آیین بزرگداشت یکصد و بیست و ششمین سال تولد دکتر محمد مصدق برگزار گردید

۲:۵۹ bamardum 0 نظر

آیین بزرگداشت یکصد و بیست و ششمین سال تولد دکتر محمد مصدق برگزار گردید

به گزارش JMINEWS به رسم همه ساله و به دعوت جبهه ملی ایران یکصد و بیست و ششمین سال تولد رهبر ملی ایران بر سر مزار آن رهبر در ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار گردید . این مراسم در ساعت ۱۰ بامداد با سخنرانی مهندس عزت الله سحابی آغاز گردید . ایشان طی سخنانی دلایل وابستگی و علاقه و پایبندی به نهضت ملی و رهبری دکتر مصدق را خدمات واقعی مصدق به ایران و منافع و مصالح ملی ایران دانسته و نه از سر احساسات و تعصب و یا شخص پرستی.

در ادامه به چند ارمغانی که نهضت مصدق به ایران و جهان عرضه کرده است اشاره داشتند و آنها را اینگونه بر شمردند اول: به تملک ملت و دولت در آوردن نفت و ذخایر و تاسیسات آن است و بدین ترتیب ملی شدن یک اصل پذیرفته شده در جهان گردید که تمام کشور های صاحب نفت در قرار داد با شرکتهای نفتی از آن بهره مند شدند دوم: اصل اقتصاد بدون نفت را هدیه کرد که اکنون پس از 56 سال نروژ که یک کشور پیشرفته و صادر کننده نفت است همین اصل را پیروی می کند و در آمد نفت را صرف سرمایه گذاری خارجی می نماید ورود در آمد نفت در داخل اقتصاد موجب اغتشاش در نظم کار و تولید و استبداد و عقب ماندگی دولت و عقب ماندگی در سایر بخشهای اقتصادی می شود ارمغان سوم مصدق برنامه توسعه او بود که امروز بنام برنامه توسعه متوازن و درونزا تعریف می گردد. آقای دکتر داوود هرمیداس باوند سخنگوی جبهه ملی ایران دیگر سخنران این مراسم با تشریح نهضت های ملی از شادروان امیرکبیر تا شادروان دکتر محمد مصدق حرکتهای ملی را در ایران تحلیل نموده و ملی شدن صنعت نفت را از دیدگاه تاریخی و حقوق بین الملل و تاثیر آنرا در منطقه تشریح نمودند . در ادامه نوه شادروان دکتر محمد مصدق بعنوان مسئول هیئت امنای قلعه احمد آبادبه تشریح فعالیت های هیئت امنا پرداختند و اعلام نمودند در آینده نزدیک موزه ای در قلعه احمد آباد تاسیس خواهد شد .

مراسم در ساعت ۱۲ با سردادن سرود ای ایران توسط حاظران به اتمام رسید . این مراسم با حضور علاقه مندان به دکتر مصدق که از تمامی کشور از جمله آذربایجان خراسان کردستان کرمانشاه همدان و همچنین حضور افراد برجسته ملی و همینطور گل بست های احزاب ملی ایران جلوه ای زیبا به خود بخشید .
حضور نیروهای امنیتی در تمامی منطقه محسوس بود ولی خوشبختانه آیین بزرگداشت در آرامش برگزار شد .

0 نظرات: