جوادي آملي : كشتن و ريختن خون بي احترامي محض به عاشوراي حسيني است

۱۳:۲۰ bamardum 0 نظر

جوادي آملي : كشتن و ريختن خون بي احترامي محض به عاشوراي حسيني است

آيت الله جوادي آملي كشتن و ريختن خون انسان ها در روز عاشورا كه در ماه حرام واقع شده است را بي احترامي

محض به عاشوراي حسيني دانست .

به گزارش عصر ايران آيت الله جوادي املي امام جمعه پيشين قم كه در اعتراض به تندروي هاي از سمت خود استعفا داد ضمن محكوم كردن هرگونه شادماني در روز عاشورا با انتقاد از صدا و سيما در به حاشيه بردن بي احترامي هاي ديگري كه در روز عاشورا اتفاق افتاد اظهار داشت : " البته بايد گفت و به تلخي هم بايد گفت هتک حرمت عاشورا ، به همين مورد کف و سوت زدن ختم نمي شود بلکه در اين روز ، تهران، شاهد بي احترامي هاي ديگري نيز به ساحت عاشوراي حسيني بوده است که متاسفانه ، صدا و سيما آن را به حاشيه کف و سوت هاي حرمت شکنانه برده و کوچکترين اشاره اي به آن نمي کند " .

ايشان در ادامه بروز رفتارهاي شادمانه در روز حزن اهل بيت(ع) به هر دلیل را غير قابل توجيه دانسته و افزود : " اما بي گمان ، کشتن و ريختن خون انسان ها در روز عاشورا که در «ماه حرام» نيز واقع شده است ، بي احترامي محض به عاشوراي حسيني است ".

استاد حوزه علميه قم از رسانه هايي كه ادعاي كارگاهي دارند و بي پروا گناه بزرگي چون قتل نفس را به ديگران نسبت مي دهند انتقاد كرد و افزود : " اما دردمندانه بايد دست بر پيشاني کوبيد که در عاشوراي 88 تهران ، شکستن حرمت اين روز ، فقط به کف و سوت عده اي ، محدود نشد و علاوه بر آن ، خون هايي بر زمين ريخت ،خانواده هايي براي هميشه عزادارشدند و حرمت ماه حرام شکست ".

آيت الله جوادي املي در ادامه خواستار محكوم شدن كساني شد كه با انجام قتل حرمت ماه حرام و روز عاشورا را شكستند و افزود : " آيا کساني که در اين روز ، به سمت پدر دو فرزند تير شليک کردند و او را کشتند (و پليس نيز اين اقدام را تروريستي و مشکوک خواند) ، يا بر سينه ديگري چاقو زدند و يا با اتومبيل از روي جوان مردم رد شدند ، عاشوراي حسيني را هتک حرمت نکردند؟ مگر اعلام نشده که اين قتل ها مشکوک و حتي کار تروريست ها بوده است؟پس آيا جا ندارد حرمت شکني کساني که در ماه حرام و روز عاشورا مرتکب گناه آدم کشي شدند نيز محکوم شود؟ " .

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در انتها از دستگاه قضايي كه در راس ان عالمي مجتهد است درخواست كرد : " تمام حرمت شکنان عاشوراي حسيني را چه آنان که در اين روز به شادماني پرداختند و چه کساني که مرتکب قتل نفس شدند ، به جزاي اعمال شان برساند تا ديگر کسي جرأت نکند مقدسات ديني مردم را اين چنين هتاکانه و بي شرمانه زير پا بگذارد و در اين مسير ، حتي عاشوراي حسين (ع) را نيز حرمت نگه ندارد. اينجا ، ديگر جاي مسامحه و تعارف نيست چه آن که اگر جلوي اين حرمت شکني در همين جا گرفته نشود ، ديگر اميدي به حفظ احترام مقدسات مردم نيست و اين ، آغاز بلوايي مستمر در جامعه خواهد بود " .

لازم به توضيح است در حوادث خونبار عاشوراي تهران و چند شهر ديگر ايران دست كم هشت تن كشته و صدها تن زخمي و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند كه در ميان اسامي كشته شدگان نام سيد علي موسوي خواهر زاده مير حسين موسوي از كانديداهاي معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوري دوره دهم به چشم مي خورد .

منبع : با مردم

0 نظرات: