برگزاري پنجاه و پنجمين سالگرد شهادت دكتر فاطمي در ابن باويه

۲۳:۵۷ bamardum 2 نظر

برگزاري پنجاه و پنجمين سالگرد شهادت دكتر فاطمي در ابن باويه

در سوگش اگر خون بگرییم رواست

نوزدهم آبان ماه مصادف است با سالروز شهادت دكتر سيد حسين فاطمي از بنیانگذاران جبهه ملی ایران و وزیرامورخارجه دولت ملی دكتر محمد مصدق .

دكتر سيد حسين فاطمي از نو جوانی مبارزه علیه استعمار خارجی و استبداد داخلی را آغاز کرد و همواره در كنار ملت و دوشادوش پيشواي نهضت ملي شدن نفت دكتر مصدق ايستاد و به اين دليل مورد غضب دشمنان ملت قرار داشت .

٢٣ بهمن ١٣٣٠ در مراسم بزرگداشت محمد مسعود مورد اصابت گلوله محمد مهدی عبدخدایی عضو شانزده ساله فدائیان اسلام قرار گرفت و تا آخر عمر آثار جراحت ناشي از ترور او را آزار داد .

پس از کودتای ننگین 28 مرداد 1332 و سقوط دولت ملی مصدق به كرار از سوي سرگرد مولوی ، تیمسار نصيري ، اشرف پهلوی ، شعبان بی‌مخ و دارودسته اش و ... مورد فحاشي ، ضرب و شتم و سوء قصد قرار گرفت در سحرگاه نوزده آبان سال 1333 پس از تحمل تقريبا پانزده ماه اسارت ، در حالي كه به دليل ضرب و شتم و شكنجه، پيكر بيمارش در تب چهل درجه مي سوخت و قادر نبود با پای خویش به محل تیرباران برود ، بدست کودتاچیان به جوخه اعدام سپرده شد و جان خود را در راه آزادی و استقلال این مرز و بوم نثار کرد.

براي احترام به مقام والاي آن شهيد راه وطن ، عصر روز سه شنبه نوزدهم آبان ، به منظور برگزاري مراسم پنجاه و پنجمين سالگرد شهادت آن بزرگوار طبق روال همه ساله به دعوت جبهه ملي ايران و حزب ملت برسر مزارش درابن بابویه گردهم مي آييم .

به همين منظور از سوي جبهه ملي وسیله رفت وبرگشت ساعت پانزده مقابل مسجد الجواد واقع درمیدان هفت تیر تدارك ديده شده است .

منبع : وبلاگ با مردم

2 نظرات:

peyman گفت...

سپاس از اين پست نوستالژيك و اين يادآوري متعهدانه
پيمان حنيفه

peyman گفت...

اين يادآوري به ويژه در اين روزگار اهميت صدچندان و مناسبتي برجسته دارد

پيمان حنيفه