دکتر ابراهیم یزدی به میهن بازگشت

۱۰:۴۲ bamardum 1 نظر

دکتر ابراهیم یزدی به میهن بازگشت
دکتر ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران شامگاه یکشنبه پنجم خرداد ماه 1387به میهن بازگشت .

دکتر ابراهیم یزدی پس از گذشت سه ماه اقامت در خارج از کشور شامگاه یکشنبه در فرودگاه امام خمینی مورد استقبال آقایان توسلی ، صباغیان ، بنی اسدی ، بازرگان ، محمد علی دادخواه و جمعی از اعضای نهضت آزادی ، شاخه جوانان ، هواداران و علاقه مندان قرار گرفت و فرودگاه را به مقصد تهران ترک گفت .

وزیر امور خارجه دولت موقت به منظور پیگیری و ادامه معالجات و همچنین دیدار و گفتگو با جمعی از دانشجویان ، اساتید و ایراد سخنرانی در دانشگاه های آمریکا در بهمن ماه 86 به این کشور سفرکرد . در زمان اقامت وی در خارج از کشور مکاتبات ایشان با خانم ستاره درخشش گزارشگر تلویزیون فارسی زبان صدای آمریکا (VOA) و همچنین نامه سرگشاده در واکنش به اظهارات خانم کلینتون یکی از کاندیداهای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا ، مبنی بر نابودی ایران ، انعکاس بسیاری پیدا کرد . سخنرانی در دانشگاه کلمبیا و مرکز خاورمیانه واشنگتن از دیگر برنامه های نماینده مردم تهران در مجلس اول بود که با استقبال مواجه گشت .

لازم به توضیح است که تلویزیون فارسی زبان صدای آمریکا (VOA) با پخش گزینشی یکی از سخنرانی های ایشان و متعاقب آن برگزاری یک میزگرد زنده در همان کانال با استفاده از الفاظ تند و جانبدارانه سعی در تخریب چهره ایشان کرد و همزمان روزنامه کیهان تهران به سردبیری حسین شریعتمداری ، با تحریف سخنرانی گزینشی VOA حملات تندی را علیه دکتر یزدی سازماندهی کرد و سعی نمود تا با تحریک آگاهانه برخی از اصلاح طلبان سنتی مصاحبه هایی را علیه نهضت آزادی ایران تنظیم کند و آن را در سایر نشریات از جمله روزنامه های ایران و جام جم منتشر کند. طبق شنیده ها در زمان سفر وی دادگاه ویژه کارکنان دولت احضاریه ای برای ایشان ارسال کرده که در این احضاریه شکایت بسیج از ایشان مطرح بوده است .

با توجه به جلوگیری از برگزاری مراسم سالگرد دکتر سحابی در فروردین ماه و سالگرد نهضت آزادی در اردی بهشت ماه امسال و حجم تبلیغات کیهان و صدای آمریکا و احضاریه دادگاه ویژه کارکنان دولت ، بیم آن می رفت که در زمان بازگشت ایشان به کشور مشکلاتی از جانب نیروهای امنیتی ایجاد شود .

منبع : بامردم

1 نظرات:

سلام
وبلاگ شما رو لينك كردم
موفق باشيد
وريا محمدي
http://werya80.blogspot.com/