خشونت شديد لباس شخصي ها و نيروهاي نظامي بر عليه مردم بي دفاع

۱۴:۲۸ bamardum 0 نظر

خشونت شديد لباس شخصي ها و نيروهاي نظامي بر عليه مردم بي دفاع

در گزارش راديو فرانسه آمده است : تظاهرات دانشجوئی و مردمی در حالي آغاز شده است كه فضای شهر تهران بشدت پلیسی است و دانشگاهها کاملاً در محاصرۀ نیروهای امنیتی قرار دارد

خبرهای رسیده حاکی از آنست که علیرغم کنترل شدید امنیتی، دانشجویان در دانشگاه شریف تجمع کرده اند و فریاد "مرگ بر دیکتاتور" و "مرگ بر این دولت مردم فریب" یا "پلیس ضد شورش، احمدی رو بشورش"، در خیابان اطراف دانشگاه شنیده می شود. در همین دانشگاه، بادبادک های سبزی نیز به هوا فرستاده شده است که مردم بیرون از دانشگاه نیز آنرا مشاهده کنند.

خبرگزاری فرانسه ضمن تأکید بر حضور و آمادگی گستردۀ پلیس در تهران، از قول شاهدان عینی می نویسد که پلیس با پرتاب گاز اشک آور به سمت تظاهرکنندگانی که شعارهای خصمانه علیه محمود احمدی نژاد می دهند، سعی در پراکنده کردن آنان دارد.

خبرهای دیگری هم از تجمع معترضان در خیابان انقلاب رسیده است مبنی بر اینکه مأموران انتظامی با خشونت به مردمی که شعار می دهند "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، حمله کرده، آنها را مورد ضرب و جرح قرار می داده، تلفن های همراه را ضبط کرده اند.

در عین حال، نیروهای امنیتی در نقاط مختلف شهر از جمله ولی عصر مستقر شده اند و یگان های آنان در پارکینگ های اطراف در حالت آماده باش بسر می برند.

هرانا ، خبرگزاري مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران از درگيري هاي شديد در حوالي تقاطع فخر رازي به طرف جمهوري و بازداشت چند نفر خبر داده است .

به گزارش اين خبرگزاري : جوانان با سنگ به حملات وحشیانه نیروهای سرکوبگر که با باتون به مردم حمله می کردند به مقابله برخواستند و آنها را فراری دادند.

جمعیت به حدی زیادی است که نیروهای سرکوبگر از مسافتی شروع به شلیگ گاز اشک آور می کنند. درگیریهای در حال حاضر بین جوانان و نیروهای ولی فقیه ادامه دارد و تفوق مردم ملموس است.

در میدان ولی عصر اعتراضات گسترده است و درگیری شدیدی بین جوانان و نیروهای سرکوبگر روی داد. نیروهای سرکوبگر ولی فقیه با باتون به مردم حمله می کنند و آنها را آماج ضربات خود قرار می دهند . نیروهای لباس شخصی اقدام به دستگیری جوانان می کنند.

تا به حال بنابه گفته شاهدان عینی در ولی عصر بیش 10 دختر و پسر دستگیر شدند. نیروهای سرکوبگر همچنین اقدام به شلیگ تیرهوایی نمودند.

خبرگزاری رویترز از بروز درگیری مأموران با معترضان در اطراف میدان فرودسی خبر داده است. در جریان این درگیری، با گاز اشک‌آور و باتوم به تظاهرکنندگان حمله شده است. بنا به گزارش همین خبرگزاری، ده‌ها لباس شخصی موتورسوار در میدان تجریش تهران تجمع کرده‌اند که شمار آنها پیوسته رو به افزایش است.

رفت‌وآمد به دانشگاه‌های تهران با کنترل شدید ماموران همراه است. بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروهای انتظامی با استقرار در جلوی درهای ورودی دانشگاه تهران، كارت دانشجویان را برای ورود کنترل می‌کنند تا مانع پیوستن احتمالی غیردانشجویان به حرکت‌های اعتراضی درون دانشگاه شوند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر از صبح امروز بیش از 1500 دانشجوی پلی تکنیک تجمع اعتراضی خود را در حالی آغاز کردند، که نیروهای بسیج از خارج دانشگاه با همکاری وزارت اطلاعات و مدیریت دانشگاه امیرکبیر به دانشگاه منتقل شده اند.

نیروهای لباس شخصی و بسیجی غیردانشگاهی همگی کارت های زردرنگی در اختیار دارند که نیروی اتنظامی و حراست دانشگاه امیرکبیر با آنها همکاری کرده و اجازه ورود به دانشگاه دادند.

لازم به توضيح است در بيانيه شماره دو دانشجويان سبز دانشگاه هاي ايران 6 دانشگاه به عنوان محل برگزاري مراسم 16 آذر معرفي شده و از مردم خواسته شده تا در اين دانشگاه ها به دانشجويان بپيوندند.

منبع : با مردم

0 نظرات: