وداع ده ها هزار نفر با آيت الله العظمي منتظري

۱۶:۵۹ bamardum 0 نظر

وداع ده ها هزار نفر با آيت الله العظمي منتظري

پيكر آيت الله العظمي منتظري امروز در ميان خيل عظيم مردم در حالي تشييع شد كه فضاي امنيتي در شهر قم حاكم بود .

از بامداد امروز ده ها هزار تن از نقاط مختلف ايران با حضور در شهر قم خود را براي برگزاري مراسم تشييع پيكر آيت الله العظمي منتظري آماده كردند .

اين مراسم در ابتدا با قرائت دو بيانيه كتبي و شفاهي از سوي بيت آن مرحوم آغاز گرديد .

بيت آيت الله العظمي منتظري در اين بيانيه ها ضمن تقدير و تشكر از حضور مردم خواستار پرهيز از هرگونه شعار انحرافي براي جلوگيري از سوء استفاده برخي شدند .

پس از قرائت اين دو بيانيه مردم با شعار هاي " عزا عزا است امروز ، روز عزاست امروز ، ملت سبز ايران صاحب عزا است امروز " و " ملت سبز ايران تسليت تسليت " و ذكر تسليت به مسئولان و مراجع حاضر در اين مراسم پيگيري شد كه مي توان به شعار هاي " طاهري طاهري تسليت تسليت " ، " صانعي صانعي تسليت تسليت " ، " كروبي موسوي تسليت تسليت " اشاره كرد .

پس از گذشت يك ربع از مردم خواسته شد به سوي حرم حضرت معصومه براي تشييع پيكر آيت الله العظمي منتظري به حركت در آيند .

پيكر آن مرحوم توسط خودرو كاميونت كه از سوي مقامات امنيتي تهيه شده بود و به سرعت از خيابان هاي منتهي به مرقد عبور داده شد و از در جنوبي وارد صحن حرم حضرت معصومه شد .

درب هاي ورودي ضلع غربي و جنوبي مرقد حضرت معصومه از سوي مقامات امنيتي بسته شده بود و تنها درب شرقي و شمالي براي ورود خيل جمعيت پيش بيني شده بود به طوري كه احمد منتظري فرزند آن مرحوم پس از طي مسافتي طولاني موفق به حضور در جايگاه ويژه اي كه از سوي مقامات امنيتي براي اقامه نماز تهيه شده بود شد و مردم نيز براي پرپايي نماز از درهاي شرقي و شمالي وارد صحن شدند .

حضور افسران سپاهي در پشت بام هاي قسمت هاي مختلف فضاي امنيتي بر فراز آرامگاه حضرت معصومه ايجاد كرده بود .

مجري اين مراسم در تمام طول حضور مردم در صحن حرم با قرائت شعارهايي قصد داشت مانع از شنيدن شعارهاي مردم شود .

در قسمتي از اين برنامه كه پيام رهبري قرائت شد مردم با سر دادن شعارهايي چون" یا حجت ابن الحسن ریشه ظلم را بکن" و " مرگ بر ديكتاتور " الله اكبر " اعتراض خود را به نحوه برگزاري اين مراسم اعلام كردند .

سرانجام پس از اقامه نماز بر پيكر آيت الله العظمي منتظري توسط آيت الله شبيري زنجاني فرزند آن مرحوم در سخنان كوتاهي ضمن تشكر از مردم براي حضور در اين تشييع ، برنامه مراسم بزرگداشت بعد ازظهر را اعلام و از مردم خواست كه صحن حرم معصومه را ترك كنند .

پيكر مرحوم بر روي دوش عده معدودي از شاگردان و فرزندان آن به سوي جايگاه ابدي رهنمون شد و مردم مشتاق به دليل محدوديت هاي امنيتي از آخرين وداع با رهبر مذهبي خود محروم شدند .

جمعيت با خروج از در شرقي در ضلع جنوبي مرقد حضرت معصومه به راهپيمايي پرداختند .

پس از اتمام مراسم تشييع پيكر آيت الله العظمي منتظري همچنان بر جمعيت مردم عزادار در شهر قم افزوده مي شود .

منبع : بامردم

0 نظرات: