چند خبر

۱:۴۹ bamardum 1 نظر

به چند دانشجوی دختر تعرض می شود و تهدید می شویم و مجبور به اختیار کردن سکوتیم

تجمع اعتراض آمیز جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز نسبت به رفتار معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر زاهد و رییس حراست، حسینی، با دختران و وضعیت اسفناک اخلاقی برخی از کارمندان ذی ربط، امروز در صحن دانشگاه بین ساعات ۱۲ الی ۱۴ برگزار شد. این تجمع توسط جمع کثیری از دانشجویان با هدف اعتراض به فضای مسموم فرهنگی و مخشوش شده ی دانشگاه که توسط مسوولین یاد شده و کارمندان ذی ربط پدید آمده، برگزار شد. در این تجمع دانشجویان با در دست گرفتن پلاکاردهایی با شعارهایی نظیر “تکرار حادثه کرمانشاه؟” ، “دانشگاه زنده است” ، “نوآوری مسوولین در سال شکوفایی” ، “بی حیایی تا کی؟” در دست داشتند و با سر دادن شعارهایی چون “ننگ بر حراست پوشالی” ، “زاهد، حسینی، استعفا استعفا” ، “دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد” و با خواندن بیانیه ای که خطاب به ریاست دانشگاه، دکتر چناقلو بود، خواستار پاسخگویی به شرایط ناامن اجتماعی فرهنگی دانشگاه بودند. در این تجمع که با استقبال پرشور دانشجویان دختر و بصورت خود جوش برگزار گردید، دختران با اعلام این جمله که: “بدانید دانشجو زنده است و شرافت و وجدان انسانی هنوز پا بر جاست” انزجار خود را از رفتارهای غیر انسانی معاونت فرهنگی دانشجویی و رییس حراست اعلام نمودند. مسوولینی که تا دیروز ادعای اخلاق گرایی و ایجاد فضای سالم و پاک را داشتند و در این راستا از هیچ عملی چون احضار دختران به کمیته ی انضباطی و اعمال رفتارهای غیر اخلاقی در جهت تفکیک جنسیتی دریغ ننمودند، اینک خود و کارمندان ذی ربطشان با رفتارهای غیرانسانی و کتمان حقیقت، فضای فرهنگی دانشگاه را به مخاطره انداختند. در پایان دانشجویان دختر و پسر دست در دست هم به ایراد شعار پرداختند:” دانشجو می¬میرد ذلت نمی¬پذیرد” جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی سهند تبریز در این زمینه بیانیه ای صادر کردند به شرح زیر:
در در راستای اتفاقاتی که در طی چند وقت اخیر در دانشگاه رخ داده است بر آن شدیم تا جهت احقاق حقوق دانشجویان و اعتراض به این روند بیانیه ای را صادر کنیم. در دانشگاهی که طرز پوشش و حجاب دختران، محیط فرهنگی را به مخاطره می اندازد، به چند دانشجوی دختر تعرض می شود و تهدید می شویم و مجبور به اختیار کردن سکوتیم. در دانشگاهی که پاسخ چرا جویی وجود چنین زمینه ای در یک محیط آکادمیک، اتهام به وضع نامناسب پوشش دختر قربانی است، چگونه می توان انتظار بالندگی فرهنگی داشت؟ حداقل نیاز یک انسان برای زندگی در هر اجتماعی تامین امنیت وی می باشد که چندی است این حقوق زیر سوال رفته است. ما در محیطی محصوریم که در آن تعامل اجتماعی معمول بین دانشجویان، اعمال منافی عفت به شمار می رود و به شدت محکوم می شود اما تجاوز به حداقل های حقوق انسانیِ یک دانشجو، کارآمدی مسوولان را اثبات می کند!!
به بازی گرفتن حرمت و آبروی دانشجویان به عناوین مختلف، از جمله مشخص کردن عده ای به عنوان ناهنجار از جهت پوشش و منش، کمیته های انضباطی به منظور ارعاب دانشجویان و برخورد تبعیض آمیز استادان، از افتخارات دیگر محیط فرهنگی ماست. توهین تا به جایی پیش رفت که گفته شد با حضور دختران، حضور در کلاس امکان پذیر نیست!! تا کجا مجبور به پذیرش عقاید دیگران و عقب نشینی از اعتقادات و تربیت خانوادگی خود هستیم؟ هنگامیکه تمام اعمال و حرکات دیکته وار بر ذهن و قالبمان حک می شود، چگونه انتظار گرفتن حقی که گرفتنی است نه دادنی، می رود؟ دانشگاه طی یک هدف بلند مدت و زیر بنایی قصد خط کشی بین دختران و پسران و در مقابلِ هم قرار دادن آنها را داشته است و در این زمینه با ترفندهای متفاوت و استفاده از افراد مختلف، موفق عمل کرده است. آیا زمان آن نرسیده است که به بازی مسوولین پایان دهیم و با اتحاد، در یک جبهه قرار بگیریم و برای حقوق انسانی خود بجنگیم؟ مسوول ذی ربط با صدای هر اعتراضی مسوول پیگیری است. این صدای اعتراض جمعی از دانشجویان است که خواهان احقاق حقوق خود هستند. بدانید که دانشجو زنده است و شرافت و وجدان انسانی هنوز پا بر جاست.
اما ریاست محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر چناقلو:
ما دانشجویان معترض خواستار جبران بی تفاوتی های گذشته بوده و شروع آن را نه تنها عذر خواهی رسمی آقایان زاهد، حسینی و قالیچی می دانیم بلکه این شمایید که با عذر خواهی خود، به خاطر وضع موجود و خصوصا لکه ننگی که دامن دانشگاه را گرفته است، می باید حسن نیت خود را به اثبات برسانید. در پایان لازم به ذکر است که حق پی گیری موضوع را تا زمان رسیدن به نتیجه مطلوب برای خود محفوظ می داریم.

منبع:خبرنامه امیرکبیر

شکایت وزارت ارشاد از هفته‌نامه شهروند امروز

مدیرمسئول هفته نامه «شهروند امروز» به دادسرای کارکنان دولت احضار شد. سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل هفته نامه شهروند امروز با اعلام این مطلب، به خبرگزاری مهر گفت: بر اساس احضاریه ای که برای مدیرمسئول این هفته نامه ارسال شده است ما باید صبح فردا در شعبه دوم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت حاضر شویم و به سئوالات بازپرس پرونده پاسخ دهیم. وی افزود: به دلیل اینکه هفته نامه شهروند امروز در حال حاضر مدیر مسئول ندارد بنده صبح فردا به اتفاق آقای عطریانفر، رئیس شورای سیاستگذاری هفته نامه در جلسه بازپرسی حاضر خواهیم شد. وکیل هفته نامه شهروند امروز اتهامات مطرح شده در این پرونده را "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی" دایر بر شکایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: موضوع شکایت شاکی پرونده مربوط به انتشار مطلبی درباره گسست بین کردها و ترک های ترکیه است.


دهم ارديبهشت، روز اعتراض همگانی برای خليج فارس

بيانيه بنياد ميراث پاسارگاد به مناسبت روز ملی خليج فارس

خليج فارس، نامی واقعی و قانونی است و هر نوع تغييری در آن از سوی هر فرد يا سازمان و کشوری جرمی بين المللی به حساب می آيد در چند سال گذشته، هم از سوی کشورهای عربی و هم از جانب برخی از نشريات و سايت های وابسته به اين کشورها، نام خليج فارس به نام غيرقانونی خليج عربی برگردانده شده است. اين نام غير واقعی در اواسط دهه ی 1960 ميلادی، يعنی حدود پنجاه سال قبل، به وسيله ي دو تن از کارگزاران انگليسی در کشورهای عربی تحت قيموميت آن ها مطرح شد و سپس مورد بهره برداری نژاد پرستان و قوم گرايان اين کشورها قرار گرفت. متأسفانه، پس از استقرار حکومت جمهوری اسلامی در ايران، موارد اين نوع تجاوزهای حقوقی به دارايي های ايران، روز به روز شدت گرفت؛ چرا که سران و دولت اسلامی، و به خصوص رييس و مسئولين رده بالای سازمان ميراث فرهنگي، نه تنها هيچ اقدام اساسی عليه اين تجاوزهای آشکار نکرده اند بلکه، بارها و بارها در سفرهاي خود به کشورهای عربی، در برابر شنيدن نامی غيرواقعی برای خليج فارس، کمترين واکنشی نداشته اند. حتی برخی از آن ها خود، با مطرح کردن عناوينی چون «خليج اسلامی» و «خليج دوستی»، در تغيير نام تاريخی اين بخش مهم جغرافيای چندين هزارساله بشری کوشش کرده اند. بنياد ميراث پاسارگاد، با توجه به بيانيه های رسمی سازمان ملل متحد مبنی بر تاييد نام خليج فارس، و بر اساس اسناد و مدارک نوشته شده در تاريخ های جهانی، (از تاريخ های اروپايي و آمريکايي گرفته تا تاريخ های روسی و حتی عربی) خليج فارس را تنها نام واقعی، قانونی و به حق برای اين سومين خليج بزرگ جهان می داند و اين رفتارهای نژادپرستانه و قوم گرايانه را به شدت محکوم می کند. در عين حال، از آنجا که روز دهم ارديبهشت، به پيشنهاد تنی چند از اساتيد تاريخ دانشگاه تهران، روز خليج فارس ناميده شده و اين روز در تقويم رسمی ايران نيز وجود دارد، بنياد ميراث پاسارگاد نيز اين روز را به عنوان روزی برای اوج گرفتن اعتراض های همگانی به همه ی کسانی که چه در داخل و چه بيرون از ايران سعی در تغيير نام با شکوه خليج فارس دارند دانسته و از همگان می خواهد تا در اين روز، علاوه بر انتشار و معرفی وسيع «پتی شن اعتراضی به گوگل»، به ايميل ها، فکس ها، و تلفن های سازمان ملل و موسسات ديگر جهانی نامه بنويسند و بر اين واقعيت تاکيد کنند که:
خليج فارس، نامی واقعی و قانونی است و هر نوع تغييری در آن از سوی هر فرد، سازمان، و کشوری جرمی بين المللی به حساب می آيد. و از آن ها بخواهيم که اجازه ندهند تا نام خليج فارس مورد تجاوزهای نژادپرستانه و قوم گرايانه قرار گيرد. هجدهم آوريل 2008 با مهر و احترام بنياد ميراث پاسارگاد


حماس : اگر فلسطینیان تایید کنند ما نیز می پذیریم
یک کشور مستقل فلسطینی در اراضی اشغال شده ١٩٦٧را می پذیریم

جیمی کارتر رئیس جمهوری پیشین آمریکا، می گوید رهبران حماس به وی اطمینان داده اند که اگر مردم فلسطین قرارداد صلحی را که محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل مذاکره کند در یک همه پرسی تأیید کنند، حماس نیز آن را خواهد پذیرفت حتی اگر برخی از موادش مغایر مواضع این سازمان باشد. جیمی کارتر که در قاهره و دمشق با بلند پایگان حماس از جمله خالد مشعل رهبر این سازمان به تفصیل دیدار و گفتگو کرده است، ضمن اعلان این خبر افزود رهبران حماس به وی گفته اند که یک کشور مستقل فلسطینی در اراضی اشغال شده به وسیلۀ اسرائیل در سال ١٩٦٧را می پذیرند به شرط آن که فلسطینیان با آن موافق باشند. به گفتۀ جیمی کارتر، چنانچه حماس با بندهائی از توافق صلح نیز موافق نباشد در صورت همه پرسی و تأیید فلسطینیان آن را قبول خواهد کرد. کارتر در دنبالۀ سخنان خود گفت این به معنای آنست که حماس در سر راه تلاش های محمود عباس برای مذاکره با اسرائیل مانع تراشی نخواهد کرد وآنرا در صورتی که به رای گیری گذاشته شود خواهد پذیرفت. رئیس جمهوری پیشین آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت البته همه پرسی کاری است که از نظر حماس باید پس از آشتی میان این سازمان و الفتح صورت گیرد. کارتر ضمن انتقاد از آمریکا و اسرائیل به خاطر خودداری آنان از مذاکره با حماس گفت کنار گذاشتن این سازمان کارساز نخواهد بود و مشکل واقعی این نیست که او با خالد مشعل در دمشق دیدار کرده است بلکه مشکل این است که اسرائیل و آمریکا از دیدار با مقامات حماس خودداری می کنند. با وجود این، سامی ابوزهر،از بلند پایگان حماس، در تلاش برای کمرنگ تر کردن سخنان جیمی کارتر گفت حماس برای پذیرش یک توافق صلح پیش شرط هائی قائل خواهد شد. به گفتۀ سامی ابوزهر، افزون بر این، در رفراندم یا همه پرسی فلسطینیان تبعیدی نیزباید شرکت کنند و بالاخره کشور مستقل فلسطینی تشکیل شده درنوار غزه و کرانۀ باختری رود اردن نیز کشوری انتقالی یا متعلق به یک دوران گذار خواهد بود. سرانجام این که جیمی کارترضمن بیان این نکته که حماس پیشنهاد وی برای اعلام یک آتش بس یکجانبۀ سی روزه را رد کرده است گفت رهبران حماس خوستار برقراری دوجانبۀ آتش بس و چشم پوشی از خشونت از سوی حماس و اسرائیل در نوار غزه و کرانۀ باختری رود اردن یاحتی در محدودۀ نوار غزه هستند .

منبع : رادیو فرانسه

انجوي‌نژاد: چرا مي‌گوييد دليل انفجار سهل‌انگاري بوده؟


شنبه شب این هفته با وجود حادثه خونين و پرتلفات شنبه گذشته حسينيه سيدالشهداي شيراز، جلسه هفتگي كانون رهپويان وصال تشكيل شد. به گزارش خبرنگار «تابناك» در اين جلسه، حجت‌الاسلام انجوي‌نژاد، سخنران ثابت اين كانون، به انتقاد شديد از اعلام سهل‌انگاري به عنوان دليل انفجار پرداخت. وي همچنين به شدت از صداوسيما به دليل عدم توجه كافي به موضوع، انتقاد كرد. انجوی نژاد در بخشی از سخنان شنبه این هفته خود به تفاوت نماز جمعه شیراز و تهران اشاره کرده و گفت : خطبه نماز جمعه ديروز شيراز رو شما نگاه كنيد و با خطبه نماز جمعه ديروز تهران مقايسه كنيد. در شيراز با اين‌كه آقاي حائري كامل در جريان ريز ماجرا هست، حرف نمي‌زند، بعد تو تهران خيلي راحت اظهارنظر مي‌كنند كه آقا تموم شد رفت سهل‌انگاري بوده! وی در ادامه به طرح انتقاد از سخنان غیر کارشناسانه پرداخت و ضمن دفاع از حقوق پایمال شده کشته شدگان این حادثه عنوان کرد : ببينيد اون غرفه كذايي كه ميگن سالمه، الان افتاده تو حسينيه و بلافاصله بعد از انفجار، ما عقل داشتيم و از همه چيز عكس گرفتيم. چهارچوب بالاي غرفه سالمه؛ بنابراين، از داخل اين غرفه چيزي منفجر نشده. حالا پنج هزار كارشناس از دويست هزار جاي جهان بيان بگن كه نبوده. اما عقل مارو كه نمي‌تونند بايكوت كنند؛ بنابراين از داخل چيزي منفجر نشده است. غرفه‌اي كه پايه‌هاي پايينش داغون شده و چهارچوب بالاي اون سالمه و فقط شيشه‌هايش از بين رفته و حتي رنگش هم نرفته است. پس از داخل اين غرفه چيزي منفجر نشده و خودشون هم بهش رسيدند. پس مسأله انفجار از درون غرفه واحد شهدا منتفي است؛ بنابراين يك چيزي از بيرون آن غرفه بوده است. براي همين، علت انفجار به هيچ وجه مشخص نيست و هر كس هم چيزي مي‌گويد، براي خودش مي‌گويد و اگر ما سكوت مي‌كنيم، چون نمي‌خواهيم كه ده نفر مدام دعوا كنند كه اين بياد از اين مصاحبه كنه، اون روزنامه بياد از اون مصاحبه كنه. در حالي كه مملكت يك سيستم قضايي دارد و دارند يك پرونده را بررسي مي‌كند. حالا يك آقايي هر جا و هر كي مي‌خواهد باشد. كسي كه بيست دقيقه پس از فاجعه نظر كارشناسي مي‌دهد، نظرش براي ما ارزشي ندارد كه اصلا بخواهيم باهاش بحث كنيم. بنابراين ما هيچ بحثي نداريم و منتظر نظر مي‌نشينيم و انشاءالله خون شهدا را كه فاش كرد، اونوقت ما مي‌دونيم كه چگونه بتوانيم خون شهدايمان را رهروي كنيم. وی در ادامه از نحوه انعکاس اخبار این حادثه از صدا و سیمای جمهوری اسلامی انتقاد کرده و گفت : من متأسفم و واقعا متأسفم و خيلي متأسفم از اين كه وقتي يك نفر در ورزشگاهي ترقه مي‌اندازد و سربازي كور مي‌شود، صداوسيما ساعت‌ها به آن مي‌پردازد، اما براي صداوسيماي مركز متأسفم كه از حماسه شما تنها دو تا دوازده ثانيه برنامه براي تشييع جنازه پخش كردند و اگر خدايي نكرده، خدايي نكرده، كسي قصد اهمال دارد، ما از خداوند تبارك و تعالي مي‌خواهيم و دعا مي‌كنيم كه هدايتش كند. ارزش خون اين شهدا و دويست مجروح كه براي آقايان اينقدر ارزش نداشت كه حتي اجازه ندادند تمام شبكه‌ها اعلام كنند و واقعا براي صدا و سيماي خودمان متأسفم كه اين گونه اين قضيه رو بايكوت كرد و اين گونه خون اين بچه‌هايي كه جاي خودش رو باز خواهد كرد، تقاصش دامن آنها را خواهد گرفت. براي يك ترقه توي يك ورزشگاه ساعت‌ها كارشناسي و ديدار با رئيس‌جمهور و اعلام جانبازي و پنجاه تومن و صد تومن اين طرف و آن طرف، اما بچه‌ها براي اباعبدالله تكه تكه و قطعه قطعه شدند و خم به ابروي اين آقايان نيامد! خدا نكند كه توپ تراكتورسازي بندر عباس بخوره به تير دروازه ماهي فروشي فلان شهر ... اون وقت ببينيد چه خبر ميشه؛ دويست تا تحليل و تو ده تا شبكه تلويزيوني نشان مي‌دهند .

1 نظرات:

ناشناس گفت...

Dar mored barkhord ba zanan va daneshgah sahand greenebtekar.persianblog.ir ham nazar dade jalebe!