انتظار گام های مهم در راه حقوق بشر و آزادی از این مجلس نباید داشت

۲:۱۲ bamardum 0 نظر

چند نفر از دست ما خارج شدند، مجلس اعتبارنامه آن‌ها را تصویب نکند

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان گفت: ما از هر كاری كه در مجلس با همراهی اكثریت صورت گیرد تقدیر و تشكر می‌كنیم و خوشوقت می‌شویم. آیت الله جنتی در توصیه به منتخبین مجلس برای بررسی اعتبار نامه‌ها،گفت: به منتخبین مجلس هشتم توصیه می‌كنم افرادی كه نباید اعتبارنامه شان تایید شود را تایید نكنند. چون چند نفر این گونه هستند كه از دست ما خارج شده‌اند اما مجلس دیگر نباید اعتبارنامه شان را تایید كند.

منبع : شهاب نیوز

ایران را «اشغالگر» است

يک مقام وزارت امور خارجه امارات متحده عربی، در حمله ای کم سابقه، ايران را «اشغالگر» ناميد و ضمن مقايسه ايران با اسرائيل، ادعاهای اين کشور مبنی بر مالکيت بر سه جزيره ايرانی را در خليج فارس، تکرار کرد. امارات متحده عربی در دو دهه اخير بارها ادعای مالکيت بر اين جزاير را مطرح کرده و عموما با حمايت کامل کشورهای عربی نيز رو به رو شده است. روز سه شنبه نيز يکی از مقام های وزارت امور خارجه امارات که نامش فاش نشده، به خبرگزاری رويترز گفت: «انگار که طرف ايرانی نمی خواهد بفهمد، سوء تفاهمی ميان ما وجود ندارد، اين يک اشغال واقعی است. اشغال هيچ سرزمينی نسبت به ديگر اشغال ها تقدس ندارد. اشغال، اشغال است و فرقی نمی کند که اسرائيل اين کار را کرده باشد، يا ايران يا هر کشور ديگری.»

منبع : رادیو فردا

انتظار گام های مهم در راه حقوق بشر و آزادی از این مجلس نباید داشت

هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی بامداد روز سه شنبه در تهران با پیام آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی گشایش یافت. قاسم شعله سعدی نماینده سابق مجلس و حقوق دان می گوید: مجلس جدید بدون تردید مشابه همان مجلس هفتم خواهد بود، هر چند که این بار کرسی ها به نیروهای عقلانی تری تعلق گرفته، نماد آن تمایلی ست که به سمت آقای لاریجانی دیده می شود ولی نباید انتظار داشت که در این دوره نیز گام های مهمی در راه حقوق بشر و آزادی ها و غیره برداشته شود.

منبع : رادیو فرانسه

انفجار يک خودرو در غرب تهران

شامگاه دوشنبه يک خودرو در غرب تهران منفجر شد . در اثر اين انفجار خودرو مزبور به كلي منهدم و شيشه ساختمانهاي اطراف محل انفجار نيز ‏شكسته شده است.‏ اين حادثه هيچ‏‎ ‎گونه تلفات جاني نداشته است . منابع آگاه از بازداشت یک نفر در این رابطه خبر داده اند . مقامات امنيتي از دادن جزييات بيشتري در اين‌باره خودداري‎ ‎كرده اند . هنوز از هويت فرد بازداشت شده و علت انفجار ‏خبري در دست نيست .

منبع : روزآنلاین

انفجار صدور گاز ایران به ترکیه را مختل کرد

یکی از مقامهای وزارت انرژی ترکیه به خبرگزاری رویترز گفته است که جریان گاز طبیعی صادراتی ایران به ترکیه به دلیل یک انفجار در مسیر خط لوله گاز قطع شده است. انفجار 13 کیلومتر در داخل خاک ترکیه روی داده است.این منبع که بدون ذکر نام از او تحت عنوان یکی از مقامات شرکت نفت و انرژی بوتاش یاد شده، گفته که احتمالا علت این انفجار اقدامات خرابکارانه بوده است. بوتاش شرکتی دولتی است. او اضافه کرده که هم اکنون تعمیر خط لوله تخریب شده جریان دارد و احتمالا چند روز طول خواهد کشید. بر اساس گفته های این مقام ترک تحقیقات اولیه نشان می دهد که حدود 30 متر از این خط لوله تخریب شده و باید جایگزین شود. تصور می شود که جدایی طلبان کرد مسئول این انفجار باشند که برای خود مختاری مناطق کرد نشین با ارتش ترکیه درجنگ هستند. ایران بعد از روسیه دومین تامین کننده منابع گاز ترکیه است و 20 درصد گاز وارداتی ترکیه را تامین می کند.گاهی در طول فصل زمستان بالا رفتن نیازهای داخلی در ایران باعث می شود که صادرات گاز به ترکیه قطع شود.

منبع : العربیه

حمله سنگين توپخانه ايران به پژاك

شبکه خبري سي ان ان ترک ترکيه در گزارشي اعلام کرد:‌ ايران پناهگاه‌اي گروه پژاک را در کوه قنديل هدف آتش توپخانه قرار داد. سي ان ان ترک افزود: گفته مي شود حملات توپخانه ايران در دو روز گذشته بر منطقه مرزي قصري از توابع استان اربيل متمرکز شده و پناهگاههاي گروه پژاک که از آن به عنوان شاخه ايراني حزب کارگران کرد ( پ ک ک ) نام برده مي شود هدف قرار گرفته است. تلويزيون کرد ست وابسته به اتحاديه ميهني کردستان عراق اعلام کرد : توپخانه ايران 9 نقطه را هدف قرار داده است. کرد ست با اعلام اينکه حملات توپخانه ايران موجب تلفات جاني نشده است ، افزود : اين حملات موجب آتش سوزي مزارع و باغات شده است.

منبع : سایت جهان

کشته شدن سه پاسدار در درگیری با پژاک

سه نظامی عضو سپاه پاسداران در درگیری روز یکشنبه با «شورشیان کرد» در شمال غرب ایران کشته شده‌اند. یک مقام مسئول در سپاه پاسداران، در این درگیری‌ها دو افسر به نام‌های اسماعیل امانی و طالب حسینی به همراه سربازی به نام ناصر صفوی زخمی شدند، ولی پس از انتقال به بیمارستان جان باختند. تحلیلگران می‌گویند پژاک که تهران آن را به عنوان یک گروه تروریستی می‌شناسد، دارای پایگاه‌هایی در شمال شرق عراق است که از آنها برای فعالیت علیه ایران استفاده می‌کند. منطقه کردستان عراق هم مرز با ترکیه و ایران است و شامل رشته کوه‌های دورافتاده و ناهمواری است که در آنها شورشیان کرد پ‌ک‌ک و پژاک پناه گرفته‌اند.

منبع : رادیو زمانه

اسرائیل ۱۵۰ سلاح هسته ای دارد

جیمی کارتر از روسای جمهور سابق آمریکا می گوید حداقل یکصد و پنجاه سلاح اتمی در اختیار اسرائیل است. جیمی کارتر گفت: "ایالات متحده بیشتر از ۱۲ هزار سلاح هسته ای دارد، شوروی به همین اندازه نسلیحات اتمی داشت، بریتانیا و فرانسه چند صد سلاح هسته ای دارد و اسرائیل ۱۵۰ سلاح هسته ای یا بیشتر از این تعداد در اختیار دارد." بیشتر کارشناسان بر اساس اطلاعاتی که در دهه ۸۰ به وسیله مردخای وانونو، تکنسین سابق راکتور هسته ای دیمونا در اختیار روزنامه ساندی تایمز قرار گرفته بود، تخمین می زنند اسرائیل بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلاهک هسته ای در اختیار دارد. ایالات متحده پیش از این در واکنش به گزارش های مربوط به تسلیحات اتمی اسرائیل، بدون تایید یا انکار این گزارش ها از سیاست کلی این کشور درباره مبهم نگاه داشتن وضع هسته ای آن پیروی کرده است.

منبع : بی بی سی

0 نظرات: