است.
اتفاقاتي نظير توقيف و فيلتر شدن خبرگزاري ايلنا، پلمب دفتر سازمان ادوار تحكيم وحدت و بازداشت اعضاي آن، بازداشت اعضاي دفتر تحكيم، لغو امتياز روزنامه مشاركت، پيدا شدن دلايل جديد براي توقيف روزنامه هم ميهن و ادامه فشار بر مطبوعات منتقد، بازداشت منصور اسانلو و چندين اتفاق ديگر از اين دست كه همگي در هفته گذشته انجام گرفت، نشان مي‌دهد كه موجي جديد براي برخورد با همه منتقدان از اصلاح طلب تا دگرانديش در دستور كار دولت قرار گرفته است.
اما در سمت مقابل، احزاب و گروههاي اصلاح طلب نظير جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب، كانون نويسندگان ايران، فعالان جنبش زنان و فعالان دانشجويي نيز يكصدا به اعتراض به اين برخوردها برخاسته‌ و ديگران را نيز به ايستادگي در برابر اين روند دعوت كرده‌اند؛ روند سركوبي كه به عقيده بسياري از فعالان سياسي و اجتماعي، در راستاي بسترسازي براي سازش با كشورهاي غربي در زمينه پرونده هسته‌اي انجام مي‌شود. در همين ارتباط محمدعلي ابطحي، رييس دفتر و معاون خاتمي در سايت شخصي خود مي‌نويسد: "علاوه بر دستگيري هاي قبلي، ۱۶ نفر در مسائل دانشجوئي، در اين روزها دستگير شده اند. دفاتر کاري تحکيم وحدت پلمپ شده است. قبلاً هم در سالي که در آن هستيم، دانشجويان مورد تعرض قرار گرفته بودند. افراد ديگري هم دستگير شده اند. بعد از توقيف هم ميهن، ايلنا هم توقيف شد. از راديوهاي خارجي هم مي شنويم که مي گويند ايران در مسائل هسته اي حرکتش آرام تر شده است. در عالم سياست پيش بيني مي شد که سازش با قدرت هاي خارجي با قرباني کردن و فشار بر گروه هاي داخلي همراه خواهد بود."
منبع: روز

0 نظرات: